شستن صورت با چه چیزی خوب است؟
کد خبر: ۲۴۳۹۶۰
تاریخ انتشار: 2022 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
شستشوی صورت و پاکسازی آن از آلودگی‌ها بسیاری اهمیت دارد. چرا که به دلیل قرار داشتن پوست صورت در معرض انواع آلاینده‌ها و مواد مضر، آسیب‌ها و مشکلات پوستی بیشتری، نسبت به سایر نقاط بدن آن را تهدید می‌کند؛ بنابراین بهتر است شستن صورت با فیس واش را در روتین روزانه خود قرار دهید.

شستن صورت با چه چیزی خوب است؟

شستن صورت با چه چیزی خوب است؟«تابناک با تو» - شستشوی صورت و پاکسازی آن از آلودگی‌ها بسیاری اهمیت دارد. چرا که به دلیل قرار داشتن پوست صورت در معرض انواع آلاینده‌ها و مواد مضر، آسیب‌ها و مشکلات پوستی بیشتری، نسبت به سایر نقاط بدن آن را تهدید می‌کند؛ بنابراین بهتر است شستن صورت با فیس واش را در روتین روزانه خود قرار دهید.

سلامت نگه داشتن پوست این ناحیه، تاثیر مستقیمی در جذابیت و درخشان بودن چهره شما دارد. چرا که صورت مانند ویترینی از ظاهر شماست، در نتیجه بهتر است در جهت زیبایی و سالم بودن بیشتر آن تلاش بیشتری کنید. در این مطلب قصد داریم برای شما توضیح دهیم که شستن صورت با چه چیزی خوب است و بهترین شوینده صورت کدام‌است. پس با ما همراه باشید.


شستن صورت با فیس واش

در گذشته همه افراد برای تمیز کردن پوست خود از صابون‌ها استفاده می‌کردند و باورشان بر این بود که صابون تمامی آلودگی‌ها را از روی پوست صورت پاک می‌کند. این باور از پایه و اساس بسیار اشتباه و غلط است؛ زیرا این محصول قابلیت تمیز کردن بدن را دارد، اما از آنجایی که پوست صورت انواع مختلفی دارد و صابون برای این تفاوت‌های پوستی طراحی نشده، استفاده‌ی آن آسیب‌ها و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

قطعا با خودتان می‌گویید پس شستن صورت با چه چیزی خوب است و به صورت کلی راه حل چیست؟ پاسخ شما استفاده از انواع محصولات شستشو صورت است. از آنجایی که این محصولات بسیار متنوع هستند و برای هر نوع پوست، سلیقه و بودجه وجود دارند، می‌توانید از آن‌ها برای پاکسازی صورت خود در روتین روزانه‌ای که دارید بهره ببرید.

شستن صورت با چه چیزی خوب است؟

بهترین پاک کننده‌های پوست صورت

برای انتخاب هر محصولی که در زیبایی و سلامت پوست شما تاثیر دارد، بهتر است ابتدا از خصوصیات انواع آن اطلاع داشته باشید و پس از آن بهترین گزینه‌ای که متناسب با سلیقه و نوع پوستتان می‌باشد و با بودجه مدنظرتان همخوانی دارد را انتخاب کنید. در ادامه مطلب توضیحاتی درباره انواع پاک کننده صورت داده شده‌است، به امید آنکه بتوانید محصول مناسب خودتان را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

ژل شستشو صورت

این محصول همانطور که از نامش پیداست، یک ژل حاوی مواد پاک کننده است که باعث پاکسازی پوست شما از انواع آلودگی می‌شود. ژل شستشوی صورت مناسب برای انواع پوست وجود دارد و فقط کافیست هنگام خرید به ترکیبات آن دقت کنید. برای مثال اگر پوستی چرب دارید، بهتر است ژل شستشو شما حاوی اسید باشد و یا اگر پوستی خشک دارید به آبرسان بودن محصول مورد نظرتان دقت کنید.

فوم شستشو صورت

فوم‌های شستشو یکی از انواع فیس واش‌هایی هستند که نسبت به ژل‌ها دارای فرمولاسیون قوی‌تری می‌باشند. این محصولات که به شکل کف هستند، قدرت پاک کنندگی بسیار بالای منافذ پوست شما از آلودگی را دارند که در کنار آن ممکن است باعث از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی پوست شما نیز بشوند. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر دارای پوستی حساس هستید از استفاده روتین و روزانه آن‌ها خودداری کنید.

پن شستشو صورت

پن‌های شستشو صورت به شکل صابون هستند، اما از لحاظ کابرد و ترکیبات کاملاً با آن تفاوت دارند. به این صورت که با استفاده از آن‌ها نه تنها پوست شما در معرض خطر خشکی و آسیب قرار نمی‌گیرد، بلکه باعث درمان برخی مشکلات پوستی مانند آکنه و التهابات نیز می‌شوند.

این خاصیت در کنار مناسب بودن PH آن‌ها برای پوست صورت باعث شده تا همه افراد با هر نوع پوست بتوانند از این محصولات استفاده کنند. اما باید توجه داشته باشید که بدون دستور پزشک و به صورت خودسرانه این محصول را تهیه یا استفاده نکنید؛ چرا که ممکن است این کار برخی عوارض احتمالی را برای شما به دنبال داشته باشد.

شستن صورت با چه چیزی خوب است؟

طرز استفاده از فیس واش

همانطور که گفته شد شستن صورت با فیس واش برای سلامتی پوست صورت بسیار اهمیت دارد. حال که با انواع شوینده‌های صورت آشنا شدید، بهتر است درباره چگونگی پاکسازی صورت و مراحل آن نیز اطلاع داشته باشد.

بهترین مراحلی که طرز استفاده از فیس واش را کاملا توضیح می‌دهند، به شرح زیر می‌باشند:

۱- صورت خود را از هرگونه لوازم آرایشی پاک کنید.
۲- مقداری آب به صورتتان بزنید و آن را خیس کنید.
۳- به میزان لازم از شوینده صورت بر روی کف دست خود بریزید و آن‌ها را به یکدیگر مالش دهید، تا شوینده به خوبی کف کند.
۴- کف حاصل از این محصول را بر روی پوست بمالید.
۵- انگشتان خود را به صورت دورانی به مدت یک دقیقه بر روی پوست صورتتان حرکت دهید تا تمامی شوینده به پوست شما نفوذ کند.
۶- صورتتان را آبکشی کنید و ادامه روتین روزانه‌ای را که دارید انجام دهید.

اما بهترین و مناسب‌ترین روشی که برای انجام این کار وجود دارد استفاده از فیس براش خوب به جای انگشتان دست می‌باشد. زیرا استفاده از این محصول به دلیل پاکسازی کامل‌تر منافذ پوست از هرگونه آلودگی، علاوه بر سلامت بیشتر پوست باعث جلوگیری از جوش زیر پوستی نیز می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار