رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید
کد خبر: ۲۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: 2022 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
در مورد پیشینه شلوار‌های از بالا گشاد روا‌یت بسیار است. برخی منابع به زندانی‌های دهه ۸۰ نسبتشان میدهند برخی هم به سیاهانی که به قصد بلندقدتر به نظر آمدن و با هدف تحقیر آمریکایی‌های سفید پوست سراغشان رفتند. اما اینکه الهام بخش طراحی این شلوار‌ها کیسه و گونی بوده جای تردید ندارد و اسمشان خود گواه واقعیت همین مدعاست؛ Baggy style.

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید«تابناک با تو» - در مورد پیشینه شلوار‌های از بالا گشاد روا‌یت بسیار است. برخی منابع به زندانی‌های دهه ۸۰ نسبتشان میدهند برخی هم به سیاهانی که به قصد بلندقدتر به نظر آمدن و با هدف تحقیر آمریکایی‌های سفید پوست سراغشان رفتند. اما اینکه الهام بخش طراحی این شلوار‌ها کیسه و گونی بوده جای تردید ندارد و اسمشان خود گواه واقعیت همین مدعاست Baggy style.

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

به هر ترتیب سال گذشته شلوارهی بگی همان از بالا گشاد‌های خودمان دوباره ترند شدند و بازارشان حسابی گرم شد و از قرار امسال هم خیال ندارند میدان را خالی کنند؛ اتفاقا هرچه پرقدرت‌تر و عجیب‌وغریب‌تر از سال گذشت در میدان مد هنرنمایی میکنند. عجیب‌و‌غریب از این جهت که این بار با هر نوع لباسی که تا الان فکرش را هم نمیکردیند هماهنگ میشوند از رسمی گرفته تا غیر رسمی. پس بهتر است برای انتخاب درست شلوار‌های بگی آماده باشید، چون این بار احتمال اینکه یکی از انتخاب‌های شما باشند بسیار زیاد است.

هارمونی فقط همین

اینکه شلوار‌های ازبالا گشاد انتخاب اصلح قد بلند‌ها آن هم از نوع لاغر اندام است ردخور ندارد، اما قرار نیست اگر بلند و لاغر نیستیم از مد روز جا بمانیم. اگر قد متوسط یا حتی کوتاهی هم دارید یا حتی کمی یا خیلی چاغ هم هستید میتوانید به این شلوار‌ها فکر کنید، اما با آگاهی از اینکه در هر صورت کوتاه‌تر از قبل به نظر میآیید و حتی چاق‌تر. مهم این که حواسمان به هارمونی، تعادل در ظاهر و انتخاب هماهنگ با جایی که قرار است در آن حاضر شویم باشد.

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

با کت‌های کوتاه بپوشید

با هر اندامی، بهتر این است که شلوار‌های بگی را با کت‌های کوتاه یا بلوز‌های کوتاه بپوشیم این انتخاب به خاطر گشادی قابل توجه این شلوار‌ها به حفظ تعادل در ظاهر کمک میکند. البته تینجر‌هایی که بزرگنمایی خاصیت ذاتی‌شان است این شلوار‌ها را با بلوز‌های بلند در رنگ‌های متضاد و بسیارگشاد هم می‌پوشند، اما نتیجه می‌شود خیابانی‌ترین استایل و اتفاقا جلب توجه به خاطر برهم زدن تعادل، یعنی دقیقا همان چیزی که خودشان انتظارش را دارند.

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

خوش اندام یا متفاوت؟!

یادمان باشد در انتخاب شلوار‌های بگی اگر چندان ظریف و کشیده نیستیم سراغ کمرباریک‌ها بریم و شلوار‌های کمر پهن و کمربند‌های بزرگ و پهن را با همه جذابیت‌تشان بگذاریم برایم بلندوباریک‌ها. در مورد اختلاف رنگ که یکی از اتفاق‌های جذاب در پوشش است هم باید با همین فرمان جلو برویم. اگر قرار است بلندتر و ظریف‌تر به چشم بیاییم یک رنگ می‌پوشیم مگر اینکه خیال داشته باشیم خوش اندام بودن را فدای متفاوت بودن کنیم. به طور کلی هم‌رنگ یا در یک طیف بودن رنگ بلوز و شلوار از فوت‌های کوزه‌گری خوش‌پوشی‌است که به کشیده و ظریف‌تر دیده شدن کمک بسیاری میکند. بخصوص وقتی که بلوز را طوری انتخاب کنیم که توی شلوار قرار بگیرد نه روی آن.

بگی از جنس رسمی

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

کارشناسان مد مخالف پاکتی کردن شلوا‌های بگی هستند چرا که این ترفند این شلوار‌ها را بین اسپورت و رسمی بودن بلاتکلیف میکند، اما همینطور که میبینید در پوشش پریناز ایزدیار (اکران سریال جیران) این دو منافاتی ندارند که هیچ اتفاقا تای لبه شلوار به رسمی‌تر شدن طاهر کمک هم کرده. نکته اینکه وقتی قرار است بگی بپوشیم و رسمی هم باشیم بهتر است سراغ پارچه‌های شق‌ورق‌تر برویم و مدل‌های خط اتودار و حواسمان به هارمونی رنگ و چندان بلند نبودن مانتو، کت یا بلوز انتخابی‌مان هم باشد. اما حواستان باشد بگی‌های کوتاه را به سختی میتوان جزو رسمی‌ها به شمار آورد به دلیل اینکه با کفش پاشنه بلند تناسبات چندانی ندارند مگر از نوع اسپورت با پاشنه و زیره‌های پهن که این روز‌ها هم حسابی پرطرفدارند. اما به طور کلی بگی‌های کوتاه با کتانی و کفش‌های لژ دار و بزرگ تغادل بیشتری در ظاهر ایجاد میکنند بنابراین اگر قرار است رسمی بپوشید سراغ‌شان نروید.

با شکوه بپوشیم

وقتی قرار است رسمی بپوشیم جنسی که برای شلوار‌های بگی انتخاب میکنیم بسیار مهم است. پارچه لمه هرچند هم ذرق‌و برق‌دار به دلیل اینکه ریزشش با شل، ولی شلوار بگی همسو می‌شود نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد و ظاهرتان را نه تنها رسمی که خسته وارفته اگر نخواهیم بگوییم شلخته نشان میدهد. درست برعکس وقتی سراغ پارچه‌های شق‌ورق میروید (پارچه پولکی شلوار هدی زین‌العابدین) درخشش، شکوه و رها بودن را با هم دارید. هدی زین‌العابدین با انتخاب‌هایش نشان داده چم و خم این شلوار را خوب می‌شناسد. چه در انتخاب پارچه، چه ترکیب رنگ.

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

قاعده بازی

کارشناسان مد میگویند بگی‌ها را با مانتوی بلندنپوشید، چون در پارچه غرق میشوید و تعادل را در ظاهرتان به‌هم میریزید؛ اما استایل نیکی کریمی (دراکران خصوصی آتابای) نشان میدهد اگر بازی را بلد باشید (اینجا در نظر گرفتن هارمونی، جلوبازبودن مانتو و طرح رهای آن) اتفاقی نمیافتد اگر مانتو کمی تا قسمی بلند هم بپوشید. نقطه مخالف این ادعا در پوشش مهتاب کرامتی در اکران خصوصی فیلم صحنه‌زنی کاملا پیداست. اتفاقا که مانتوی کرامتی به مراتب رسمی‌تر و شیک‌تر از کریمی است پالت رنگی هم در آن دیده شده، اما فقط لحظه‌ای همین مانتو را به شکل کتی کوتاه در ذهن مجسم کنید!

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

اما قاعده بازی: اگر قرار است با شلوار‌های بگی، بلند بپوشید آزاد و رها بپوشید و مدل‌های اتوکشیده و برش‌دار را حتما برای کت و دست کم مانتو‌های کوتاه انتخاب کنید. حواستان به پالت رنگی هم باشد و بلوز و مانتو را حتما یک‌رنگ انتخاب کنید. از طرفی حتما به بدون طرح‌بودن پارچه و حتی مدل انتخابی‌تان هم فکر کنید این ترفند در ظاهر شما تعادل ایجاد میکند.

رومی یا زنگی!

تکلیفتان را روشن کنید رومی روم یا زنگی زنگ، درست مثل ترلان پروانه در اکران گربه سیاه. او با ترکیب شلوار بگی، کاپشن کوتاه و کتانی آن هم از نوع لژدارش نشان داد که تکلیفش با خود واقعی این استایل روشن است. البته حواسش به هموسیی سن‌وسالش با این استایل هم بوده از طرفی اصل یک رنگی برای برهم نزدن تعادل بصری را هم کاملا رعایت کرده. سحر گلدوست هم در اکران «قهرمان» با بگی بسیار بسیار گشاد و چهارخانه‌ای که انتخاب کرده نشان داده جنس این استایل را می‌شناسد او با انتخاب کت کوتاه و کیف کلاچ ثابت کرد با آداب پوشش رسمی‌هم کاملا آشناست.

رازهای خوش‌پوشی در بهار که باید بدانید

استاد بگی پوش‌ها

و بالاخره حرف آخر اینکه وقتی سراغ بگی‌ها میرویم حتما میدانیم که داریم خیلی چیز‌ها را فدای راحتی بیشتر میکنیم و از طرفی رهایی در پوشش را فریاد میزنیم پس کافی است جسورانه انتخاب کنیم. باید اعتراف کنیم فرشته حسینی استاد پوشیدن این سبک شلوارهاست البته که او با فیزیک اندامش کاملا آشناست و میداند ظرافت و کشیدگی‌اش به او اجازه بازی با این شلوار‌ها را میدهد و انصافا هم خوب انتخاب‌شان می‌کند. پس اگر خیال دارید آزاد و رها بپوشید و همه چیز را در مورد شلوار‌های بگی بدانید حتما حواستان به فرشته باشد. استایل لاله مرزبان در اکران فیلم «بی‌همه چیز» هم جزو مثال زدنی‌هاست شسته‌رفته و بسیار آگاهانه انقدر که بد نیست او را هم در فهرست‌تان داشته باشید.

منبع: برترین ها

برچسب ها: راز ، خوش ، خوش پوشی ، بهار ، زندانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار