ابداع حجاب خُنک با فن‌آوری پیشرفته
کد خبر: ۲۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
رعایت حجاب برای زنان مسلمان امری واجب است که البته در روزهای گرم تابستان، مشکلاتی را نیز برای آنها به وجود می آورد. برخی از محققان و مخترعان مسلمان نیز به این موضوع واقفند و به این خاطر دست به ابداع نوعی لباس-حجاب- زده اند که گرما را برای زنان مسلمان به حداقل می رساند.

احمد غانم مخترع 22 ساله مسلمان اهل آمریکا نوعی روسری و لباس برای زنان مسلمان ساخته و خودش معتقد است آنها دیگر نباید نگران بیرون رفتن در هوای گرم باشند. این پوشش که با کمک فن آوری پیشرفته لباس شنا و همچنین پوشش آتش نشانان ساخته شده، رویای بسیاری از بانوان مسلمان را در روزهای گرم سال به واقعیت تبدیل کرده است. احمد گفته من دوست داشتم کاری کنم تا زندگی باحجاب برای زنان مسلمان کمی راحت تر باشد. او افزوده همیشه می خواستم هدیه ای به بانوان محجبه بدهم که فکر می کنم توانستم این کار را به سرانجام برسانم.

این فن آوری که Cool Dry نام دارد مورد تائید نایک و Under Armour نیز قرار گرفته و محیط سر و بدن زنان مسلمان را 7 تا 10 درجه خنک تر از حجاب معمولی می کند.

غانم که دو سال روی این پروژه کار کرده از نوعی نایلون با فن آوری بالا در ساخت این پوشش استفاده کرده که قادر است 80 درصد از گرمای محیط را بگیرد. این پوشش کاملاً ضدآب و مقاوم در برابر اشعه یو وی است.

منبع: شفقنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
چه جالب،احسنت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار