مصدومیتی که ممکن بود به عمر بازیگری بروس لی پایان دهد
کد خبر: ۲۴۰۲۸۷
تاریخ انتشار: 2022 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
لی در سال ۱۹۷۰ از ناحیه کمر آسیب دید َ. این اتفاق تقریباً به دوران بازیگری او پایان داد. برای این بازیگر، مصدومیت کمر یکی از چندین مانع اصلی بر سر راه تبدیل شدنش به یک سوپراستار هنرهای رزمی بود. علاوه بر این، یکی از مواردی بود که انتظار نمی رفت بتواند بر آن غلبه کند.

هدایای عجیب و غریبی که سلبریتی ها به یکدیگر داده اند؛ از آدامس جویده شده تا جزیره شخصی«تابناک با تو» - لی در سال ۱۹۷۰ از ناحیه کمر آسیب دید َ. این اتفاق تقریباً به دوران بازیگری او پایان داد. برای این بازیگر، مصدومیت کمر یکی از چندین مانع اصلی بر سر راه تبدیل شدنش به یک سوپراستار هنرهای رزمی بود. علاوه بر این، یکی از مواردی بود که انتظار نمی رفت بتواند بر آن غلبه کند.

مصدومیتی که ممکن بود به عمر بازیگری بروس لی پایان دهد

برای لی، ستاره شدن به دلیل تردید تهیه‌کنندگان و مدیران استودیو برای انتخاب یک آسیایی به‌عنوان بازیگر اصلی، یک سفر فوق العاده دشوار بود. لی برای به دست آوردن نقش‌ در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها تلاش زیادی کرد. حتی پس از شکست بزرگ خود در نقش کاتو در نمایش هورنت سبز شبکه ABC، کارش را متوقف کرد و تا مدت ها شروع به حرکت در جهت مثبت نکرد. این سریال تنها پس از یک فصل لغو شد و لی مجبور شد به دنبال نقش‌های دیگری بگردد.

مصدومیت بروس لی در سال ۱۹۷۰ مشکل بسیار بزرگی وارد زندگی لی شد، زمانی که او تمرین های صبح گاهیی را انجام میداد، یک تمرین محبوب با هالتر که معمولاً توسط ورزشکاران و بدنسازان استفاده می‌شود، به کمرش آسیب زد. در حین تمرین، لی احساس کرد چیزی در پشتش شکست. معاینات پزشکی متعدد نشان داد که لی  به عصب چهارم ساکرال در قسمت پایین کمر خود آسیب دائمی وارد کرده است. طبق کتاب «بروس لی: یک زندگی» نوشته متیو پولی، پزشکان به این بازیگر گفته اند دیگر هرگز نمی تواند کونگ فو تمرین کند. او متعاقباً به مدت سه ماه در تخت حبس شد و نتوانست به هیچ عنوان کار کند.

لی با موقعیت جدید خود می‌جنگید، زیرا می فهمید که آینده ای که در سینما و تلویزیون خواهد داشت به توانایی او در انجام هنرهای رزمی بستگی دارد.  برنامه او در آن زمان این بود که در فیلمی به نام فلوت خاموش بازی کند، جایی که مهارت های او نقشی ابزاری برایش ایفا می کرد. در واقع، کونگ فو پایه و اساس حرفه او بود. لی که می‌دانست از دست دادن کونگ فو به این معنی است که او هرگز ستاره نخواهد شد، تلاش کرد تا از وضعیت خود خلاص شود و زودتر بهبود یابد. با کمک طب سوزنی، تزریق کورتیزون و طب چینی، لی دوباره سرپا شد و به جایی رسید که بتواند دوباره هنرهای رزمی را تمرین کند. پولی در کتاب خود نوشت که تلاش های لی ثابت کرد که پزشکان اشتباه می کنند. روزهای استفاده از کونگ فو برای لی به پایان نرسیده بود.

مصدومیت بروس لی

 
نرم افزار مدیریت کسب و کار (مدیریت قراردادها، جلسات، مشتریان، مالی)

نرم افزار مدیریت کسب و کار (مدیریت قراردادها، جلسات، مشتریان، مالی)

فروش ویژه انواع صندلی و مبلمان اداری ویوان

فروش ویژه انواع صندلی و مبلمان اداری ویوان

راز حکاکی شرف‌شمس در 19 فروردین چیست؟؟؟

راز حکاکی شرف‌شمس در 19 فروردین چیست؟؟؟

متأسفانه، بهبودی لی به این معنا نبود که مصدومیت کمر او مشکل ساز نیست. بر کسی پوشیده نیست که در نتیجه این اتفاق، او تا پایان عمر از کمردرد شدید رنج می برد. بروس لی به اندازه ای خوب شد که در تعدادی از فیلم های کونگ فو، هنرهای رزمی هیجان انگیز و طراحی شده را اجرا کند، اما مشکلات مزمن کمر او تا زمان مرگش در سال ۱۹۷۳، این بازیگر را آزار می داد.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار