هرگز بیش از این مدت زیر دوش حمام نمانید
کد خبر: ۲۴۴۰۹۱
تاریخ انتشار: 2022 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
دوش گرفتن یکی از بزرگترین کاربرد‌های آب در یک خانه مسکونی معمولی است. شما نمی‌خواهید از آب زیاد هنگام حمام کردن خود استفاده کنید، اما برای تمیز شدن کامل به بیش از چند دقیقه زمان نیاز دارید. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که زمان دوش گرفتن باید کوتاه باشد. اگر به بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس مبتلا هستید...

هرگز بیش از این مدت زیر دوش حمام نمانید | مدت ایده‌آل برای دوش گرفتن

هرگز بیش از این مدت زیر دوش حمام نمانید | مدت ایده‌آل برای دوش گرفتن«تابناک با تو» - دوش گرفتن یکی از بزرگترین کاربرد‌های آب در یک خانه مسکونی معمولی است. شما نمی‌خواهید از آب زیاد هنگام حمام کردن خود استفاده کنید، اما برای تمیز شدن کامل به بیش از چند دقیقه زمان نیاز دارید.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که زمان دوش گرفتن باید کوتاه باشد. اگر به بیماری‌های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس مبتلا هستید، آب داغ می‌تواند آزاردهنده باشد. همچنین صابون‌ها و سایر محصولاتی که در حمام استفاده می‌کنید، می‌توانند تحریک‌کننده باشند.

آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند در صورت خارش پوست، دوش گرفتن را کمتر از ۱۰ دقیقه نگه دارید و اگر پسوریازیس دارید، ممکن است بهتر باشد دوش گرفتن را به پنج دقیقه محدود کنید.

هرگز بیش از این مدت زیر دوش حمام نمانید | مدت ایده‌آل برای دوش گرفتن

یک دوش پنج دقیقه‌ای به این معنا نیست که باید چهار دقیقه زیر دوش باز بایستید و سپس در آخرین دقیقه یک کف گذرا روی سر و بدن خود بمالید. بهداشت خوب مهم است؛ اگر زیر دوش می‌روید، مطمئن شوید که در حال شست‌وشوی چیزی هستید که باید شسته شود.

این کار ممکن است به این معنی باشد که بیش از پنج دقیقه از وقت خود را زیر دوش صرف کنید. افرادی که مو‌های بلندی دارند شاید لازم باشد ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آنجا بمانند تا موهایشان را به خوبی بشویند، حالت دهند و گره‌ها را شانه کنند (کاری که بهتر است در حالی که نرم کننده روی مو‌های خیس است انجام شود)، البته نه این که پا‌های خود را بتراشند.

مسلماً برخی از این کار‌ها را می‌توان در زمانی که آب قطع است انجام داد، اما اگر مایل نیستید دوش آب گرم طولانی مدت خود را به حالت باز رها کنید، شاید بتوانید کمتر دوش بگیرید و از این طریق با اثرات مضر بر روی پوست و محیط زیست خود مقابله کنید. یک بار دوش در هفته برای بسیاری از ما به اندازه کافی بهداشتی و به هر حال برای پوست ما بهتر است.

به نظر می‌رسد بسیاری از توصیه‌های دوش گرفتن به حدود «پنج دقیقه» به عنوان زمان ایده آل برای دوش گرفتن متمرکز است. اما اگر متخصصان پوست با ۵ تا ۱۰ دقیقه مشکلی ندارند و برخی از ما به زمان بیشتری نیاز داریم؛ بنابراین شاید بتوانیم به وسط این محدوده فکر کنیم.

وقتی صحبت از مصرف آب به میان می‌آید، دوش‌های استاندارد ۲.۵ گالن در دقیقه مصرف می‌کنند، اما سر دوش‌های دارای برچسب WaterSense همگی ۲.۰ گالن در دقیقه یا کمتر مصرف می‌کنند.

بنابراین، می‌توانید ۶.۲ دقیقه با سر کم جریان دوش بگیرید و به اندازه فردی که با سر معمولی ۵ دقیقه دوش می‌گیرد از آب استفاده کنید. از آنجا که از آب گرم کمتری نیز استفاده می‌کنید، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهید کرد.

جان کلام این که برای اینکه هم برای پوست و هم برای محیط زیست مفید باشید، یک سر دوش کارآمد داشته باشید، گرما را کم کنید و بیش از آنچه واقعاً نیاز دارید زیر دوش سپری نکنید.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار