معمای مرگ آتشین مرد ایرانی در استانبول
کد خبر: ۲۴۴۵۰۰
تاریخ انتشار: 2022 May 10    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
خانواده مرد ۴۱ ساله‌ای که در یک آتش‌سوزی در ترکیه جان خود را از دست داده، برای کشف علت مرگ او شکایت کردند.

 خانواده مرد ۴۱ ساله‌ای که در یک آتش‌سوزی در ترکیه جان خود را از دست داده، برای کشف علت مرگ او شکایت کردند.

 

معمای مرگ آتشین مرد ایرانی در استانبول

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل خانواده یک پسر ایرانی راهی دادسرای جنایی تهران شدند و گفتند که وی در جریان یک آتش‌سوزی مرموز در شهر استانبول ترکیه جان باخته است.

برادر متوفی به قاضی ساسان غلامی بازپرس شعبه سوم گفت: برادرم عیسی ۴۱ساله و مجرد بود. او یک سال قبل از اینکه جانش را از دست بدهد برای انجام کار از تهران به شهر استانبول ترکیه رفت و در یک کارگاه تولیدی در منطقه گون گورن استانبول مشغول به‌کار شد اما ۲۲بهمن پارسال اتفاق تلخی رخ داد که موجب مرگ مرموز برادرم در خاک ترکیه شد.

 

معمای مرگ آتشین مرد ایرانی در استانبول

متوفی ادامه داد: آنطور که ما شنیدیم ظهر روز حادثه به‌صورت ناگهانی محل کار برادرم طعمه حریق شده و علاوه بر برادرم، ۳ نفر دیگر که آنها هم مهاجران خارجی بودند جانشان را از دست دادند. تعدادی از کارگران هم مصدوم شدند. به‌صورت دقیق علت حادثه مرگبار را به ما اعلام نکردند و ۲۸بهمن نیز جسدش را به ما تحویل دادند و به ایران منتقلش کردیم.

وی گفت: در ترکیه به ما گفتند که پزشکی قانونی پس از معاینه جسد سوخته برادرم اعلام کرده که علت مرگ کمبود اکسیژن و دودگرفتگی ناشی از آتش‌سوزی کارگاه بوده اما به درستی به ما پاسخ ندادند که چرا این حادثه رخ داده است. فقط گفتند که آتش‌سوزی ناشی از انفجار مواد خام موجود در کارگاه نساجی بوده است و موجب شده تا به ساختمان‌های مجاور و حتی خودروهای پارک شده نیز خسارت سنگینی وارد کند.

با این شکایت، بازپرس جنایی دستور داد تا جسد به پزشکی قانونی انتقال یابد تا علت اصلی مرگ مشخص شود اما پزشکان اعلام کردند که تشخیص علت مرگ نیاز به مستندات پزشکی قانونی ترکیه است. در این شرایط بازپرس جنایی دستور مکاتبه با پلیس بین‌الملل را صادر کرده تا گزارش پرونده و آتش‌سوزی را تحویل دستگاه قضایی ایران بدهند.

جام جم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار