محصول جدید گوگل که جان انسان‌ را نجات می‌دهد
کد خبر: ۲۴۴۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
​گوگل در رویداد I/O از اضافه شدن سیستم هشدار زلزله به اندروید ۱۳ خبر داد. این ویژگی می‌تواند با کاهش تلفات احتمالی، ارسال درخواست به کمک‌های اضطراری را تسهیل کند.
 گوگل در رویداد I/O از اضافه شدن سیستم هشدار زلزله به اندروید ۱۳ خبر داد. این ویژگی می‌تواند با کاهش تلفات احتمالی، ارسال درخواست به کمک‌های اضطراری را تسهیل کند.
 
شرکت گوگل روز گذشته در طول کنفرانس I/O، به معرفی مجموعه‌ای از گوشی‌های پیکسل و هم‌چنین سیستم‌عامل جدید این شرکت، اندروید ۱۳ پرداخت. در این میان، یکی از قابلیت‌های جدید و جالب این اکوسیستم، سیستم هشدار زلزله است. اگرچه این سیستم برای نسخه خالص اندروید، یک ویژگی جدید محسوب می‌شود، اما کاربران برخی از گوشی‌های چینی، با این قابلیت بیگانه نیستند.
 
محصول جدید گوگل که جان انسان‌ را نجات می‌دهد
 
طبق توضیحات گوگل، عملکرد داخلی سیستم هشدار اولیه زلزله در اندروید ۱۳، از دو بخش تشکیل شده است؛ اولین مورد، تلفن همراهی است که از شتاب‌سنج‌های داخلی گوشی‌های هوشمند فعلی استفاده می‌کند که با تشخیص تغییرات مربوطه می‌تواند وقوع زلزله را بدین وسیله تعیین کند.
 
اگر تلفن همراه تشخیص دهد که زلزله‌ای در حال وقوع است، سیگنالی به سرویس تشخیص زلزله گوگل ارسال می‌شود و مکان احتمالی را گزارش می‌دهد. سپس سرور اطلاعات مختلف را برای تعیین اینکه آیا زلزله رخ داده یا خیر و هم‌چنین تشخیص شدت بزرگی آن جستجو می‌کند. در نهایت پس از ارسال این هشدارها، با شماره‌های اضطراری نیز تماس گرفته خواهد شد.
 
اگرچه این یک ویژگی جدید در اندروید ۱۳ به‌شمار می‌رود، اما برای برخی از کاربران گوشی‌های هوشمند چینی قابلیتی آشنا است. شیائومی، هواوی و سایر تلفن‌های سازندگان این کشور، دستگاه‌های خود را به خدمات هشدار اولیه زلزله مجهز کرده‌اند. اقدام اولیه هشدار زودهنگام زلزله در تلفن‌های شیائومی این است که پس از وقوع این اتفاق، با استفاده از این اصل که امواج رادیویی سریع‌تر از امواج زلزله‌ای در جریان هستند، می‌تواند به سرعت هشدارهای اولیه را برای چند تا ده‌ها ثانیه به منطقه آسیب‌دیده ارسال کند. این امر با کاهش زمان واکنش، باعث می‌شود تا از وقوع فجایع قریب‌الوقوع جلوگیری شده و میزان تلفات نیز کاهش یابد.
 
سیستم هشدار زلزله شیائومی و هواوی
 
سیستم هشدار زلزله برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ به گوشی‌های شیائومی و در سال ۲۰۲۰ نیز به گوشی‌های هواوی اضافه شد. ویژگی هشدار زمین‌لرزه شیائومی با استفاده از یک کادر پاپ‌آپ برای ارسال یادآوری به کاربران ظاهر می‌شود. این قابلیت در هنگامی که شبکه، یک زلزله قریب‌الوقوع که می‌تواند باعث لرزش شدید زمین شود را ثبت کرده باشد، به کاربران متذکر خواهد شد. هم‌چنین موقعیت امواج لرزه‌ای، ناحیه کانونی و بزرگی آن نیز مورد شناسایی قرار می‌گیرد. پس از پایان شمارش معکوس هشدار، خدمات کمک‌های اضطراری نیز ارائه خواهد شد.
 
گوشی‌های هواوی نیز از نسخه 11 رابط کاربری EMUI، از این سیستم هشدار استفاده می‌کنند. هنگامی‌که زمین‌لرزه‌ای در اطراف موقعیت رخ دهد، تلفن همراه با نمایش یک پنجره پاپ‌آپ، زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد. سپس با فراهم کردن راهی برای فرار زودهنگام، اطلاعات مربوط به درخواست پناهگاه‌ اضطراری و کمک‌های پزشکی را ارسال خواهد کرد. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا در هنگام وقوع زلزله، به سرعت کمک‌های فوری را دریافت کنند. البته این ویژگی در حال حاضر صرفا در یک شهر چین به نام سیچوان قابل استفاده است.

گجت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
چقدر جالب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار