با این غذای خوش طعم مجانی مسافر شمال شوید!
کد خبر: ۲۴۱۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
اگر از علاقمندان به غذا‌های شمالی هستید و دوست دارید طعم جدیدی از این غذا‌های سنتی را تجربه کنید. می‌توانید بادمجان ناردونی تهیه کنید. این غذا طعمی ملس دارد و در این بخش نیز با طرز تهیه این بادمجان ناردونی آشنا می‌شوید. شما می‌توانید از غذای شمالی را با ماست و چکیده سرو کنید.

با این غذای خوش طعم مجانی مسافر شمال شوید!

با این غذای خوش طعم مجانی مسافر شمال شوید!«تابناک با تو» - اگر از علاقمندان به غذا‌های شمالی هستید و دوست دارید طعم جدیدی از این غذا‌های سنتی را تجربه کنید.
‌می‌توانید بادمجان ناردونی تهیه کنید. این غذا طعمی ملس دارد و در این بخش نیز با طرز تهیه این بادمجان ناردونی آشنا می‌شوید. شما می‌توانید از غذای شمالی را با ماست و چکیده سرو کنید. این غذا همچون دیگر غذا‌های شمالی کال کباب و خورش متن جن می‌توانید برای مهمانی‌ها نیز یک غذای خاص و در عین جذاب باشد.

این غذای خانگی بسیار ساده است. شما برای تهیه این غذا باید بادمجان و انار تهیه کنید. این غذا با استفاده از ماست و دوغ سرو می‌شود و می‌تواند یک وعده غذایی کامل باشد. در ادامه نیز با طرز تهیه این غذای شمالی خوشمزه بیشتر آشنا می‌شوید.

مواد لازم

بادمجان: ۸ عدد متوسط
انار دون شده: ۱ عدد بزرگ
پیاز: ۱ عدد
رب انار ملس: یک و نیم قاشق غذاخوری
آلو ترش جنگلی: به میزان لازم
پونه خشک: یک قاشق مرباخوری
فلفل، نمک و زردچوبه: به مقدار لازم

با این غذای خوش طعم مجانی مسافر شمال شوید!

طرز تهیه بادمجان ناردونی عالی

ابتدا بادمجان‌های مخصوص را به خوبی بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. مقداری نمک و زردچوبه به این مواد اضافه کنید و به خوبی روی بادمجان‌ها بمالید. این مواد را یک ساعت کنار بگذارید و بعد تابه‌ای را روی حرارت قرار داده و زمانی روغن داغ شد، بادمجان‌ها را در روغن سرخ می‌کنیم.

زمانی که بادمجان‌ها یکدست سرخ شدند، آن‌ها را از درون تابه برداشته و پیاز‌های رنده شده را در روغن سرخ می‌کنیم. زمانی که پیاز‌ها طلایی شدند، فلفل، نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. انار ترش‌هایی که از قبل دانه کرده اید، را به این مواد اضافه کرده و تفت دهید. حالا نوبت به آلو‌های جنگلی و ترش می‌رسد.

با این غذای خوش طعم مجانی مسافر شمال شوید!

رب انار را به موادتان اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید. در مرحله بعد پونه خشک را به این مواد اضافه کنید. بادمجان‌های سرخ شده را از وسط با چاقو برش بزنید. موادی که تهیه کرده بودید، درون بادمجان‌ها قرار دهید. این مواد را درون فر بزارید و اجازه دهید، ۱۵ دقیقه درون فر بمانند.

این بادمجان‌ها را می‌توانید با استفاده از ماست و چکیده سرو کنید. سرو این غذا با سبزی و نان نیز می‌تواند خوشمزه‌تر باشد. این غذا متناسب با تمام ذائقه‌ها بوده و یک وعده غذایی مناسب برای ناهار است. طبخ این غذا دلخواه بوده و شما می‌توانید سیر نیز به موادتان اضافه کنید. برخی از افراد به دلخواه گوشت چرخی نیز به مواد اضافه می‌کنند.

با این غذای خوش طعم مجانی مسافر شمال شوید!

اگر غذا‌های ترش دوست ندارید، می‌توانید مقداری شکر درون مواد رب انار و دانه‌های انار بریزید و طعم ملس تری داشته باشید. توجه داشته باشید، برای تهیه این غذا باید بادمجان‌های شکم پری مناسب را انتخاب کنید. همچنین بادمجان‌های شیرین برای این غذا گزینه مناسب تری هستند. اگر علاقه زیادی به غذا‌های روغنی ندارید، می‌توانید بعد از سرخ کردن بادمجان‌ها آن‌ها را روی دستمالی قرار دهید، تا روغن‌های اضافی آن گرفته شوند.

منبع: برترین‌ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
6
1
توی ماه رمضون این عکسهای ناجور چیه گذاشتین دل روزه داران را بردین ولی خدایش خیلی خوش مزه وتا نخوری ندانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار