کشف درمان حمله قلبی با فناوری مشابه واکسن کووید
کد خبر: ۲۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: 2022 April 21    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
درمان حمله قلبی دور از دسترس نیست. محققان کالج کینگ لندن راهی برای تحریک ایجاد سلول‌های قلب سالم پیدا کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از همان فناوری مورد استفاده در واکسن‌های مدرنا و فایزر کووید به عضله برسند. فناوری واکسن کووید برای درمان حمله قلبی به دانشمندان این امکان را می دهد که قلب های آسیب دیده را بازسازی کنند....

کشف درمان حمله قلبی با فناوری مشابه واکسن کووید

کشف درمان حمله قلبی با فناوری مشابه واکسن کووید«تابناک با تو» - درمان حمله قلبی دور از دسترس نیست. محققان کالج کینگ لندن راهی برای تحریک ایجاد سلول‌های قلب سالم پیدا کرده‌اند که می‌توانند با استفاده از همان فناوری مورد استفاده در واکسن‌های مدرنا و فایزر کووید به عضله برسند.

فناوری واکسن کووید برای درمان حمله قلبی به دانشمندان این امکان را می دهد که قلب های آسیب دیده را بازسازی کنند و ممکن است همین فناوری راه را برای درمان حمله قلبی باز کند.

کشف درمان حمله قلبی با فناوری مشابه واکسن کووید

محققان کالج کینگ لندن کدهای ژنتیک خاصی را شناسایی کرده اند که با ایجاد پروتئین های خاصی، بدن را برای ایجاد سلول های قلب سالم تحریک می کند.

درمان حمله قلبی چطور عمل می کند؟

با استفاده از فناوری مشابهی که در واکسن های مدرنا و فایزر یافت می شود، سلول های سالم را می توان به عضله قلب رساند.

این مطالعه همچنین نشان داد که امدادگران می توانند این پروتئین ها را به بیماران مبتلا به حمله قلبی تزریق کنند تا از مرگ سلول های قلب جلوگیری کنند.

کشف درمان حمله قلبی با فناوری مشابه واکسن کووید

این فناوری – که به عنوان یک “داروی شگفت انگیز” توصیف می شود – می تواند در دو سال آینده روی افراد انسانی آزمایش شود.

سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر پس از سکته قلبی در بریتانیا در بیمارستان ها بستری می شوند.

از آنجایی که قلب توانایی ترمیم خود را ندارد، قربانیان حمله قلبی اغلب با زخمی باقی می‌مانند که می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود – اما درمان جدید به طور بالقوه می‌تواند پزشکی قلبی عروقی را متحول کرده و از نارسایی قلبی در قربانیان جلوگیری کند.

کشف درمان حمله قلبی با فناوری مشابه واکسن کووید

پروفسور مائورو جیاکا، که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد، می‌گوید:

«همه ما با تعدادی سلول عضلانی در قلب خود متولد می‌شویم و دقیقاً همان سلول‌هایی هستند که با آنها خواهیم مرد. قلب پس از یک حمله قلبی ظرفیتی برای ترمیم خود ندارد. بازسازی قلب آسیب دیده انسان تا چند سال پیش یک رویا بود، اما اکنون می تواند به واقعیت تبدیل شود.»

«ما دقیقاً از همان فناوری واکسن‌های فایزر و مدرنا برای تزریق میکرو RNA به قلب استفاده می‌کنیم و به سلول‌های قلب زنده می‌رسیم تا تکثیر آنها را افزایش می‌دهیم. سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های مرده می‌شوند و بیمار به جای ایجاد اسکار یا بافت زخم، بافت عضلانی جدیدی دارد.»

منبع: روزیاتو

برچسب ها: قلب ، فناوری ، واکسن ، کووید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار