طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان
کد خبر: ۲۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار: 2022 April 08    -    ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
همانطور که می‌دانیم در ماه مبارک رمضان تغذیه اهمیت بسیاری دارد. توصیه پزشکان و مشاوران تغذیه به روزه داران این است که در وعده افطار بیشتر غذا‌های کم حجم، مقوی و سبک‌تر را مصرف کنند. دسر‌هایی مثل فرنی که پایه شیر دارند، برای این وعده بسیار مناسب هستند؛ ولی ممکن است برخی از افراد منع مصرف شکر داشته باشند...

طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان

طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان«تابناک با تو» - فرنی از دسر‌های خوشمزه و محبوب در میان ایرانیان است که هم کودکان و هم بزرگسالان به آن علاقه دارند؛ همچنین یک غذای مقوی برای وعده افطار محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانیم در ماه مبارک رمضان تغذیه اهمیت بسیاری دارد. توصیه پزشکان و مشاوران تغذیه به روزه داران این است که در وعده افطار بیشتر غذا‌های کم حجم، مقوی و سبک‌تر را مصرف کنند. دسر‌هایی مثل فرنی که پایه شیر دارند، برای این وعده بسیار مناسب هستند؛ ولی ممکن است برخی از افراد منع مصرف شکر داشته باشند و یا به دلیل داشتن رژیم‌های غذایی ناگزیرند شکر کم‌تری را مصرف کنند.

فرنی بدون شکر یک دسر بسیار خوشمزه و مناسب وعده افطار است که به دلیل داشتن خرما و شیر بسیار مقوی است و در عین حال به دلیل حذف شکر از ترکیباتش یک وعده سالم برای افطار محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب با آموزش مرحله به مرحله یک فرنی خوشمزه و بدون شکر همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این نوع فرنی همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی بدون شکر

شیر: ۴ لیوان
نشاسته ذرت: ۴ قاشق غذاخوری
خرمای بدون هسته: ۱ لیوان
پودر هل: یک چهارم قاشق چای‌خوری
پودر دارچین: نصف قاشق چای‌خوری
پودر پسته برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به نشاسته ذرت

طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر‌ها و غذا‌ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

نکات مربوط به هل

طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان

برای تهیه شیرینی و دسر حتماً از پودر هل سبز استفاده کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب‌تر است.

طرز تهیه فرنی بدون شکر

۱ ـ ابتدا خرما‌های هسته گرفته شده را داخل پارچ مخلوط کن بریزید و دو لیوان شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید و سی ثانیه زمان بدهید تا خرما و شیر کاملا با هم مخلوط و یک‌دست شوند.

۲ ـ در مرحله بعد نشاسته ذرت را داخل قابلمه بریزید و دو لیوان شیر را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند؛ سپس مخلوط شیر و خرما را همراه با پودر هل و پودر دارچین به آن اضافه کنید و چند ثانیه دیگر هم بزنید.

طرز تهیه فرنی بدون شکر، ویژه ماه رمضان

۳ ـ در مرحله بعد قابلمه را روی شعله متوسط اجاق گاز قرار بدهید و مدام هم بزنید تا فرنی به غلظت برسد. وقتی فرنی به غلظت مورد نظر رسید، آن را داخل ظرف سرو بریزید و سپس ظرف فرنی را داخل یخچال بگذارید تا خوب خنک شود و ببندد. برای تزیین این فرنی می‌توانید از پودر دارچین، پودر پسته و غنچه گل محمدی استفاده کنید. نوش جان

نکته

برای اینکه فرنی شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید در صورت تمایل کمی خامه صبحانه به آن اضافه کنید. به این صورت که دو قاشق غذاخوری سرپر خامه صبحانه را همراه با شیر و نشاسته ذرت مخلوط کنید و بعد مخلوط شیر و خرما را به آن اضافه کنید.

منبع: برترین‌ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار