شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به خشونت خانگی محکوم شد
کد خبر: ۲۴۰۳۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 26    -    ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
این پرونده شامل مسائلی همچون اتهام‌های آدم‌ربایی، تهدید به مرگ، رابطه پرنسس با محافظ خود، باج‌گیری، جاسوسی، هک تلفن و خرید لباس‌های گران‌قیمت، میلیون‌ها دلار جواهرات و اسب‌های مسابقه‌ای است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به خشونت خانگی محکوم شد

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به خشونت خانگی محکوم شداختصاصی تابناک باتو ــ یک قاضی ارشد بریتانیایی حکم بر محکومیت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، برای اعمال خشونت خانگی به همسر سابق خود صادر کرد. از این رو، حضانت فرزندان حاکم دبی به همسر سابق وی داده شد.

این حکم، پایان یک جدال فوق‌العاده تلخ و بسیار پرهزینه سه ساله در دادگاه عالی لندن بین شیخ محمد و همسر سابقش، پرنسس هیا بنت الحسین، خواهر ناتنی پادشاه اردن، ملک عبدالله است.


در بیانیه‌ای که از طرف شیخ محمد منتشر شد، آمده است که او فرزندانش را دوست دارد و تمام هزینه‌های آن‌ها را تامین خواهد کرد. در این بیانیه آمده است که او ادعا‌های مطرح شده در این پرونده را رد می‌کند.

این پرونده شامل مسائلی همچون اتهام‌های آدم‌ربایی، تهدید به مرگ، رابطه پرنسس با محافظ خود، باج‌گیری، جاسوسی، هک تلفن و خرید لباس‌های گران‌قیمت، میلیون‌ها دلار جواهرات و اسب‌های مسابقه‌ای است.

طبق حکم صادر شده در دادگاه پیشین این پرونده، قاضی اعلام داشت که حاکم دبی همسر سابق خود را به مرگ تهدید کرده است، دو تن از دخترانش را ربوده و با آن‌ها بدرفتاری کرده است و دستوری مبنی بر هک گوشی‌های همسر و نیز وکلای او (که یکی از آن‌ها بریتانیایی است)، با استفاده از نرم افزار امنیتی دولتی "پگاسوس" صادر کرده است.

همچنین مشخص شده است که شیخ محمد، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی، باید مبلغی معادل بیش از ۵۵۴ میلیون پوند (۷۳۰.۵۰ میلیون دلار) را برای امنیت و نگهداری طولانی مدت کودکان فراهم کند.
اندرو مک فارلین، رئیس دادگاه خانواده انگلستان، در حکم نهایی بیان داشت که شیخ محمد، در صورت سرپیچی اعضای خانواده از فرامین و حرف‌های او، رفتار‌های قهری و کنترل کننده‌ای را به طور مداوم علیه آن‌ها نشان می‌داده است.

قاضی مک فارلین گفت: «اگرچه این پرونده کاملاً خارج از شرایط عادی پرونده‌های رسیدگی شده در دادگاه خانواده در این حوزه قضایی است، اما رفتار این پدر در قبال مادر فرزندانش «خشونت خانگی» محسوب می‌شود.»

قاضی بیان داشت که پرنسس هیا به تنهایی باید تمام مسائل مربوط به تحصیل و سلامت دو فرزند خود، یعنی جلیله ۱۴ ساله و زاید ۱۰ ساله را تعیین کند و شیخ محمد صرفاً می‌تواند در جریان موضوعات قرار بگیرد.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به خشونت خانگی محکوم شد

مک فارلین همچنین افزود که رابطه شیخ محمد با فرزندانش تنها به تماس‌های تلفنی و پیام محدود خواهد شد.
پرنسس هیا از سیستم قضایی بریتانیا تشکر کرد و گفت که فرزندانش را طوری تربیت خواهد کرد که به سنت‌های هر دو کشور یعنی انگلستان و امارات متحده احترام بگذارند. او در بیانیه‌ای گفت: «من و دو فرزندم جلیله و زاید گروگان نیستیم.»

انتشار حکم نهایی این پرونده در روز پنجشنبه نشان دهنده پایان پرونده‌ای است که بیش از ۷۰ میلیون پوند از هزینه‌های آن، شامل هزینه وکلا می‌شود که توسط مک فارلین به عنوان "هزینه وکالت واقعاً هنگفت" توصیف شده است.
قاضی بیان داشت که شیخ محمد پدری بود که دو فرزندش را دوست داشت و آن‌ها نیز به نوبه خود او را دوست داشتند. اما او از رفتار شیخ و امتناع او حتی از اعتراف به نقش همسر سابقش در مراقبت از فرزندان انتقاد کرد.

مک فارلین گفت: «رفتار اعلیحضرت نسبت به مادر فرزندان چه از طریق تهدید به مرگ، چه از طریق هماهنگ کردن گزارش‌های مطبوعاتی علیه این زن، هک کردن تلفن، ازدواج اجباری فرزندان یا حتی هماهنگی‌های پنهانی برای خرید ملکی که متعلق به همسر وی است، تا حد زیادی توهین آمیز و در واقع بیش از حد بوده است.»
علی‌رغم یافته‌های دادگاه، شیخ محمد به هیچ وجه این ادعا‌ها را نپذیرفته است و هیچ نقشی هم در روند دادگاه نداشته است.

جدال بین خانواده‌های سلطنتی مدت کوتاهی پس از فرار پرنسس هیا به بریتانیا در آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد؛ این موضوع دقیقا متعلق به زمانی است که پرنسس هیا برای حفظ جان خود پس از افشای رابطه نامشروع وی با یکی از محافظانش، از امارات متحده گریخته بود.

او برای فرار از آنچه که در انتظارش بود به چهار نفر از اعضای تیم امنیتی‌اش باج می‌داد، در حالی که شیخ یک کمپین ارعاب علیه او را سازماندهی و سپس تلفن او و وکلای او را هک کرده بود.

به نظر می‌رسد که احکام علیه محمد بر جایگاه بین المللی او یا روابط بین بریتانیا، دبی و امارات تأثیری نداشته است.
این کشور نفت خیز در حوزه خلیج فارس در سپتامبر گذشته متعهد شد که ۱۰ میلیارد پوند (۱۳.۶ میلیارد دلار) در انرژی‌های پاک، زیرساخت‌های فناوری و علوم زیستی بریتانیا سرمایه گذاری کند و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سفر هفته گذشته به ابوظبی، این کشور را شریک کلیدی و بین المللی بریتانیا توصیف کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
5
4
آفرین به انگلستان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
7
4
انگلیس پلید
زن حاکم هزار جور داستان داشته ولی حاکم دوبی رو محکوم میکنن
اگه حاکم امارات یه جو جرات و همت و غیرت داشته باشه باید انگلیس رو بایکوت کنه و سرمایه هاشو از این کشور پلید خارج کنه و ببره به یه کشور دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
کل زیرساختهای امارات توسط مدیران انگلیسی مدیریت میشه از فرودگاه بن زاید گرفته تا....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
0
لعنت بر روسیه وانگلیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار