قیمت عجیب نوبرانه های لاکچری در بازار
کد خبر: ۲۴۳۲۰۶
تاریخ انتشار: 2022 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
برای بررسی قیمت میوه های نوبرانه به بازار میوه فروشان در خیابان دستغیب مراجعه کردیم و قیمت گوجه سبز، توت فرنگی، زردآلو و سیب فرانسوی را جویا شدیم.
«زردآلو کیلویی ۲۸۰ هزار تومان، سیب فرانسوی کیلویی ۱۷۰ هزار تومان، گوجه سبز کیلویی ۱۹۰ هزار تومان و توت فرنگی کیلویی ۱۶۰ هزار تومان است.» این ها اعلام قیمت برخی میوه های نوبرانه توسط یکی از میوه فروشان بازار دستغیب است. در این بازار یک نوع میوه نوبرانه خاص با تفاوت قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسید. علاوه بر این برخی از میوه فروشان این بازار اقدام به فروش سیب فرانسوی می کردند که بنا به اظهارات  رئیس اتحادیه این صنف، کالای قاچاق محسوب می شود.
قیمت عجیب نوبرانه های لاکچری در بازار
 
اختلاف قیمت ۱۰۰ هزار تومانی زردآلو
 برای بررسی قیمت میوه های نوبرانه به بازار میوه فروشان در خیابان دستغیب مراجعه کردیم و قیمت گوجه سبز، توت فرنگی، زردآلو و سیب فرانسوی را جویا شدیم. یکی از فروشندگان درباره قیمت ها می گوید: زردآلو کیلویی ۲۷۰ هزار تومان، یک نوع توت فرنگی کیلویی ۹۰ هزار و نوع دیگر آن کیلویی ۱۴۰ هزار تومان، گوجه سبز ۱۵۰ هزار تومان ، زردآلو کیلویی ۱۷۰ هزار تومان و سیب فرانسوی کیلویی ۱۴۰ هزار تومان است. فروشنده دیگری درباره قیمت ها می گوید: توت فرنگی کیلویی ۱۶۵ هزار تومان، سیب فرانسوی کیلویی ۱۴۰ هزار تومان، گوجه سبز کیلویی ۱۲۰ هزار تومان و زردآلو کیلویی ۲۷۰ هزار تومان است.
سیب فرانسوی؛ کالای قاچاق
حسین مصدق، رئیس اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار مشهد درباره قیمت میوه های نوبرانه در بازار عمده فروشی می گوید: روز دوشنبه در میدان بار، گوجه سبز بسته به نوع آن با قیمتی بین ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان،  توت فرنگی بسته به نوع آن بین ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان و زردآلو بسته به نوع آن بین ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رسید. خرده فروشان مجاز هستند تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته باشند. وی می افزاید: سیب فرانسوی کالای قاچاق است و در میدان بار ندیده ام. ممکن است از کانال دیگری وارد مغازه ها شود. آن دسته از واحدهای صنفی که سیب فرانسوی می فروشند،کارشان تخلف محسوب می شود و علاوه بر توقیف کالا، جریمه نیز می شوند. وی درباره دلیل گرانی میوه های نوبرانه می گوید: طبیعی است که میوه نوبرانه ابتدای ورود به بازار قیمت بالایی دارد چون به وفور نرسیده، اما هرچه به سمت تابستان می رویم قیمت کاهش پیدا می کند. میوه های نوبرانه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت نداشته و روز به روز در حال کاهش است. وی خاطرنشان کرد: گیلاس به عنوان میوه نوبرانه هنوز وارد بازار نشده است. 
منبع: خراسان

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار