پاکسازی و شادابی پوست با تونر صورت
کد خبر: ۲۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: 2022 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
پاکسازی پوست برای همه بانوان، به خصوص خانوم‌هایی که به طور مداوم از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند ضروری است. ایجاد شادابی و طروات در پوست از مزایای پاکسازی صورت بوده و تونر محصولی است که این وظیفه را برعهده دارد. احتمالا با خواندن همین یک جمله متوجه شده‌اید که تونر چیست و چه کاربردی دارد.

پاکسازی و شادابی پوست با تونر صورت

پاکسازی و شادابی پوست با تونر صورت«تابناک با تو» - پاکسازی پوست برای همه بانوان، به خصوص خانوم‌هایی که به طور مداوم از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند ضروری است. ایجاد شادابی و طروات در پوست از مزایای پاکسازی صورت بوده و تونر محصولی است که این وظیفه را برعهده دارد. احتمالا با خواندن همین یک جمله متوجه شده‌اید که تونر چیست و چه کاربردی دارد، اما، اگر علاقه‌مندید تا درباره این پاک کننده فوق‌العاده بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به طور کامل به تونر، کاربرد و فواید آن اشاره خواهیم کرد.


تونر صورت چیست؟

تونر محلول پاک کننده‌ای است که بعد از شست‌و‌شوی صورت و برای پاک کردن منافذ عمیق پوست از آن استفاده می‌شود. این محصول علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، PH پوست را تنظیم کرده و از چربی یا خشکی بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. به طور خلاصه، می‌توان گفت که تونر یک محلول پاک کننده، آبرسان، نرم کننده و تنظیم کننده چربی و PH پوست است.


استفاده از تونر صورت چه فوایدی برای پوست دارد؟

یکی از محصولاتی که به داشتن پوستی درخشان و شفاف کمک کرده و جوانی پوست را تضمین می‌کند، تونر پوست است. به ویژه اگر بتوانید از بهترین تونر روشن کننده پوست استفاده کنید، اثرگذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود.

این محلول پاک کننده و آبرسان فواید بسیاری برای پوست دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. منافذ عمیق پوست را تمیز می‌کند

برایتان پیش آمده که بعد از شست‌و‌شوی صورت و خشک کردن آن لوازم آرایشی رو پوستتان باقی مانده باشد؟ برخی از مواد آرایشی با شست‌و‌شو از روی صورت پاک نشده و نیاز به یک پاک کننده قوی دارند. این پاک کننده قوی تونر است که منافذ عمیق صورت را از مواد آرایشی پاک کرده و پوست صورت را کاملا تمیز می‌کند.

۲. به بسته شدن منافذ باز صورت کمک می‌کند

تونر در کنار پاک کردن منافذ عمیق پوست به بسته شدن منافذ نیز کمک می‌کند. منافذ باز پوست مستعد جذب آلودگی و مواد آرایشی هستند و این محصول برای بسته شدن آن‌ها بسیار مناسب است.

۳. PH پوست صورت را تنظیم می‌کند

این محصول علاوه بر خاصیت پاک کنندگی که دارد، PH پوست را نیز تنظیم می‌کند. در واقع، پوست صورت به شکل طبیعی کمی اسیدی است و استفاده مکرر از شویند‌های شیمیایی سبب می‌شود تا حالت اسیدی آن از بین رفته و مقدار ترشح چربی در پوست بیشتر شود. استفاده از تونر به بازگشت حالت اسیدیته پوست کمک کرده و پوست صورت را به شکل اولیه برمی‌گرداند.

۴. خاصیت آبرسانی، شادابی و طراوت برای پوست دارد

تونر‌ها در کنار فوایدی که در بالا به آن اشاره کردیم، شادابی، طراوات و شفافیت را نیز به پوست هدیه می‌دهند. این محصول حاوی عصاره گیاهان و روغن‌های طبیعی است و سبب می‌شود تا آبرسانی به پوست به بهترین شکل انجام شود.

۵. از ایجاد جوش و چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تونر‌ها خاصیت آبرسانی و تنظیم کنندگی چربی پوست را برعهده دارند. آبرسانی از ایجاد چین و چروک و تنظیم چربی پوست از ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت جلوگیری می‌کند. یکی از تونر‌های خوب بازار که خاصیت تنظیم چربی پوست را داشته و از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند تونر سی گل است. این تونر برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب بوده و یک پاک کننده بسیار عالی برای صورت است.

۶. رویش مو‌های زیر پوستی را کاهش می‌دهند

ترکیباتی در تونر‌ها استفاده می‌شود که رویش مو‌های زیر پوستی در صورت را کاهش داده یا متوقف می‌کنند. از مواد موثر در کاهش مو‌های زیر پوستی می‌توان به آلفا هیدروکسی اسید‌ها اشاره کرد.

پاکسازی و شادابی پوست با تونر صورت


چگونه تونر مناسب صورت خود را انتخاب کنیم؟

احتمالا با خواندن مطالب بالا به خرید و استفاده از تونر علاقه‌مند شده و دوست دارید بدانید که چه نوع تونری مناسب پوست صورت شما است. باید گفت که برای پوست‌های حساس تونر‌هایی با خاصیت کاهش التهاب، برای پوست‌های خشک تونری با خاصیت آبرسانی بیشتر و برای پوست‌های چرب محصولی با فرمول سبک‌تر و لایه‌بردار مناسب است. تونر‌های فاقد مواد مغذی نیز برای هیچ نوع پوستی توصیه نمی‌شود. این نوع تونر‌ها با اینکه مضر نیستند، اما هیچ فایده‌ای هم برای پوست ندارند.

البته، جدای از ترکیبات انواع تونرها، همه آن‌ها باید دارای آنتی اکسیدان، گلیسیرین، اسید‌های هیالورونیک، ویلو هرب، ترکیب احیا کننده پوست صورت و سرامید‌ها باشند. به عنوان مثال، یکی از محصولات خوبی که حاوی هیالورونیک است تونر گارنیه است. تونر گارنیه خاصیت آبرسانی، درخشان کنندگی و نرم کنندگی پوست را یکجا دارا می‌باشد.

همچنین، توجه کنید که تونر‌ها حاوی مواد مضری، چون اتانول، ترکیبات تحریک کننده پوست و منتول نباشند. یکی از برند‌های خوب بازار که تونر آن به هیچ عنوان حاوی اتانول نیست برند الارو است. تونر الارو فرانسوی است و حاوی عصاره‌های طبیعی همچون گل گندم و انواع میوه‌ها همچون هلو می‌باشد.


چگونه و چه زمانی باید از تونر‌ها استفاده کرد؟

حال نوبت به این سوال می‌رسد که چه زمانی برای استفاده از تونر مناسب بوده و چگونه باید از این محصول بهداشتی فوق‌العاده استفاده کرد.

باید گفت که بهترین زمان برای استفاده از این محصول، بعد از پاک کردن صورت و شست‌و‌شوی آرایش است.

برای استفاده از آن نیز تنها به یک تکه پنبه یا یک پد آرایشی احتیاج دارید. ابتدا بایستی صورت خود را با شوینده بشویید و کمی آب سرد به آن بپاشید. سپس روی پد آرایشی مقداری تونر بریزید و پد یا پنبه را به آرامی روی پوست بمالید. توجه داشته باشید که دو بار استفاده از تونر در روز بلامانع است و مشکلی را برای صورت ایجاد نمی‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تونر صورت صحبت کرده و شما را با فواید و کاربرد‌های آن آشنا کردیم. همچنین، به این موضوع اشاره کردیم که چه نوع تونری برای چه نوع پوست صورتی مناسب است. در نهایت، امیدواریم که مقاله تهیه شده موردتوجه شما قرار گرفته باشد و شما را در انتخاب یک محصول بهداشتی مناسب برای پوستتان راهنمایی کند.

منبع: ستاره

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار