تشخیص هوشمند رنگ پوست گوگل با ویژگی‌ها و مقیاس جدید
کد خبر: ۲۴۴۷۰۹
تاریخ انتشار: 2022 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
این غول فناوری با الیس مونک، استادیار جامعه شناسی هاروارد و خالق مقیاس رنگ پوست مونک یا MST شروع به همکاری کرده است. مقیاس MST برای جایگزینی مقیاس‌های رنگ پوست قدیمی که به سمت پوست روشن‌تر تمایل دارند، طراحی شده است. Monk می‌گوید وقتی این مقیاس‌های قدیمی‌تر توسط شرکت‌های فناوری برای طبقه‌بندی رنگ پوست استفاده می‌شود.

تشخیص هوشمند رنگ پوست گوگل با ویژگی‌ها و مقیاس جدید گسترش می‌یابد

تشخیص هوشمند رنگ پوست گوگل با ویژگی‌ها و مقیاس جدید گسترش می‌یابد«تابناک با تو» - گوگل با همکاری استاد جامعه‌شناسی دانشگاه هاروارد، قصد دارد تا مقیاس جدیدی را برای اندازه‌گیری رنگ پوست در کابرد‌های مختلف، مانند جستجوی گوگل و Google Photos ایجاد کند.

این غول فناوری با الیس مونک، استادیار جامعه شناسی هاروارد و خالق مقیاس رنگ پوست مونک یا MST شروع به همکاری کرده است. مقیاس MST برای جایگزینی مقیاس‌های رنگ پوست قدیمی که به سمت پوست روشن‌تر تمایل دارند، طراحی شده است. Monk می‌گوید وقتی این مقیاس‌های قدیمی‌تر توسط شرکت‌های فناوری برای طبقه‌بندی رنگ پوست استفاده می‌شود، می‌تواند منجر به تولید محصولاتی شود که برای افراد دارای رنگ‌های تیره‌تر عملکرد بدی دارد.

وب‌سایت The Verge از الیس مونک این‌گونه نقل می‌کند:

تا زمانی‌که اندازه‌گیری کافی برای تفاوت‌ها در رنگ پوست نداشته باشیم، نمی‌توانیم واقعاً آن را در محصولات خود مورد استفاده قرار دهیم و مطمئن شویم که به درستی فراگیر خواهد شد. مقیاس رنگ پوست Monk یک مقیاس رنگ پوست ۱۰ درجه‌ای است که عمداً به گونه‌ای طراحی شده است که طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوست مختلف را به‌ویژه برای افرادی که دارای رنگ پوست تیره‌تر هستند، بیشتر نشان داده و به‌طور گسترده‌تری دربر بگیرد.

تشخیص هوشمند رنگ پوست گوگل با ویژگی‌ها و مقیاس جدید گسترش می‌یابد

بااین‌حال، ایجاد یک مقیاس رنگ پوست جدید تنها اولین قدم است و چالش واقعی ادغام این ویژگی در برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی است. به منظور ترویج مقیاس MST، گوگل یک وب‌سایت جدید به نام skintone.google ایجاد کرده است که به توضیح تحقیقات و بهترین شیوه‌های استفاده از آن در هوش مصنوعی اختصاص دارد. این شرکت می‌گوید همچنین در تلاش است تا مقیاس MST را برای تعدادی از محصولات خود اعمال کند که شامل فیلتر‌های عکس «Real tone» و نتایج جستجوی تصویر است که برای کارکرد بهتر با رنگ پوست تیره‌تر طراحی شده‌اند.

همچنین به‌زودی، Google Photos از فیلتر‌هایی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند عکس‌هایی را که قبلا گرفته‌اید تنظیم کنند تا رنگ پوست شما را بهتر منعکس کنند. این فیلتر‌ها که در اواخر این ماه شروع به کار می‌کنند، از مقیاس الیس مونک برای انعکاس دقیق رنگ پوست استفاده می‌کند. احتمالاً، این فیلتر‌ها حتی روی عکس‌های گرفته شده در دستگاه‌هایی به غیر از پیکسل گوگل، از جمله آیفون و سایر دستگاه‌ها نیز کار خواهند کرد.

تشخیص هوشمند رنگ پوست گوگل با ویژگی‌ها و مقیاس جدید گسترش می‌یابد

فراتر از Google Photos، این شرکت همچنین ازطریق جستجوی Google پشتیبانی بهتری از رنگ پوست ارائه می‌دهد. مثلاً هنگامی که کاربر به‌دنبال تصاویری مانند «آرایش» می‌گردد، جستجوی Google به‌طور خودکار تعدادی از گزینه‌های رنگ پوست را در جستجو‌های قابل اجرا نشان می‌دهد. بااین‌حال تولسی دوشی، مدیر محصول گوگل در بخش هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر، تأکید کرد که این به‌روزرسانی‌ها در مرحله توسعه بسیار اولیه هستند و هنوز در سراسر خدمات شرکت ارائه نشده‌اند.

گوگل نیاز دارد تا برخی سوگیری‌های تصادفی را که در آن‌ها سابقه‌ی درخشانی ندارد، اصلاح کند. برای مثال، خطای معروف Google Photos را در نظر بگیرید که منجر به این شد تا الگوریتم جستجوی آن عکس‌های سیاه‌پوستان را به‌عنوان «گوریل» و «شامپانزه» برچسب‌گذاری کند. این اشتباه اولین بار در سال ۲۰۱۵ مورد توجه قرار گرفت، بااین‌حال گوگل اخیراً تأیید کرد که هنوز این مشکل را برطرف نکرده؛ بلکه به‌سادگی این عبارات جستجو را به‌طور کلی حذف کرده است. مایکل مارکونی، سخنگوی Google Photos درگفتگو با The Verge گفت: «درحالی‌که ما مدل‌های خود را به‌طور قابل‌توجهی براساس بازخورد بهبود بخشیده‌ایم، اما هنوز کامل نیستند. به‌منظور جلوگیری از این نوع اشتباهات بالقوه و ایجاد آسیب بیشتر، این عبارات جستجو فعلاً غیرفعال می‌مانند.»

به‌نقل از تولسی دوشی، نتایج یک جستجوی یکسان ممکن است به دلیل تنوع رنگ پوستی در مناطق مختلف زمین متفاوت باشد؛ مثلاً نتایج عکس‌هایی که در هند به‌نمایش درمی‌آید ممکن است با سایر نقاط زمین فرق کند و نمی‌توان گفت که کدام کامل و دقیق‌تر است؛ چراکه این نتایج برای هر کاربر و هر منطقه متقاوت است.

معرفی یک مقیاس جدید و جامع‌تر برای اندازه‌گیری رنگ پوست یک گام رو به جلو است، اما مسائل بسیار دشوارتر مربوط به هوش مصنوعی و جهت‌گیری‌های پیشین همچنان سرجای خود باقی مانده است. گوگل این ویژگی را دراختیار همه قرار داده است تا با استفاده گسترده از مقیاس تشخیص رنگ پوست مونک، بتواند هرچه بیشتر این ویژگی را توسعه داده و بهبود ببخشد.

منبع: زومیت

برچسب ها: هوشمند ، رنگ ، مقیاس ، گسترش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار