طرز تهیه کوکی خرما ساده و خوشمزه
کد خبر: ۲۴۵۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کوکی خرما یکی از انواع شیرینی‌های ساده بین المللی است که با دستور‌های متنوعی پخته می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی خرما در ادامه با ما همراه باشید.

باورهای غلطی که کلیشه‌های هالیوودی از شغل‌های مختلف ساخته‌اند«تابناک با تو» - کوکی خرما یکی از انواع شیرینی‌های ساده بین المللی است که با دستور‌های متنوعی پخته می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی خرما در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کوکی خرما ساده و خوشمزه

مواد لازم کوکی خرما

خرما ۱۵۰ گرم
کره بادام زمینی ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی خرما

مرحله اول

برای تهیه کوکی خرما ساده ابتدای کار پوست و هسته خرما را جدا می‌کنیم، سپس درون غذاساز می‌ریزیم. در ادامه کره بادام زمینی را به غذاساز اضافه می‌کنیم، سپس مواد را میکس می‌کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط خرما و کره بادام زمینی اضافه می‌کنیم، سپس مجددا میکس می‌کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در صورتی که مواد کوکی کمی شل بود ۲ قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر کوکی را درون کیسه فریزر قرار می‌دهیم، سپس پهن می‌کنیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۶۵ درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر کوکی را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس مقداری از خمیر به اندازه گردو بر می‌داریم و پس از آن روی آن را با چنگال خط می‌اندازیم و طرح می‌دهیم. در ادامه خمیر‌ها را درون سینی فر با فاصله از هم قرار می‌دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم کوکی‌های خرما درون فر بمانند تا اطراف آن‌ها طلایی شوند. پس از پایان پخت، سینی را از فر خارج می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم کوکی‌ها کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

در نهایت کوکی‌های خرما را از سینی جدا می‌کنیم، سپس با شکلات بنماری شده و مغز بادام زمینی تزئین می‌کنیم. در آخر کوکی‌های خرما را درون ظرف مورد نظرمان قرار می‌دهیم، سپس به همراه چای سرو می‌کنیم. نوش جان.

چی شی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
1
ان شاء الله همه بتونند بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار