محبوب شدن رئالیتی شو های عجیب ژاپنی
کد خبر: ۲۴۲۱۳۷
تاریخ انتشار: 2022 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
Old Enough اولین بار در سال ۱۹۹۰ در ژاپن با نام Hajimete no Otsukai منتشر شد که به معنی اولین ماموریت من است و به تازگی برای پخش در بریتانیا در دسترس قرار گرفته است. در ۲۰ قسمتی که از این مجموعه رئالیتی شو منتشر شده می‌توان کودکی را دید که در حال خرید از سوپرمارکت است...

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند«تابناک با تو» - رئالیتی شوی ژاپنی با عنوان به اندازه کافی بزرگ (Old Enough) که کودکان بسیار کوچکی را به تصویر می‌کشد که بدون والدین کارهایشان را انجام می‌دهند، با پخش در نتفلیکس محبوب شد. اما آیا شما حاضرید به کودک خردسالتان اجازه دهید تنهایی به خرید برود؟

کاربران نتفلیکس از تماشای این رئالیتی شوی ژاپنی که در آن داستان زندگی کودکانی به تصویر کشیده می‌شود که در تلاشند کارهای روزمره خود را بدون والدینشان انجام دهند بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

Old Enough اولین بار در سال ۱۹۹۰ در ژاپن با نام Hajimete no Otsukai منتشر شد که به معنی اولین ماموریت من است و به تازگی برای پخش در بریتانیا در دسترس قرار گرفته است. در ۲۰ قسمتی که از این مجموعه رئالیتی شو منتشر شده می‌توان کودکی را دید که در حال خرید از سوپرمارکت است و یا کودک دیگری که بدون هیچ کمکی از جانب والدین خود وظیفه درست کردن یک بطری آبمیوه را بر عهده دارد.

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند

این نمایش ۳۰ سال است که در ژاپن پخش می‌شود و پیش از فیلمبرداری آمادگی زیادی برای بازرسی مسیرهای انجام وظایف این کودکان انجام می‌شود. یک تیم ایمنی به‌طور پنهانی مراقب حرکات آنهاست و پس از فرآیندی طولانی برای اطمینان از آنکه کودک قادر است از عهده وظایف محول‌شده برآید و مطلع کردن همسایگان، فیلمبرداری آغاز می‌شود.

بینندگان رئالیتی شوی Old Enough در توییتر اعلام کرده‌اند که از تماشای این سریال تلویزیونی بسیار لذت می‌برند، با این حال منتقدان در مورد سن این کودکان ابراز نگرانی کرده‌اند.

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند

در قسمت اول هیروکی دو ساله را می‌بینیم که حدودا یک کیلومتر را طی می‌کند تا برای مادرش کاریِ شیرین، کیک ماهی و گل بخرد. او پیش از آغاز سفر ۲۳ دقیقه‌ایِ شجاعانه‌اش با افتخار برای مادرش دست تکان می‌دهد و در مغازه برای پیدا کردن اقلام مورد نیاز به این طرف و آن طرف می‌دود.

در قسمت‌‌های دیگری از این مجموعه یوتای چهار ساله قرار است با آب گرفتن نارنگی‌هایی که از مزرعه پدربزرگ چیده‌اند به چالش کشیده شود یا کوئیکی سه ساله که ناهار پدرش را به محل کارش در بندر می‌برد، جایی که ۱.۲ کیلومتر از خانه‌شان فاصله دارد. او با اطمینان از جاده‌ها عبور می‌کند و از گفت‌وگو با غریبه‌هایی که به او سلام می‌کنند اجتناب می‌کند تا سرانجام پیروزمندانه ناهار پدرش را تحویل ‌دهد.

سریال ریالیتی شو ژاپنی که در آن کودکان دو ساله کارهای روزانه شان را انجام می دهند

این مجموعه پس از پخش در نتفلیکس با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران روبه‌رو شد. عده زیادی تحت تاثیر قرار گرفته، از تماشای آن لذت بردند و آن را به دیگران هم توصیه کردند، اما عده‌ای دیگر به استفاده ابزاری از کودکان اشاره کرده و گفتند نتفلیکس را تحریم می‌کنند.

صحبت‌هایی در مورد ساخت نسخه انگلیسی این نمایش در بریتانیا وجود دارد اما بسیاری از روانشناسان کودک با این ایده به شدت مخالفند و معتقدند کودک با اجبار برای بقا به این شکل ممکن است آسیب ببینند.

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار