هایفوتراپی چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟
کد خبر: ۲۴۳۵۹۶
تاریخ انتشار: 2022 May 01    -    ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
هایفوتراپی صورت از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌کند. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و درنتیجه باعث می‌شود بدن برای ترمیم آن‌ها تلاش کند. برای انجام این کار بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول‌ها کمک کند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که به آن خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.

هایفوتراپی چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟

هایفوتراپی چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟«تابناک با تو» - هایفوتراپی (HIFU) یک درمان غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست صورت است. این روش بخشی از روند رو به رشد درمان‌های ضدپیری است که برخی از مزایای لیفت صورت را بدون نیاز به جراحی ارائه می‌دهد.

این درمان کمترتهاجمی نسبت به روش‌های جراحی دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد، اما نتایج حاصل از آن چندان چشمگیر نیست و در مقایسه با روش‌های دیگر دوام چندانی ندارد. به همین دلیل، متخصصان پوست هایفوتراپی را برای برطرف کردن علایم اولیه و خفیف تا متوسط پیری توصیه می‌کنند.

هایفوتراپی چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی صورت از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌کند. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و درنتیجه باعث می‌شود بدن برای ترمیم آن‌ها تلاش کند. برای انجام این کار بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول‌ها کمک کند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که به آن خاصیت ارتجاعی می‌بخشد. درمان‌های اولتراسوند غیرجراحی نظیر هایفوتراپی می‌توانند:

پوست گردن را سفت کنند

به کاهش غبغب کمک کنند

پلک یا ابرو‌های افتاده را بالا ببرند

چین و چروک‌های صورت را صاف کنند

پوست سینه را صاف و سفت کنند.

متخصصین همچنین از HIFU برای درمان تومور‌ها طی جلسات طولانی‌تر و با شدت بیشتر استفاده می‌کنند که می‌تواند تا سه ساعت به طول بینجامد.

هایفوتراپی چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟

روش انجام هایفوتراپی

پزشکان معمولا جوانسازی صورت به روش هایفو را با تمیز کردن ناحیه مورد نظر با استفاده از ژل آغاز می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می‌شود که امواج فراصوت را در فواصل کوتاه منتشر می‌کند. هر جلسه معمولا ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

برخلاف سایر روش‌های زیبایی ازجمله لیزر مو‌های زائد، هایفوتراپی صورت نیازی به آمادگی ندارد. افراد بسته به نتایج دلخواد خود ممکن است به یک تا شش جلسه درمان با هایفوتراپی نیاز داشته باشند و پس از انجام کار فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.

عوارض هایفوتراپی

به‌طور کلی شواهد نشان می‌دهد هایفوتراپی صورت عوارض جانبی کمی دارد. اگرچه برخی افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند. با وجود گزارش‌ها مبنی بر عوارض جدی بسیار کم، برخی ورم، بی‌حسی، سرخی و کبودی را تجربه می‌کنند.

 هایفوتراپی چیست و چه تاثیری در جوانسازی پوست دارد؟

آیا هایفوتراپی موثر است؟

بسیاری از تحقیقات به این سوال جواب مثبت می‌دهند. تجریه و تحلیل مطالعاتی روش‌های شامل اولتراسوند برای درمان شلی پوست و کاهش سلولیت که در سال ۲۰۱۸ انجام شد نشان داد که این روش ایمن و موثر است.

محققان می‌گویند سفت کردن پوست با اولتراسوند معمولا طی دو تا سه ماه نتایج مثبتی ایجاد می‌کند و مراقبت خوب از پوست می‌تواند به حفظ این نتایج تا یک سال کمک کند. همچنین نتایج تحقیقات یک منبع معتبر نشان می‌دهد این روش برای بهبود ظاهر چین و چروک‌های اطرف فک، گونه‌ها و دهان بهترین کارکرد را دارد.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار