۷۰۰۰ تابلوی علایم جاده‌ای سرقت شد
کد خبر: ۲۴۴۹۴۰
تاریخ انتشار: 2022 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از سرقت ۷ هزار تابلو علائم جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی تابلوهای سرقتی در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال بود.
این روزها شهروندان آذربایجان غربی شاهد سرقت بسیاری از تابلوهای هشدار دهنده جاده‌ای در استان هستند به طوری که این سرقت‌ها باعث مرگ بسیاری از افراد شده است.
 
۷۰۰۰ تابلوی علایم جاده‌ای سرقت شد
 
در حال حاضر بسیاری از رانندگان در آذربایجان غربی از نبود تابلوها و حفاظ‌های ایمنی در برخی مسیرها گلایه دارند و بودن تابلوهای نشان‌دهنده مسیر و علائم هشداردهنده را در حفظ ایمنی سرنشینان ضروری می‌دانند، اما باوجود اینکه مسئولان راهداری تلاش بی‌شائبه‌ای برای نصب علائم در جاده‌ها دارند، اما سارقان جاده‌ای این تلاش‌ها را خنثی می‌کنند.
 
فقر و بیکاری و البته طمع برای سودجویی بیشتر بسیاری از افراد را بر آن داشته تا شبانه به دل جاده زده و با استفاده از دستگاه‌های برش نسبت به قطع تابلوهای راهنمایی و رانندگی اقدام کنند تا پس از قلع و قمع این علائم در قالب ضایعات آهنی آن را در بازار به فروش برسانند، غافل از اینکه این اقدام جان تمامی هم‌وطنان و حتی زن و بچه آن‌ها را در همین جاده خواهد گرفت.
 
سرقت ۷ هزار تابلو علائم جاده در آذربایجان غربی
ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از سرقت  ۷ هزار تابلو علائم جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی تابلوهای سرقتی در سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال بود. 
 
شکری افزود: بیشترین میزان سرقت به ترتیب مربوط به بزرگراه‌ها، محورهای اصلی و فرعی بوده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه امسال 20 فقره پرونده سرقت تابلو و علائم جاده‌ای تشکیل شده‌است، افزود: سرقت تابلوها و علائم هشدار دهنده باعث کاهش دید و هوشیاری راننده و  اطمینان خاطر او  هنگام رانندگی شبانه می شود و قطعا یکی از عوامل موثر در افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.
 
دستگیری سارقان تابلوهای اداره راه توسط پلیس
سرهنگ حسن شیخ نژاد،  رییس پلیس شهرستان ارومیه در این باره گفت: در پی سرقت تعدادی از تابلوی اداره راه شهرستان ارومیه  موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت و مأموران انتظامی پاسگاه امام کندی با انجام تحقیقات و اشراف اطلاعاتی سرانجام توانستند سارق تابلوهای اداره راه و علائم راهنمایی و رانندگی را شناسایی و پس‌از هماهنگی با دستگاه قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.
 
 شیخ نژاد با بیان اینکه پس از توقیف خودروی متهم، مأموران در بازرسی از خودرو موفق به کشف ۵۰ عدد انواع آهن‌آلات تابلوهای سرقتی شدند، افزود: متهم در بازجویی های فنی مأموران به سرقت های خُرد دیگری هم اعتراف کرد.
 
در نوروز امسال از مجموع ۷۰۷ حادثه جاده‌ای که در استان رخ داد، ۳۹۱ نفر مصدوم شده و ۲۴ نفر هم جانشان را از دست دادند. اگرچه پلیس راه در تحلیل این تصادفات به نقش نبود تابلوها و علائم جاده‌ای اشاره‌ای نکرده اما به گفته‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی  سرقت این علائم یکی از علل اصلی بروز تصادفات جاده‌ای است.

ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار