بازگشت اشیای تاریخی روستای خوروین به استان‌البرز
کد خبر: ۲۴۲۷
تاریخ انتشار: 2015 June 16    -    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
عبدالناصر میرچی در بازدید از غرفه‌های استان البرز شامگاه دوشنبه در اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تشکیل نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی کشور در استان البرز تصمیم بزرگی بود که با توجه به ظرفیت‌های استان البرز در این حوزه گرفته شد.


وی در مورد بودجه در نظر گرفته شده برای احیای کاخ مروارید، افزود: برای این طرح از بودجه استانی ارتزاق نمی‌کنیم اما  200 میلیون تومان برای مرمت و 400 میلیون تومان برای فضای سبز و علائم راهنمایی این کاخ از بودجه ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به بازگرداندن اشیا تاریخی خوروین ساوجبلاغ به استان البرز، بیان کرد: با موزه ملی ایران مباحثی مطرح شده که به محض محیا شدن شرایط در مرکز استان یا ساوجبلاغ، بلافاصله اموال به این استان بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به واردات کالای چینی تصریح کرد: باید استفاده از کالای ایرانی با کیفیت مرغوب‌تر و مناسب‌تر به جای کلاهای بی‌کیفیت چینی به فرهنگ تبدیل شود تا علاوه بر حمایت از تولید ملی، از خرید اجناس بنجل خودداری کنیم.

منبع: پارسینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار