انیمه‌های نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند
کد خبر: ۲۴۴۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
چندین سال پیش که خبری از سرویس‌های استریم نبود، کودکان سعی می‌کردند وقتشان را به شکلی هماهنگ کنند که به انیمه‌های مورد علاقه خود در تلویزیون برسند و آن‌ها را به موقع تماشا کنند. هرچند انیمه ذاتا برای بچه‌ها نیست، آثار انیمه‌ای زیادی برای بچه‌ها طراحی شده‌اند که شایسته تحسین هستند.

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند«تابناک با تو» - چندین سال پیش که خبری از سرویس‌های استریم نبود، کودکان سعی می‌کردند وقتشان را به شکلی هماهنگ کنند که به انیمه‌های مورد علاقه خود در تلویزیون برسند و آن‌ها را به موقع تماشا کنند. اگرچه انیمه ذاتا برای بچه‌ها نیست، اما آثار انیمه‌ای زیادی برای بچه‌ها طراحی شده‌اند که شایسته تحسین هستند. در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، انیمه‌های بسیار خوبی با هدف سرگرم کردن کودکان در آمریکای شمالی پخش می‌شد – از عناوین عروسکی گرفته تا انیمه‌های اکشن ـ حماسی.
مطلب پیشنهادی:۲۸ فیلم و انیمیشن خانوادگی که بزرگسالان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنندشاهکار‌هایی که مرز سن و سال را کنار زدند ۲۸ فیلم و انیمیشن خانوادگی که بزرگسالان با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند

برخی از این انیمه‌ها در شخصیت‌پردازی و صحنه‌های مبارزه عالی بودند و برخی دیگر سعی می‌کردند با به کار‌گیری المان‌های خاص، نوستالژی عظیمی را برای طرفداران رقم بزنند. به همین منظور در ادامه مقاله به ۱۰ مورد از انیمه‌های نوستالژیک مخصوص کودکان که با پیشرفت این صنعت همچنان محبوب هستند، می‌پردازیم.

۱۰. Sonic X

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی هاجیمی کمگاکی و بر اساس سری بازی‌های ویدیویی سونیک خارپشت از شرکت سگا ساخته شده‌است. سونیک ایکس توسط تی‌ام‌اس اینترتینمنت تحت همکاری سگا و سونیک تیم تولید شد و در ۵۲ قسمت از ۶ آوریل ۲۰۰۳ تا ۲۸ مارس ۲۰۰۴ از تی‌وی توکیو پخش شد.

۲۶ قسمت دیگر از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ در ایالات متحده، کانادا، اروپا و خاورمیانه پخش نیز شد. بومی‌سازی آن در آمریکا توسط ۴کیدز انترتینمنت انجام شد که با تولید موسیقی متن جدید آن نیز همراه بود.

داستان این انیمه درباره گروهی از حیوانات انسان‌گونه است که پس از تلاش برای نجات یکی از دوستانشان از دست دشمن خود دکتر اگمن، به‌طور تصادفی از سیاره خانه خود به زمین وارد می‌شوند. سونیک خارپشت که از تیم خود جدا شده، توسط پسر بچه‌ای به نام Chris Thorndyke نجات می‌یابد. او به سونیک کمک می‌کند تا دوستان خود را پیدا کند، در این میان آنان باید با دکتر اگمن و روبات‌هایش بر سر کنترل زمرد‌های آشوب قدرتمند مبارزه کنند.

این انیمه سریالی در مجموع نقد‌های مختلفی دریافت کرد، اما جالب است بدانید که این مجموعه در ایالات متحده و فرانسه محبوب بود، اما در ژاپن کمتر مورد توجه قرار گرفت.

۹. Bakugan Battle Brawlers

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

هنگامی که Bakugan Battle Brawlers در سال ۲۰۰۸ جایگزین انیمه پرطرفدار One Piece در Toonami شد، به سرعت دست مایه خنده و تمسخر برخی از افراد گردید. طرفداران در آن زمان نمی‌دانستند که با چه اثر فوق‌العاده‌ای روبه‌رو هستند. باکوگان به مدت چهار فصل پخش شد و عناصر ترکیبی را از دیگر سریال‌های کودکان مانند Yu-Gi-Oh و Beyblade به‌نمایش گذاشت!

داستان از این قرار است که یک روز، کارت‌ها از آسمان افتاد و بچه‌ها تصمیم گرفتند از آن یک بازی بسازند. چیزی که آن‌ها نمی‌دانستند این بود که موجودات باکوگان در واقع از بعد دیگری بودند که با مجموعه قوانین خاص خود بازی می‌کردند. این انیمه شخصیت‌های هیجان‌انگیز و داستان بسیار سرگرم‌کننده‌ای دارد.

۸. Monster Rancher

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

مجموعه بازی‌های ویدیویی Monster Rancher درباره رشد دادن و بزرگ کردن یک هیولا در مزرعه و تبدیل شدن به بهترین دامدار اطراف آن منطقه بود. اما در انیمه پرورش‌دهنده هیولا که بر اساس همین بازی ساخته شده، پسری به نام Genki در بازی بهترین عملکرد را داشت و سپس وارد دنیای بازی شد. از آنجا، او درحالی که در طول مسیر با دوستان و دشمنان ملاقات می‌کرد، به دنبال یافتن ققنوس افسانه‌ای و متوقف کردن استاد موو شیطان صفت رفت.

انیمه Monster Rancher مجموعه‌ای از هیولا‌های به یاد ماندنی داشت. طرفداران با نبرد‌های عالی و شخصیت‌های جذاب برخورد می‌کردند. متاسفانه در یک دوره خاص پخش این انیمه در ایالات متحده قطع شد و پس از چند سال دوباره در سرویس هولو در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

۷. Pokémon

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

بدون شک پوکمون یکی از بزرگ‌ترین فرانچایز‌های تمام دوران است. اش، پیکاچو و تعداد زیادی از شخصیت‌های دیگر به چهره‌های نمادین فرهنگ عامه تبدیل شده‌اند و لحظات به‌یادماندنی را برای طرفداران رقم زده‌اند.

این انیمه در طول سال‌ها میلیون‌ها طرفدار را با ماجراجویی‌های خانوادگی خود و تلاش اش برای تبدیل شدن به «بهترین» به دست آورده است. اگرچه سفر اش پر از زحمت و دشواری بوده، اما طرفداران هم مانند پیکاچو به او پایبند بوده‌اند. تاثیری که این انیمه بر کودکان گذاشته هرگز از بین نمی‌رود.

۶. Mon Colle Knights

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

این انیمه از شبکه فاکس کیدز پخش می‌شد و دو کودک به نام‌های موندو اویا و روکونا هیراگی و پدر روکونا، دانشمند پروفسور ایچیروبی هیراگی، در آن حضور داشتند. هدف اصلی تیم این بود که هم جهان انسان و هم دنیای هیولا را برای بهبود نهایی بشر متحد کند.

این انیمه نیز طبق معمول سریال‌های آن دوران، پیش‌نیاز‌های معمول نبرد‌های هیولا‌ها و طیف گسترده‌ای از شرور‌ها را مانند یک فرشته سقوط کرده و یک اشراف شرور را داشت. Mon Colle درباره حفظ صلح و دوستی با هیولا‌ها بود و مطمئنا فرمول منحصر به‌فرد خود را داشت داشت، اما هنوز هم بسیار سرگرم کننده است. گفتنی است که نسخه دوبله انگلیسی آن نیز به زود به نمایش خانگی می‌آید.

۵.Yu-Gi-Oh

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

سری یوگی-اوه یکی از گسترده‌ترین فرانچایز‌های انیمه‌ایست که برای سال‌ها با انیمه، مانگا و بازی‌های ویدئویی سلطنت خود را حفظ کرده‌است. بدون شک کل فرانچایز یوگی-اوه موفقیت خود را مدیون سری دوئل هیولاهاست! اما کل صنعت انیمه نیز دینی ادا نشدنی به سری دوئل هیولا‌ها دارد.

این سری برای اولین‌بار ژانری به نام بازی‌های کارتی را به دنیای انیمه معرفی کرد که امروزه جز ژانر‌های پرطرفدار این رسانه به شمار می‌رود. یوگی-اوه داستان یوگی موتو (Yugi Muto) را روایت می‌کند. پسری دبیرستانی که پازلی از مصر باستان که هدیه پدربزرگش است را تکمیل می‌کند. نام حقیقی پازل، «پازل هزاره» است و بعد از آن روحی ناشناس وارد بدن یوگی می‌شود که در بازی تاریکی و دوئل هیولا‌ها توانایی بی‌نظیر دارد. یوگی عاشق هرگونه بازی‌است، اما خود به تنهایی هم در بازی دوئل هیولاها استادی کم‌نظیر به شمار می‌آید.

سری دیگری از انیمه یوگی-اوه با حضور خود یوگی وجود دارد که البته هیچ‌گاه تبدیل به انیمه نشد. این سری که در طول سه سال منتشر شد. داستان بعد از سری قبل را روایت می‌کند که در آن پسرخوانده پگاسوس، یاکو تنما (Yako Tenma)، می‌خواهد انتقام استادش را از یوگی بگیرد.

۴. Ultimate Muscle

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

Ultimate Muscle (عنوان آن برای نسخه آمریکایی) دنباله‌ای بر سری Kinnikuman (اقتباسی از مانگای با همین نام) از دهه ۸۰ است. چیزی که این مجموعه را منحصر به فرد می‌کرد، مبارزات، مسابقات کشتی بین کهکشانی بود، برخلاف بسیاری از مبارزات کلیشه‌ای مبتنی بر هنر‌های رزمی که به عنصر اصلی انیمه‌های این چنینی تبدیل شده بود.

داستان آن روایتگر ابر انسان‌های شرور است که برای تسخیر نسل بشر به زمین حمله کردند. دو سازنده آن یعنی Yudetamago حس شوخ طبعی خاصی داشتند که ۴Kids در تکرار نمایش خود به خوبی از آن استفاده کرد.

۳. Digimon Tamers

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

Digimon درباره گروهی از بچه‌ها و ماجرا‌های آن‌ها در یک دنیای دیجیتالی بود. سری سوم، با اضافه کردن «رام‌کننده‌ها» به عنوان، مسیر جدیدی را آغاز کرد که حول محور سه کودک جریان دارد که (حداقل برای مدتی) دنیای انسان‌ها را اشغال کرده بودند. این سریال برای مجموعه دیجیمون به طرز عجیبی تاریک بود – شخصیت‌ها درد و رنج بسیار عمیق‌تری را نسبت به قسمت‌های قبلی تجربه کردند و حتی با شرایط نزدیک به مرگ مواجه شدند.

Guilmon، Renamon، و Terriermon همراهان بسیار خوبی برای همتایان انسانی خود بودند و داستان، از جمله ادغام زیستی هر دو دنیای دیجیتال و واقعی، مطمئنا برای ایجاد هیجان بیشتر در تماشاگران ایجاد شده بود. دیجیمون اکثر اوقات داستان‌های جذابی داشت و Tamers نیز از این قاعده مستثنی نبود.

۲. Cardcaptor Sakura

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

اگرچه نسخه WB مخصوص کودکان این انیمه به شدت ویرایش شده و دارای سانسور بیش از حد بود بود، هنوز هم مجموعه فوق‌العاده‌ای برای زمان خود محسوب می‌شود، که بخش زیادی از صحنه‌های آن شامل ژانر اکشن و عاشقانه بود.

ساکورا با کمک یک خرس عروسکی کوچک بالدار به نام کرو و جمعی از از موجودات جالب و خارق‌العاده روبرو می‌شود که هر قسمت را به یک مسابقه جذاب تبدیل می‌کند. اکنون که نسخه وفادارتر این سریال در دسترس است، طرفداران می‌توانند ببینند که نسخه مورد نظر آن چقدر خوب است.

۱. Avatar: The Last Airbender

۱۰ انیمه نوستالژیک که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند

Avatar: The Last Airbender یکی از بهترین انیمه‌های سریالی زمان خود بود. جایگاه کلی آن به عنوان یک انیمه قابل بحث است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که داستان آن به طرز شگفت‌انگیزی غنی و داستان سرایی آن نیز همیشه بی‌نظیر بود. طرفداران رفته رفته رشد واقعی برخی از بهترین شخصیت‌های سه بعدی را حس کردند، به خصوص در داستانی که برای مخاطبان جوان‌تر طراحی شده بود.

آواتار دستاورد بزرگی بود که داستان‌سرایی در انیمیشن را به سمت و سویی جدید سوق داد. سفر Aang برای متوقف کردن یک جنگ صد ساله، طرفداران را به خنده، گریه و هیجان واداشت. آواتار داستانی با ابعاد حماسی بود که هنوز هم به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های کودک تا به امروز معرفی می‌شود.

منبع: ویجاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
0
1
آواتار ژاپنی نیست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار