استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه
کد خبر: ۲۴۲۲۳۸
تاریخ انتشار: 2022 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
بسیاری از فضا‌های خانه بدون استفاده رها شده‌اند. اگر از فضا‌های رها شده به درستی استفاده شود، دیگر کسی شاهد کمبود جا و بی نظمی نیست. وسایل را به نحوی انتخاب کنید که از فضای خالی آن بتوان به‌عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرد. می‌توانید از تخت‌های کشودار استفاده کنید و مقداری از وسایل خود را در آن جای دهید. این فضاهای ذخیره‌سازی کمک می‌کند محیط مرتب‌تر و جمع‌تر باشد.

استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه

استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه«تابناک با تو» - بسیاری از فضاهای خانه بدون استفاده رها شده‌اند. اگر از فضاهای رها شده به درستی استفاده شود، دیگر کسی شاهد کمبود جا و بی نظمی نیست. در این مطلب به بیان نکاتی برای استفاده از فضاهای خالی خانه می‌پردازیم.

استفاده از وسایل چند منظوره

وسایل را به نحوی انتخاب کنید که از فضای خالی آن بتوان به‌عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرد. می‌توانید از تخت‌های کشودار استفاده کنید و مقداری از وسایل خود را در آن جای دهید. این فضاهای ذخیره‌سازی کمک می‌کند محیط مرتب‌تر و جمع‌تر باشد.

استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه

قفسه‌های نزدیک به سقف

یکی از راه‌های استفاده از فضاهای خالی خانه ساخت قفسه‌هایی نزدیک به سقف است. این قفسه‌ها برای ذخیره‌سازی وسایلی که استفاده کمتری دارد، بسیار مناسب است. این نوع قفسه‌ها فضای ذخیره‌سازی خوبی ایجاد می‌کند که باعث کلافگی نشود. از این قفسه می‌توان در آشپزخانه، انباری، اتاق لباس‌ها و غیره استفاده کرد.

شلف‌ها و قفسه‌بندی دیوارهای خالی

یکی از راه های استفاده از فضاهای خالی خانه استفاده از شلف‌ها یا قفسه‌های دیواری است. این شلف‌ها فضای ذخیره‌سازی خوبی در اختیار افراد قرار می‌دهند. از این فضا در هر کجای خانه می‌شود استفاده بهینه کرد.

استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه

کشوهای زیر کابینت

در طراحی کابیت آشپزخانه‌ها توجه داشته باشید که زیر آن‌ها فضایی مناسب برای کشوهای مسطح است. این کشوها که معمولا با فشار پا باز می‌شوند. این کشوها محل مناسبی برای قراردادن ظروف مسطح مانند سینی‌ها و دیس‌ها هستند. همچنین محلی مناسب برای نگهداری دستمال‌ها و حوله‌های آشپزخانه هستند.

استفاده از ترفندهای طراحی

استفاده خوب و مناسب از رنگ‌ها و آینه در فضاهای کوچک باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر جلوه کند. استفاده از رنگ‌های روشن نیز باعث انعکاس بهتر نور می‌شود. در واقع رنگ‌های تیره مانع از انعکاس نور شده و فضا را کوچک و تنگ نشان می‌دهد.

استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه

فضای پشت درب

یکی از فضاهای خالی خانه که به خوبی می‌توان از آن استفاده کرد، پشت درب‌های کمدها یا اتاق خواب است. پشت درها را با کمی خلاقیت و استفاده از ابزار ساده، فضایی مناسب برای نگهداری از بدلیجات، لوازم آرایشی، شال، کفش‌ها، کمربندها، کروات‌ها و لباس‌ها است.

مبل ال

یکی دیگر از راهکارهای استفاده بهینه از فضا، استفاده از مبلمان ال شکل است. مبلمان ال در گوشه‌ها قرار می‌گیرد و فضای پرت کمی دارد. این مبل‌ها معمولا محل مناسبی برای استراحت روزانه است. ویژگی مثبت دیگر این مبل‌ها این است که به راحتی می‌توان با چیدمان منزل هماهنگ می‌شوند. بهتر است روی دیوار بالای مبل چراغ مطالعه نصب کنید.

استفاده هوشمندانه از فضاهای خالی در دکور خانه

منبع: دلتا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار