چرا کارتون «سیمپسون ها» تا به این حد در پیش بینی آینده موفق است؟
کد خبر: ۲۴۵۴۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
در سال‌های اخیر مجموعه سیمپسون‌ ها به دلیل توانایی‌اش در پیش بینی آینده شهرت زیادی پیدا کرده است. این مجموعه در تعداد معدودی از اپیزودهای خود توانسته وقایع عجیب و غریبی را پیش از وقوع به تصویر بکشد و متهم شده که این توانایی را دارد که در زمان سفر کند.

سلبریتی های هالیوودی و ماجرای زخم هایی که از گذشته به یادگار دارند«تابناک با تو» - سیمپسون ها (The Simpsons) در طول ۳۳ فصل خود بارها و بارها آینده را پیش بینی کرده‌اند، اما این مجموعه انیمیشن چگونه وقایع را پیش از وقوع این‌قدر خوب پیش بینی می‌کند؟

در سال‌های اخیر مجموعه سیمپسون‌ ها به دلیل توانایی‌اش در پیش بینی آینده شهرت زیادی پیدا کرده است. این مجموعه در تعداد معدودی از اپیزودهای خود توانسته وقایع عجیب و غریبی را پیش از وقوع به تصویر بکشد و متهم شده که این توانایی را دارد که در زمان سفر کند. محبوبیت پیش بینی های سیمپسون به حدی رسیده که باعث شده یک مجموعه کامل از دیزنی پلاس به قسمت‌هایی اختصاص داده شود که ظاهرا آینده را قبل از وقوع نشان می‌دهد. همچنین تماشاگران ساعت‌ها وقت خود را صرف یافتن نمونه‌های بیشتری از این پیش بینی‌ها کرده‌اند اما بسیاری از آنها هنوز نمی‌توانند توضیح مناسبی درباره اینکه این سریال چطور توانسته این کار را بارها و بارها انجام دهد ارائه دهند.

سیمپسون ها چطور آینده را پیش بینی می‌کنند؟

 

تاریخچه پیش بینی سیمپسون ها از آینده

با آنکه محبوبیت این نظریه که سیمپسون ها توانایی پیشگویی آینده را دارند در سال ۲۰۱۶ مورد بیشترین استقبال قرار گرفت، از آن زمان، تماشاگران این مجموعه لحظات دیگری را کشف کرده‌اند که دهه‌ها قبل رخ داده است. یکی از نمونه‌های قابل توجه، پیش بینی حادثه ۱۱ سپتامبر بوده است. در قسمتی که اولین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد یک بروشور نیویورک نشان داده می‌شود که عدد ۹ (ماه سپتامبر) روی آن به چشم می‌خورد و مرکز تجارت جهانی در پس‌زمینه آن دیده می‌شود. موضوعی که باعث شد این قسمت از مجموعه سیمپسون‌ ها پس از حملات ۱۱ سپتامبر تا مدتی سانسور شود.

سیمپسون ها چطور آینده را پیش بینی می‌کنند؟

در نمونه‌ای دیگر در قسمت چهارم از فصل دوم این مجموعه که سال ۱۹۹۰ پخش شد نشان داده می‌شود که بارت به دلیل آلودگی آب ناشی از نیروگاه اسپرینگفیلد یک ماهی سه-چشم صید می‌کند. موضوعی که سال‌ها بعد و در سال ۲۰۱۱ به واقعیت پیوست؛ زمانی که یک ماهیگیر آرژانتینی در مخزنی نزدیک به یک نیروگاه هسته‌ ای یک ماهی با سه چشم پیدا کرد.

با این حال تعداد پیشگویی های ادعایی معمولا مورد توافق بینندگان نیست و بسته به اینکه از چه کسی سوال شود این عدد از ۱۲ تا ۳۳ متغیر است. این موضوع به این دلیل است که برخی رویدادها کمی مبهم هستند و نمی‌توان آنها را پیش بینی واقعی به حساب آورد.

سیمپسون ها چطور آینده را پیش بینی می‌کنند؟

مطالعات نشان می‌دهند که چرا سیمپسون ها در پیش بینی رویدادها خوب عمل می‌کنند

با وجود اینکه دنیل چون، تهیه کننده اجرایی سابق سیمپسون ها در مقاله‌ای توانایی پیش بینی آینده از سوی سیمپسون ها را رد کرد، کلاس‌ها، مطالعات و مقالات متعددی بر روی سیمپسون‌ ها و توانایی پیش بینی آنها متمرکز شده است. در این مقاله دنیل چون به نظریه مت زارمسکی، استادیار ریاضی دانشگاه آلبانی می‌پردازد.

در دوران طلایی سیمپسون ها و ۱۲ فصل دیگر این مجموعه به‌طور متوسط در هر دقیقه ۸.۵۴ جوک گفته می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که زارمسکی پس از فصل ۲۹ این سریال انجام داد، او تشخیص داد که اگر این نمایش با همین سرعت ادامه پیدا کند، تقریبا شامل ۱۲۰ هزار جوک خواهد بود که بیش از ۱.۲ هزارتا از آن‌ها پیش بینی آینده هستند.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد بینندگان این مجموعه عموما معتقدند تنها ۱۲ تا ۳۳ پیش بینی دقیق در این سریال وجود دارد. با این حال، مطالعه زارمسکی نشان می‌دهد که هزار و ۲۲۴ پیش بینی انجام شده است. این کار پیش از فصل‌های ۳۰-۳۳ انجام شد، اما با فرض اینکه جوک‌ها به این میزان رسیده‌اند، این به این معناست که سیمپسون ها تقیبا ۱.۶ درصد احتمال موفقیت دارند. به زبان ساده‌تر این مطالعه نشان می‌دهد از ۱۰۰ پیش بینی کمتر از دو مورد به حقیقت پیوسته است.

سیمپسون ها چطور آینده را پیش بینی می‌کنند؟

رکورد سیمپسون ها در پیشگویی ها چه معنایی دارد؟

اینکه بعضی قسمت‌های این مجموعه انیمیشن وقایع را با جزئیات قابل توجهی نشان می‌دهند غیر قابل انکار است. به عنوان مثال بسیاری به حضور افتخاری لیدی گاگا در سیمپسون ها که بسیار مشابه اجرای او در نمایش بین دو نیمه سوپر بول بود و حتی لباسی بسیار شبیه آنچه در واقعیت به تن این خواننده بود را نشان می‌داد اشاره می‌کنند. همچنین نمی‌توان انکار کرد که برآورد ۳۳ نمونه از توانایی ترسناک این سریال در دیدن آینده به این معنی است که در هر فصل به‌طور میانگین تقریبا یک پیش بینی صورت گرفته است. با این حال حتی با نادیده انگاشتن سخاوت برخی بینندگان در تعیین اینکه کدام قسمت‌ های سیمپسون آینده را پیش بینی می‌کنند، اگر این مجموعه را به دو بخش پیش بینی های درست و نادرست سازندگان تقسیم کنیم، با توجه به عدم توانایی سایر کارتون‌ها در این امر، باز هم مقدار قابل توجهی است.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
4
17
پیشبینی؟؟؟؟؟ بگیم برنامه ریزی بهتره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
1
0
چند سال پیش تو یوتیوب دیدم جنگ اوکراین روسیه پیش بینی شده بود هر موقع اون فیلم یادم میاد مغزم هنگ می‌کنه دقیقا این جنگ دو کشور رو پیش بینی کرده بود حتی مرگ پوتین هم امسال اتفاق می افته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
0
2
دنیا توسط فراماسونرها اداره می شه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار