محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟
کد خبر: ۲۴۴۰۶۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
همچنان رنگ سفید در صدر رنگ‌های محبوب افرادی است که ماشین نو می‌خرند. شرکت آمریکایی PPG که در حوزه رنگ، رزین‌های صنعتی و مواد شیمیایی فعالیت دارد عنوان می‌کند که ۳۵ درصد خریداران سراسر جهان این رنگ را انتخاب می‌کنند که از مجموع رنگ‌های آبی، سبز، طلایی، بژ و قرمز بیشتر است.

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟«تابناک با تو» - همچنان رنگ سفید در صدر رنگ‌های محبوب افرادی است که ماشین نو می‌خرند. شرکت آمریکایی PPG که در حوزه رنگ، رزین‌های صنعتی و مواد شیمیایی فعالیت دارد عنوان می‌کند که ۳۵ درصد خریداران سراسر جهان این رنگ را انتخاب می‌کنند که از مجموع رنگ‌های آبی، سبز، طلایی، بژ و قرمز بیشتر است. طوسی، نقره‌ای و مشکی هم در خیلی نقاط جهان بالاتر از بسیاری از رنگ‌های واقعی قرار می‌گیرند.

تنها کافی است در یک پارکینگ شلوغ نگاهی به ماشین‌ها بیندازید و یا سری به یکی از وب‌سایت‌های فروشنده خودرو بزنید تا دست تان بیاید که کدام رنگ‌ها محبوب‌تر هستند. جواب، برای کسانی که به رنگ علاقه دارند، ناامید کننده است. گزارش سالانه PPG از محبوبیت رنگ ماشین‌ها را در این نمودار مشاهده می‌کنید.

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

اگرچه از لحاظ تنوع رنگ، اوضاع زیاد خوب نیست، اما برخی گزینه‌های «جالب» دوباره در حال کسب محبوبیت هستند. برای نمونه، خودرو‌های دارای دو سایه رنگ که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ دچار کاهش محبوبیت شده بودند دوباره سر و کله شان پیدا شده است. البته «جالب» لزوماً به معنی خوب نیست، با این حال کمی تنوع نسبت به رنگ‌های طوسی که پالت رنگی خودرو‌های مدرن را تسخیر کرده، اتفاق خوبی است.

رنگ آبی هم به نظر می‌رسد که محبوبیت خود را حفظ کرده است. هرچند که بسیاری از رنگ‌های آبی هم به خاکستری با ته مایه لاجوردی پهلو می‌زنند. سبز هم می‌رفت تا یک بازگشت را به نام خودش ثبت کند، اما به نظر می‌رسد که بسیاری از مدل‌هایی که این رنگ را ارائه می‌دادند در سال‌های اخیر این آپشن را حذف کرده اند.

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

محبوب ترین رنگ ماشین در جهان چیست؟

مشخصاً آمریکای شمالی از بقیه جا‌های دنیا رنگارنگ‌تر است. خریداران آمریکایی نسبت به همتایان خود در آمریکای جنوبی، آسیا یا اروپا بیشتر نسبت به خرید خودرو‌های با رنگ‌های متفاوت راغب بوده اند. در قاره‌هایی که ذکر شد، خریداران رنگ سفید را ترجیح می‌دهند. اما نمی‌توان از سیر و روند موجود چشم پوشی کرد. اگرچه محبوبیت رنگ مشکی ثبات پیدا کرده است، اما سفید و طوسی روند رو به افزایش دارند.

با نگاهی به رنگ ماشین‌ها در انواع خودرو، در می‌یابیم که ماشین‌های اسپرت و کامپکت بیشتر از سایر ماشین‌ها و کامیون‌ها و وانت‌ها آپشن رنگ را به خریداران ارائه می‌دهند. در این قِسم خودروها، قرمز، آبی و نارنجی درصد بیشتری را از آن خود می‌کنند.

خریداران آمریکایی ماشین میان رده‌ی «سدان» همچنان به آبی علاقه‌مند هستند و رنگ قهوه‌ای نیز در میان خریداران خودرو‌های اسپرت محبوبیتش را حفظ کرده است.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
2
19
اون 24%سفید هم احتمالا ایرانی ها بودن اگرنه اصلا رنگ قشنگی نیست!! همه ماشین هامون رنگ ماست شده!
از رنگ هم مضایقه کردند کوفتیان!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
درست می فرمایید. بیشتر به دلیل قیمت و ساده بودند و هزینه کمتر نقاشی و غیره رنگ سفید انتخاب می شود.
سید
| |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
البته اینکه کارخانه رنگ دیگه ای هم نمیده بی تاثیر نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
3
اکثر ماشین های لاکچری غیر اسپورت مشکی است.ماشینهای دیپلمات و لیموزین ها غالبا مشکی است
و به نظرم با ابهت ترین رنگ و شیک ترین رنگ مشکی است از زمان جوانی تا الان 9 ماشین خریدم که به جز اولی بقیه را فقط مشکی انتخاب کردم
پاسخ ها
رضا
| |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
هنوز توی خوزستان زندگی نکردید که بدونید رنگ مشکی برای خودرو چه فاجعه وحشتناکی هست !!! گرمای شدید و گردوخاک هر روزه دارندگان خورو مشکی رو به مرز جنون میکشونه !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار