بیوتیشن چیست؟
کد خبر: ۲۴۰۴۵۵
تاریخ انتشار: 2022 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
در این نوشته سعی کرده‌ام که با شما درباره بیوتی تراپیست و روش‌های انجام آن و همچنین میزان درآمد این شغل صحبت کنم، بیوتی تراپیست یکی از روش‌های تخصصی مراقبت و زیبایی پوست می‌باشد که در ادامه به شما توضیح خواهم داد که اصلاً این روش چیست و چه کاربرد‌هایی دارد و بازار کار آن چطور می‌باشد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

بیوتیشن چیست؟

بیوتیشن چیست؟اختصاصی «تابناک با تو» - در این نوشته سعی کرده‌ام که با شما درباره بیوتی تراپیست و روش‌های انجام آن و همچنین میزان درآمد این شغل صحبت کنم، بیوتی تراپیست یکی از روش‌های تخصصی مراقبت و زیبایی پوست می‌باشد که در ادامه به شما توضیح خواهم داد که اصلاً این روش چیست و چه کاربرد‌هایی دارد و بازار کار آن چطور می‌باشد؟ پس در ادامه با ما همراه باشید. در این بخش شما را به طور تخصصی با شغل بیوتی تراپیست و دوره‌های آن آشنا می‌کنم و اگر علاقه‌مند به یادگیری هستید می‌توانید این را به‌عنوان یک شغل برای خودتان برگزینید.

کار بیوتی تراپ بسیار تخصصی بوده و افرادی که به این حوزه وارد می‌شوند قبل از هر چیزی باید به فکر آموزش دیدن باشند و به فکر دریافت یک مدرک معتبر در زمینه بیوتی تراپیست باشند و ذکر این نکته ضروری است که شما به‌راحتی می‌توانید این مدرک را اخذ نموده و وارد بازار کاری این شغل شوید.

بیوتی تراپیست چه شخصی است؟

شاید می‌خواهید بدانید که منظور از بیوتی تراپیست چیست؟ بیوتی تراپیست به فردی گفته می‌شود که با روش‌های غیرطبیعی مراقبت پوست به افراد کمک می‌کند تا زیبایی ازدست‌رفته پوستشان را دوباره احیاء کنند. به‌عبارت‌دیگر بیوتی تراپ هم می‌تواند در نقش مشاور مراقبت پوست باشد و هم می‌تواند به طور تخصصی مجموعه روش‌های مراقبت از پوست را برای درمان مشکلات پوستی مشتری استفاده نماید. همچنین به شخصی که هم می‌تواند به طور تخصصی مشاوره مراقبت از پوست دهد و هم می‌تواند روش‌های مختلف مراقبت از پوست را برای درمان پوستی افراد استفاده نماید، به بیان دیگر به شخصی که می‌تواند به طور تخصصی مشاوره مراقبت پوستی دهد و روش‌های مختلف مراقبت از پوست را برای درمان استفاده نماید، بیوتیشن تراپیست گفته می‌شود.

بیوتیشن چیست؟

آشنایی کامل با بازار کار بیوتی تراپیست

آیا دوست دارید بدانید بازار کار بیوتی تراپیست چگونه است؟ آیا می‌خواهید بدانید شاغلین حوزه درآمدی خوبی دارند یا خیر؟ ممکن است در ذهنتان سؤالات مختلفی ازاین‌دست شکل بگیرد و همان‌طور که می‌دانید داشتن یک‌پوست زیبا و شاداب خواسته هر خانمی است و در نتیجه شما با یک بازار کار بزرگی روبرو هستید.

برای اینکه وارد حوزه بیوتی تراپیست شوید باید در دوره‌های تراپیست شرکت نموده و گواهینامه آموزشی آن را کسب نمایید و در گام بعدی باید به فکر ایجاد کسب‌وکارتان با درآمد بالا باشید، درصورتی‌که شما یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای باشید و باشید و دوره خود را در یکی از بهترین دوره‌های تراپیست کشور سپری کرده باشید قطعاً خواهید توانست بازار کار دائمی و حرفه‌ای خود را سریع‌تر در اختیار داشته باشید.

خدماتی که باتوجه‌به نیاز مشتری و بدون هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه پزشکی برای صورت افراد انجام می‌شود، همان فعالیت‌های شخص بیوتی تراپیست است خدماتی که باتوجه‌به نیاز مشتری و بدون هیچ‌گونه ارتباطی با حوزه پزشکی برای صورت افراد انجام می‌شود، همان فعالیت‌های شخص بیوتی تراپیست است.

بیوتی تراپی یک شغل مراقبت از پوست محسوب می‌شود که باعث ایجاد پوست شاداب و جوان و رفع مشکلات پوستی می‌شود. شغل بیوتی تراپی اگر به طور حرفه‌ای و با خدمات متنوع انجام بگیرد می‌تواند برای شخص درآمد بالایی داشته باشد و به شما توصیه می‌کنم که تنها در صورتی سمت این شغل بروید که آموزش حرفه‌ای دیده باشید.

آموزش بیوتی تراپیست (دوره‌های بیوتی تراپیست)

بیوتی تراپیست‌ها (beauty therapist)، باید بتوانند به سوالات مشتریان پاسخ درست بدهند و مشاوره‌ای مناسب و اصولی در اختیار آن‌ها قرار دهند و از سود جویی و سو استفاده از اعتماد آن‌ها بپرهیزند. این موضوع می‌تواند اصلی‌ترین مسئولیت بیوتی تراپیست‌ها باشد. از دیگر مسئولیت‌های بیوتی تراپیست ها، ضدعفونی کردن تمام وسایل پس از استفاده برای هر فرد است. هم چنین بیوتی تراپیست‌ها باید بتوانند محصولات مراقبت از پوست مناسبی، به مراجعه کنندگان خود معرفی کنند تا بتوانند به صورت روزانه از آن استفاده کنند.

کلاس بیوتی تراپیست

کلاس بیوتی تراپیست (beauty therapist)، شامل سر فصل‌ها و مباحث مختلفی می‌شود که هر کدام دارای گستردگی‌های بسیاری می‌باشند که برای مسلط شدن در هر کدام می‌بایست آموزش مخصوص به خود را دید. سر فصل‌های کلاس بیوتی دراپیست عبارتند از:

آموزش آناتومی و فیزیولوژی پوست

شامل آموزش لایه‌های مختلف پوست (اپیدرم، درم، هیپودرم)، شناخت عوامل محافظتی پوست، بافت شناسی و شناخت فیزیولوژیکی پوست، آموزش عوامل ترمیم کننده‌ی پوست و … در کلاس بیوتی تراپیست

آموزش روش‌های انجام مشاوره در دوره‌های بیوتی تراپیست

بررسی و شناخت انواع مشاوره‌ی پوستی به مشتریان مختلف در دوره‌های بیوتی تراپیست انجام می‌گیرد. هم چنین آموزش نحوه برقراری ارتباط موثر با مشتری نیز در این سر فصل جای دارد.

آموزش پاک سازی سطحی و عمقی

آموزش پاک سازی انواع پوست اعم از خشک، چرب، مختلط، نرمال و حساس و بررسی تاثیر پاک سازی بر پوست

آموزش جوان سازی و آموزش رفع چین و چروک و خطوط پوست

شناخت عوامل موثر در چین و چروک و پیری پوست، بررسی راهکار‌های بر طرف نمودن چین و چروک برای انواع پوست و انواع مشتری بر اساس سن مشتری، آموزش ماساژ ضد چروک در دوره‌های بیوتی تراپیست

آموزش فرم دهی و لیفتینگ صورت در دوره‌های بیوتی تراپیست

بررسی و شناخت علت‌های مختلف افتادگی پوست، شناخت روش‌های درمانی متناسب با مقابله با شل شدن و افتادگی پوست، آموزش انواع ماساژ‌های پوست و صورت اختصاصی برای درمان افتادگی

آموزش هورمون رسانی و درمان ضد پیری

بررسی و شناخت عوامل موثر بر پیری پوست، بررسی نقش هورمون‌ها بر سلامت پوست در سنین مختلف، آموزش انواع ماساژ‌های جوان سازی صورت و گردن

آموزش آبرسانی، تغذیه و شفاف سازی پوست

بررسی و شناخت علل خشکی، دهیدراته شدن، کم آبی، تیرگی و کدری پوست، استفاده از روش گالوانیک هیدرودرمی برای درمان و آب رسانی در دوره‌های بیوتی تراپیست

آموزش بیوتی تراپی

آموزش درمان جوش و انواع لک و روشن کنندگی پوست در دوره‌های بیوتی تراپیست

بررسی عوامل ایجاد آکنه، لک و جوش، بررسی راهکار‌های از بین بردن آن‌ها و شناخت مراقبت‌های پس از درمان

آموزش درمان پوست‌های خشک و حساس (واکنشی)

شناخت علائم پوست‌های خشک و حساس، بررسی نوع رفتار در مواجهه با این نوع پوست

آموزش مراقبت ضد چروک و جوان سازی دور چشم

بررسی عوامل تاثیر گذار بر چین و چروک اطراف چشم و آموزش ماساژ دور چشم در دوره‌های بیوتی تراپیست

بیوتیشن چیست؟

چرا به سمت آموزش بیوتی تراپیست می‌روید؟

معمولاً استخدام یک بیوتی تراپیست باتوجه‌به اهمیت شغلش تنها در صورتی انجام می‌گیرد که فرد به طور حرفه‌ای آموزش‌دیده باشد و بتواند خدمات زیبایی را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و نو برای مشتری انجام دهد. باتوجه‌به این موارد می‌توانید به اهمیت‌های دوره بیوتی تراپی پی ببرید. البته باید توجه داشته باشید که تمامی دوره‌های بیوتی تراپی برای یادگیری مناسب نیستند و باید به سمت دوره‌های بروید که مدرک معتبر بیوتی تراپی به شما اعطا کنند.

چطور می‌توانید بیوتی تراپیست شوید؟

شاید این سؤال در ذهنتان شکل بگرید که چرا و چگونه به یک بیوتی تراپیست تبدیل شویم؟ در حالت ساده باید گفت که برای اینکه بیوتی تراپیست شوید چندین راه وجود دارد که توصیه بنده این است که دوره‌های آموزشی را بگذرانید. البته برای اینکه یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای شوید شما چندین راه مختلف در پیش دارید.

درآمد بیوتی تراپیست چقدر است؟

مراقبت‌های پوستی توسط روش‌های مختلفی انجام می‌شود و این خدمات معمولاً در سالن‌های زیبایی بسیار طرف‌دار دارد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیبایی پوست، مراقبت از پوست است که باید بدانید درآمد بیوتی تراپیست بسیار بالا می‌باشد و یک بازار کار دائمی دارد و البته شما اگر وارد این کار می‌شوید به طور حرفه‌ای خدمات را آموزش ببینید و بتوانید خدمات مراقبت از پوست (شامل مشاوره یا ارائه خدمات به روش‌های مختلف) ارائه می‌نماید.

شغل بیوتی تراپیست چه مزایایی دارد؟

* از مزایای Beauty Therapist می‌توان به بازار کار پررونق آن و گزینه‌های زیاد کاری در این شغل، اشاره کرد.
* شغل بیوتی تراپی تنوع کاری بالایی دارد.
* در این حرفه شما می‌توانید انتخاب کنید که کجا کار کنید.
* بیوتی تراپیست بودن به افراد این فرصت را می‌دهد تا به سایر کار‌های خود رسیدگی کنند. به این معنا که در شغل تراپیست فرقی نمی‌کند که شما در چه زمینه‌ای تخصص دارید. درهرصورت می‌توانید مطابق با ساعت دلخواه خود کار کنید.
* محیط‌های مختلف زیادی برای کار در صنعت زیبایی وجود دارد.
* Beauty Therapist توانایی این را دارد که شغل و حرفه خود را به صورت خود اشتغالی ادامه دهد.

بازار کار دوره‌ی بیوتی تراپیست

داشتن پوستی زیبا و شاداب، خواسته و آرزوی دیرینه‌ی هر خانمی است. افراد خصوصا بانوان، با روش‌های مختلفی از پوست خود مراقبت می‌کنند. از این رو پرداخت هزینه‌های مداوم در این زمینه امری عادی است. با شرکت در دوره‌ی بیوتی تراپیست و اخذ گواهینامه آموزشی، می‌توانید به سرعت وارد بازار کار دوره‌ی بیوتی تراپیست شوید و از درآمد بالایی بهره ببرید. در ضمن مخاطبان دوره‌ی بیوتی تراپیست، تمامی افراد علاقه‌مند به این حرفه هستند.

جمع بندی

بیوتی تراپی یک حرفه به خصوص برای مراقبت از پوست است که به پوست‌های مشکل دار برای رسیدن به پوستی شاداب و جوان کمک می‌کند. شغل بیوتی تراپی اگر به صورت حرفه‌ای انجام شود، از درآمد بسیار بالایی برخوردار است که با توجه به این موضوع توصیه می‌کنیم تنها در صورتی به سراغ این کار بروید که به صورت حرفه‌ای آموزش دیده باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار