زنان با کمترین امکانات در خانه اشتغال می‌یابند
کد خبر: ۲۴۰۹
تاریخ انتشار: 2015 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
اشتغال زنان خانه‌دار در قالب تعاونی‌ها با گسترش مشاغل خانگی

مشاغل خانگی را ترویج می‌دهیم تا زنان در قالب تعاونی به صورت خوشه‌ای در خانه و با کمترین امکانات اشتغال داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه مشاغل خانگی جزو اولویت ماست، اظهار کرد: مشاغل خانگی را ترویج می‌دهیم تا زنان در قالب تعاونی به صورت خوشه‌ای در خانه و با کمترین امکانات اشتغال داشته باشند.

زهرا ساعی  افزود: سهیلا جلودارزاده – مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور بانوان- به طور جدی به دنبال ایجاد شهر پوشاک در شهر ری است. رایزنی‌های لازم نیز با فرماندار ری انجام شده است. با تحقق این برنامه می‌توانیم برای تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار شهرستان ری اشتغالزایی کنیم و تولیدات شهرپوشاک علاوه بر استان تهران به اقتصاد سایر مناطق کشور نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح جامع توانمندسازی سرپرست خانوار به پایان رسیده است، اظهارکرد: در این طرح 8000 هزار زن سرپرست خانوار شناسایی شد که در مرحله تقلیل داده‌ها به 5000 نفر کاهش پیدا کرد، چون داده‌ها همپوشانی داشتند. اکنون نیز در حال تحلیل داده‌ها براساس ویژگی‌های مختلف خانواده‌های زنان سرپرست خانوار هستیم که از جمله آنها به تعداد فرزندان، میزان اشتغال و مهارت این زنان می‌توان اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: فاز دوم طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی آنهاست. در حال انتخاب گروه‌های نمونه برای آموزش مهارت به آنها هستیم. در این جهت دو کارگاه خیاطی را افتتاح کردیم و با کارآفرینان تعاملاتی داریم.

ساعی افزود: مشکلاتی در زمینه اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داریم و به علت آزمایشی بودن به کندی پیش می‌رود ولی در حال بررسی مشکلات هستیم. هدف ما انجام اقدامی موثر برای زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از اولویت‌های کل کشور است. در این جهت تلاش می‌کنیم بین دستگاه‌های اجرایی بیشتر همگرایی به وجود بیاوریم و در نهایت برای زنان سرپرست خانوار متولی و برنامه واحدی را تعریف کنیم تا همه دستگاه‌ها در یک راستا عمل کنند.

وی تاکید کرد: برای انجام فاز مهارت آموزی به زنان سرپرست خانوار نمی‌توان زمان مشخصی را در نظر گرفت چراکه جامعه هدف بزرگ است.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران تصریح کرد: در کل کشور باید کیفیت خدمات ارایه شده به زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم. با افزایش توانمندی زنان سرپرست خانوار به عنوان بخشی از جامعه می‌توان از مهارت‌ها و قابلیت‌های آنان بهره برد.

ساعی در پایان گفت:در گذشته استراتژی به کار گرفته شده واحد نبود. در نتیجه تعداد بسیار زیادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هیچ‌کدام از نهادهای حمایتی نبوده‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار