علائمی که نشان دهنده استرس پوست است
کد خبر: ۲۴۱۱
تاریخ انتشار: 2015 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
عاقبت بیدار ماندن در شبها بویژه در روزهای امتحانات و یا شیوه زندگی خیلی پر مشغله از روی پوست معلوم می شود. در حقیقت پوست شماخیلی زود به استرس های روزانه واکنش نشان می دهد. ما به شما یاد می دهیم که چطوری با این علامت ها کنار بیایید.


stress-skin

عاقبت  بیدار ماندن در شبها بویژه در روزهای امتحانات و یا  شیوه زندگی خیلی پر مشغله  از روی پوست معلوم می شود. در حقیقت پوست شماخیلی زود به استرس های روزانه واکنش نشان می دهد. ما به شما یاد می دهیم  که چطوری با این علامت ها  کنار بیایید.

پیش از هرچیز باید بدانیم که چه نشانه هایی روی پوست صورت، نشانگر استرس روحی شما هستند…

۱- جوش هایتان بدتر از همیشه است

این تقصیر کورتیزول، هورمون استرس است که بدن وقتی دچار تنش می شود، آن را ترشح می کند.
وقتی بدن کورتیزول ترشح می کند، کمی تستوسترون هم آزاد می شود. در کنار عدم تعادل هورمونی، تستوسترون اضافی باعث افزایش ناگهانی تولید چربی  پوست شده و آکنه ها بیشتر ملتهب و قرمز می شوند.

راه حل

صورت خود را دو مرتبه در روز بشویید تا چربی اضافی پوست پاک شود. شب ها با درمان نقطه ای بنزوئیل پراکسید، باکتری های ایجاد کننده ی آکنه و التهاب را از بین ببرید.
روزها، کانسیلری حاوی اسید سالیسیلیک را روی جوش ها بزنید، اینطور جوش هم درمان شده و هم پوشانده می شود.

acne1

۲- چشم هایتان فوق العاده خسته به نظر می رسند

وقتی تمام شب تا صبح را برای امتحان بیدار می مانید، گردش خون شما آهسته می شود و رگ های زیر چشم بزرگ می شوند. سلام پف و سیاهی زیر چشم!

راه حل

مشخص است که باید بخوابید. همچنین، از کانسیلری که سری مخصوص ماساژ دارد، استفاده کنید تا چشم ها شاداب تر به نظر برسند و سیاهی زیر چشم و پف آن از بین برود.

وقتی استرس دارید، درخشش و شادابی پوست به کلی محو می شود چون بدن آب از دست می دهد و از دست دادن سلول های مرده پوست آهسته می شود.

راه حل

شما به ترکیبی از آبرسانی و لایه برداری نیاز دارید.

۴- صورت تان قرمز است

التهاب یکی دیگر از علائم استرس است و علاوه بر این که پوست را حساس، خشک و تحریک می کند، باعث شوره ی صورت هم می شود؛ همان پوسته های ریز اطراف بینی و ابروها.

راه حل

ماسکی که با مواد ضدالتهابی مانند بابونه، خیار یا آلوئه ورا تهیه شود، پوست را سریعاً تسکین می دهد. یک کرم BB که زمینه ی رنگ سبز داشته باشد هم رنگ قرمز پوست را خنثی می کند.

۵- پوست اطراف ناخن هایتان آسیب دیده است.

عادت شایع ناشی از استرس: جویدن ناخن. معمولاً افراد این کار را برای کنترل اضطراب و تنش انجام می دهند.

راه حل

روی پوست آسیب دیده ی اطراف ناخن را با کرم های مخصوص بپوشانید و نوک ناخن ها را لاک سبز رنگ بزنید. مطالعات نشان داده اند که این کار تاثیر آرام بخشی دارد.

منبع:باغ دارو


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار