ریشه و ماجرای تمام القاب قهرمان سنگین وزن تاریخ بوکس
کد خبر: ۲۴۲۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
او که از مشهورترین شخصیت‌های دنیای ورزش است در طول دوران حرفه‌ای خود تا سال ۲۰۰۶ درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار کسب کرد. اگرچه تایسون جنجال‌های زیادی آفریده و درگذشته اعمال نادرستی داشته اما هرگز از شهرت و محبوبیت جهانی‌اش کاسته نشد. حتی امروز تجلی او در جامعه ورزشی و همچنین سینما مشهود است.

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند«تابناک با تو» - مایک تایسون (Mike Tyson)، جوان‌ترین قهرمان سنگین وزن تاریخ بوکس، موفقیت‌هایش را محدود به مرزهای رینگ بوکس نکرد. او در راه‌های مختلفی قدم گذاشت و تقریبا هر حریفی که سر راهش قرار ‌گرفت ناک اوت کرد. او که از مشهورترین شخصیت‌های دنیای ورزش است در طول دوران حرفه‌ای خود تا سال ۲۰۰۶ درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار کسب کرد. اگرچه تایسون جنجال‌های زیادی آفریده و درگذشته اعمال نادرستی داشته اما هرگز از شهرت و محبوبیت جهانی‌اش کاسته نشد. حتی امروز تجلی او در جامعه ورزشی و همچنین سینما مشهود است.

داستان پشت تمام القاب مایک تایسون؛ از بچه دینامیت تا عمو مایک

از ظاهر شدن در هیبت مردی بزرگ‌تر از اندازه‌های واقعی تا آسیب‌پذیری چندین باره‌اش درون رینگ، تایسون در طول سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود افراطی بودن را ثابت کرده و به سبب ویژگی‌های متفاوتش چندین نام مستعار دارد. تایسون ۵۵ ساله هنوز به این نام‌های مستعار می‌بالد. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به تمام القاب مایک تایسون.

داستان پشت تمام القاب مایک تایسون؛ از بچه دینامیت تا عمو مایک

بچه دینامیت

تایسون در ۱۹ سالگی به یک بوکسور حرفه‌ ای تبدیل شد و در ۲۰ سالگی عنوان قهرمانی سنگین وزن بوکس جهان را از آن خود کرد. تاریخ اولین مبارزه رسمی تایسون به سال ۱۹۸۵ برمی‌گردد. او در طول ۱۵ مبارزه‌ای که در یک سال انجام داد موفق شد همه حریفان خود را شکست دهد؛ اتفاقی که موجی از شوک را برای هواداران این رشته ورزشی به ارمغان آورد زیرا این بچه ۱۹ ساله تمام حریفان کارکشته خود را یکی یکی از میدان به در می‌کرد.

لقب بچه دینامیت را اولین بار نشریه ورزشی اسپورتس ایلاستریتد با چاپ عکس تایسون روی جلد به این بوکسور داد. تصویر خندان مایک تایسون جوان به خوبی با این نام مطابقت داشت و او از این نام مستعار در سال‌های اول مبارزه‌اش استفاده می‌کرد. او بعدا القاب دیگری نیز گرفت اما بچه دینامیت یکی از محبوب‌ترین‌ نام های مستعار اوست.

داستان پشت تمام القاب مایک تایسون؛ از بچه دینامیت تا عمو مایک

بدترین مرد سیاره

نشریه اسکای اسپورتس یک بار از مایک تایسون به عنوان وحشی ترین مبارز که وارد رینگ حرفه ای شده یاد کرد و این همان چیزی است که نام مستعار بدترین مرد سیاره را برای تایسون به ارمغان آورد. تایسون داخل رینگ بی‌‌رحم به نظر می‌رسید و هیچ عشقی به حریفان خود نداشت. او هنگام مبارزه با صدای بلند سبک مبارزه خود را تحسین می‌کرد. پس جای تعجب نیست که از نظر بسیاری از رقبا یک شرور واقعی به نظر می‌رسید. این‌طور بود که مایک تایسون تبدیل به بدترین مرد سیاره شد.

داستان پشت تمام القاب مایک تایسون؛ از بچه دینامیت تا عمو مایک

مایک تایسون آهنی

ظاهرا تایسون در آخرین سال‌های سلطنت خود در دسته سنگین وزن، برچسب آهنین را برگزید. فیزیک بی‌بدیل و مقاومت او در برابر ناک اوت لقب آهنی را برای او به ارمغان آورد. یک مشت مایک تایسون برای افتادن رقبا روی تشک کافی بود. او هنوز هم یکی از ترسناک ترین مشت‌زن‌های تاریخ بوکس است.

عمو مایک

تایسون حالا در ۵۵ سالگی متخصص این ورزش محسوب می‌شود. هنری سجودو و چندین مبارز دیگر از او به عنوان عمو مایک یاد می‌کنند؛ کسی که تجربه زیادی برای به اشتراک گذاشتن با تازه‌کارها دارد. او در نوامبر ۲۰۲۰ در مبارزه با روی جونز جی‌ آر بازگشت خیره‌کننده‌ای را به نمایش گذاشت و دنیای بوکس را به وجد آورد. بسیاری از مبارزان امروزی به او به عنوان طرحواره‌ای از موفقیت نگاه می‌کنند. سال‌ها تسلط او بر دسته سنگین وزن بوکس، برای بسیاری از طرفداران امروز این رشته مجذوب‌کننده است.

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
2
در تصویر آخری عضلات یک بدنساز حرفه ای را دارد در حالیکه چالاکی و ظرفیت تنفس یک قهرمان بوکس را هم به صورت همزمان دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار