«ژست قدرت» چیست؟
کد خبر: ۲۴۵۳۴۳
تاریخ انتشار: 2022 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
اگر از کمبود اعتماد به نفس در محل کار رنج می‌برید، می‌توانید از نتایج مطالعات اخیر درباره «ژست قدرت» استفاده کنید. ژست پا‌های باز و سینه جلو آمده توسط سیاستمداران و افراد مشهوری از جمله ترزا می، ایلان ماسک و بیانسه مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات قبلی نتایج متفاوتی در مورد اینکه آیا «ژست قدرت» واقعاً بر اعتماد به نفس شما تأثیر می‌گذارد؟

«ژست قدرت» چیست؟ ژستی که ایلان ماسک، بیانسه و ترزا می از آن استفاده می کنند

«ژست قدرت» چیست؟ ژستی که ایلان ماسک، بیانسه و ترزا می از آن استفاده می کنند«تابناک با تو» - اگر از کمبود اعتماد به نفس در محل کار رنج می برید، می توانید از نتایج مطالعات اخیر درباره «ژست قدرت» استفاده کنید. ژست پاهای باز و سینه جلو آمده توسط سیاستمداران و افراد مشهوری از جمله ترزا می، ایلان ماسک و بیانسه مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات قبلی نتایج متفاوتی در مورد اینکه آیا «ژست قدرت» واقعاً بر اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد یا خیر ارائه کرده است. برای حل این بحث، محققان دانشگاه مارتین لوتر هال-ویتنبرگ، دانشگاه بامبرگ و دانشگاه ایالتی اوهایو داده های ۱۳۰ آزمایش را با مجموع ۱۰,۰۰۰ شرکت کننده ارزیابی کردند.

«ژست قدرت» چیست؟ ژستی که ایلان ماسک، بیانسه و ترزا می از آن استفاده می کنند

تحقیقات اولیه در مورد موقعیت‌های بدن نشان می‌دهد که تغییر در چگونگی به نمایش گذاشتن ظاهر بدن، بدون استفاده از کلام، تاثیر به سزایی دارد. مشخص شد که شرکت‌کنندگان در هنگام اتخاذ یک «ژست قدرت»، در انجام وظایف پایدارتر هستند. این مورد هم برای مردان و هم برای زنان و همچنین در گروه‌های سنی مختلف وجود داشت.

«ژست قدرت» چیست؟ ژستی که ایلان ماسک، بیانسه و ترزا می از آن استفاده می کنند

ترزا می

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که اتخاذ ژست‌های قدرت با کاهش هورمون کورتیزول که نشان‌دهنده سطح استرس است و افزایش سطح تستوسترون که احساس قدرت بیشتری منتقل می کند، همراه است. با این حال، محققان هیچ ارتباطی بین وضعیت قدرت و سطح هورمون پیدا نکردند. یافته‌های مربوط به اثرات فیزیولوژیکی «ژست قدرت» آنقدر قوی و قابل اتکا نیست و توسط گروه‌های تحقیقاتی مستقل تکرار نشده است.

«ژست قدرت» چیست؟ ژستی که ایلان ماسک، بیانسه و ترزا می از آن استفاده می کنند

پروفسور امی کودی

«ژست قدرت» در سال ۲۰۱۲ به شهرت رسید، زمانی که پروفسور امی کودی، روانشناس اجتماعی، سخنرانی تد خود را در مورد چگونگی شکل دادن زبان بدن ارائه کرد. پروفسور کادی ادعا کرد که حالت‌های فیزیکی بیانگر قدرت، پیامدهای روانی و فیزیولوژیکی مهمی دارند. او چندین حالت را برای استفاده در محل کار فهرست کرد تا به کمک آنها افراد، اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و عملکرد خود را در محل کار بهبود بخشند. شناخته شده ترین و کارآمدترین «ژست قدرت»، ژست «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) است. در این حالت شما می ایستید، پاها را به عرض شانه باز می کنید و قفسه سینه خود را بیرون داده و دستان خود را روی کمر قرار می دهید.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار