طرز تهیه جوجه کباب استانبولی به روش رستورانی
کد خبر: ۲۴۳۶۹۴
تاریخ انتشار: 2022 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
جوجه کباب استانبولی یکی از انواع غذا‌های معروف شهر استانبول است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب استانبولی با ما همراه باشید. برای تهیه جوجه کباب استانبولی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می‌کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم.

طرز تهیه جوجه کباب استانبولی به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب استانبولی به روش رستورانی«تابناک با تو» - جوجه کباب استانبولی یکی از انواع غذا‌های معروف شهر استانبول است که با دستور‌های متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب استانبولی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ کیلوگرم
ماست ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۴ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زیره ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
روغن ۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی و فلفل سبز به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و سیخ چوبی به مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب استانبولی به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب استانبولی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب استانبولی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می‌کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم. در ادامه سیر‌ها را به صورت درشت خرد می‌کنیم و به کاسه اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را به همراه رب گوجه فرنگی، زیره، پاپریکا، آویشن، روغن و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می‌کنیم، سپس مواد را به خوبی مخلوط کرده و زیر و رو می‌کنیم تا تکه‌های گوشت مرغ به مواد آغشته شوند.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود. در همین حین سیخ‌های چوبی را درون یک کاسه حاوی آب سرد قرار می‌دهیم تا هنگام سرخ کردن کباب نسوزند.

جوجه کباب سبز یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با طعم‌های متنوعی پخته می‌شود

مرحله چهارم

پس از گذشت یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس تکه‌های مرغ را به همراه فلفل سبز و گوجه فرنگی یکی در میان به سیخ‌های چوبی می‌کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ‌ها را به ترتیب درون تابه می‌چینیم و اجازه می‌دهیم یک سمت جوجه‌ها سرخ شود. پس از اینکه یک سمت جوجه طلایی شد، آن‌ها را بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

طرز تهیه جوجه کباب استانبولی به روش رستورانی

مرحله ششم

در صورت تمایل می‌توانیم جوجه‌ها را درون فر نیز درست کنیم، برای این منظور سینی فر را با کاغذ روغن می‌پوشانیم و سیخ‌ها را درون سینی می‌چینیم. در ادامه فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می‌کنیم و اجازه می‌دهیم گرم شود.

در این آموزش یک جوجه کباب متفاوت را برای شما عزیزان اماده کردیه ایم که طعمش به جوجه ترش نزدیک است.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تکه کاغذ روغنی را خیس کرده و روی سینی فر قرار می‌دهیم. در ادامه سینی را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم تا جوجه‌ها بپزند، پس از گذشت این زمان جوجه‌ها را بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم ۱۵ دقیقه دیگر بپزند.

مرحله هشتم

در نهایت کاغذ روغنی روی سینی فر را بر می‌داریم و گریل را روشن می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم روی جوجه‌ها خوشرنگ شود. در نهایت جوجه‌ها را درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می‌کنیم.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار