دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره
کد خبر: ۲۴۳۱۳۵
تاریخ انتشار: 2022 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
طراحان برای تعیین عناصر و نحوه چیدمان، باید هدف یا تمرکز اصلی جزیره را در دکوراسیون آشپزخانه تعیین کنند. آیا به عنوان اولویت اول به عنوان یک بار صبحانه، فضایی برای پذیرایی از مهمانان، گسترش آشپزخانه یا چیز دیگری از جزیره آشپزخانه استفاده می‌شود؟ با در نظر گرفتن این عملکرد، چگونه باید فضای گردش کار آشپزخانه را نسبت به بقیه قسمت‌ها افزایش دهیم؟

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره«تابناک با تو» - جزیره بخش مهمی از دکوراسیون آشپزخانه است، جزایر فضای پیشخوان، فضای ذخیره سازی و فضای غذاخوری را افزایش می‌دهد، همچنین یک نقطه کانونی بصری برای منطقه آشپزخانه ارائه می‌دهند که با عملکرد‌های مختلف، آن‌ها را می‌توان به روش‌های مختلف طراحی کرد.

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

دکوراسیون مینیمال آشپزخانه

طراحان برای تعیین عناصر و نحوه چیدمان، باید هدف یا تمرکز اصلی جزیره را در دکوراسیون آشپزخانه تعیین کنند. آیا به عنوان اولویت اول به عنوان یک بار صبحانه، فضایی برای پذیرایی از مهمانان، گسترش آشپزخانه یا چیز دیگری از جزیره آشپزخانه استفاده می‌شود؟ با در نظر گرفتن این عملکرد، چگونه باید فضای گردش کار آشپزخانه را نسبت به بقیه قسمت‌ها افزایش دهیم؟ این ملاحظات، همراه با الزامات اساسی دسترسی، ایجاب می‌کند که طراحی جزیره به دقت اندیشیده شود. در زیر برخی از عوامل ضروری طراحی جزیره آشپزخانه اورده شده با ما همراه باشید….

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

ابعاد جزیره اشپزخانه

اندازه جزیره آشپزخانه هم به دلایل زیبایی شناختی و هم به دلایل کاربردی بسیار مهم است. جزیره‌ای که بیش از حد بزرگ است، فضای آشپزخانه را تحت الشعاع قرار می‌دهد و از روانی حرکت جلوگیری می‌کند و به طور بالقوه گردش کار شخصی در حال پخت و پز یا شستن ظروف را محدود می‌کند و در نتیجه عملکرد فضا را کاهش می‌دهد. بنابراین، یک جزیره باید از هر طرف حداقل ۱.۲۰ سانتی متر فضا در اطراف خود داشته باشد و فضای کافی برای باز شدن وسایل و افراد برای قدم زدن راحت در منطقه باقی بماند.

در مقابل، جزیره‌ای که خیلی کوچک است ممکن است فضای کافی برای پیشخوان، فضای ذخیره‌سازی، وسایل و فضای نشستن را نداشته باشد که باید به جای آن با یک میز جایگزین شود. اگر آشپزخانه به اندازه کافی کوچک باشد که طول جزیره باید کمتر از ۶۰-۹۰ سانتی متر باشد، بهتر است حذف شود تا به کاربرانش کمک کند که فضا را باز بگذارند. بنابراین، یک جزیره آشپزخانه ایده آل باید حداقل ۱.۲۰ سانتی متر طول داشته باشد تا بتواند کابینت‌های دوتایی یا برآمدگی بار را در خود جای دهد. یک آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ که بتواند یک جزیره را در خود جای دهد باید حداقل ۴ متر طول داشته باشد.

در نهایت، ارتفاع جزیره معمولاً ۹۰ تا۱۰۰ سانتی متر است، اولی یک ارتفاع پیشخوان راحت است و دومی فضای عمودی بیشتری را برای صندلی‌های مرتفع ایجاد می‌کند. جزایری که ۱۰۰ سانت ارتفاع دارند اجازه طراحی‌ها و تغییرات خلاقانه تری را می‌دهند.

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

لوازم خانگی در دکوراسیون آشپزخانه

بسته به اندازه آشپزخانه و گردش کار مورد نظر برای کاربران، جزایر آشپزخانه می‌توانند شامل تعداد متفاوتی از لوازم از جمله سینک، مایکروویو، ماشین ظرفشویی یا حتی اجاق گاز باشند. برای طراحانی که امیدوارند فضا را ساده نگه دارند، شاید بهتر باشد که فقط کشو‌ها و کابینت‌ها را در جزیره در کنار یک بار صبحانه یا صندلی قرار دهند. برای مشتریانی که مشتاق آشپزی هستند و می‌خواهند ایستگاه‌های آشپزخانه گسترده یا اجاق گاز و سینک اضافی داشته باشند، افزودن وسایل فوق با مجموعه‌ای از ملاحظات مهم دیگر همراه است.

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

جریان کار

 رعایت ملاحظات مهم ارتباط نزدیکی با موضوع گردش کار آشپزخانه دارد. مانند هر فضای داخلی، طراح مسئول در نظر گرفتن جریان‌های حرکت و مناطق مکث و همچنین روابط بین عملکرد و مبلمان موجود است.. علاوه بر این، یک قانون رایج به نام “مثلث کار”– یعنی اجاق گاز، سینک، یخچال یا فر – باید در فواصل متناسب طراحی شوند.

در نهایت، اگرچه طراحان امیدوارند بتوانند صندلی‌های بیشتری را برای افراد بیشتری در نظر بگیرند، صندلی‌های خیلی نزدیک به هم ممکن است مانع از غذا خوردن راحت و برخورد آرنج اشخاص با یکدیگر شوند و به طور طبیعی، نگرانی‌های ارگونومیک بخشی اجتناب ناپذیر از طراحی برای فضا‌هایی فعال مانند آشپزخانه محسوب می‌شوند.

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

ذخیره سازی

استاندارد‌های ذخیره سازی با ملاحظات لوازم خانگی و گردش کار گره خورده است، زیرا طراح باید تعادل ظریفی بین گنجاندن فضا‌های کاری اضافی و به حداکثر رساندن ذخیره سازی در جزیره آشپزخانه ایجاد کند. اگر کابینت‌ها و کشو‌های زیادی در جای دیگری در آشپزخانه وجود دارد، طراحان می‌توانند اضافه کردن لوازم خانگی یا گسترش فضای غذاخوری را در اولویت قرار دهند. اگر ذخیره سازی یک نگرانی اصلی باشد، ممکن است مجبور شوند یکی از دیگر عملکرد‌های جزیره آشپزخانه را قربانی کنند. این موضوع به عمق و ارتفاع نیز مربوط می‌شود. از آنجایی که جزایر معمولاً ترکیبی از کابینت‌ها و کشو‌ها را شامل می‌شوند، طراحان باید ارتفاع و عمق کابینت و کشو استاندارد را در کنار لوازم خانگی و الزامات اندازه گیری اولیه در نظر بگیرند.

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه

در نهایت، نورپردازی یکی از راه‌های اصلی است که در آن طراحی جزیره آشپزخانه می‌تواند خود را از نظر زیبایی شناختی متمایز کند و کاربرد موثرتری را در فضا داشته باشند.

دکوراسیون آشپزخانه و نحوه طراحی جزیره

این ملاحظات تنها برخی از مواردی است که باعث برجسته شدن طراحی جزیره در دکوراسیون آشپزخانه می‌شود. برای مطالعه بیشتر در مورد طراحی آشپزخانه مسکونی یا مبلمان آشپزخانه، مقالات دکوبوم را در مورد نحوه صحیح طراحی و ساخت یک آشپزخانه و نمونه آشپزخانه‌های کارآمد را در لینک زیر بررسی کنید:

منبع: دکوبوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار