مهمترین آرزوی مردم برای سال آینده چیست؟
کد خبر: ۲۳۹۸۲۸
تاریخ انتشار: 2022 March 19    -    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
نتایج نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نشان می‌دهد، نیمی از پاسخگویان موافق اعمال محدویت برای سفرهای نوروزی هستند.
نتایج نظرسنجی اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نشان می‌دهد، نیمی از پاسخگویان موافق اعمال محدویت برای سفرهای نوروزی هستند.
 
 مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، در آستانه سال جدید و شروع سفرهای نوروزی، نظرسنجی را درخصوص واکسیناسیون کرونا،‌ اعمال محدویت برای سفرهای نوروزی و مهم‌ترین آرزوی مردم در سال ۱۴۰۱ انجام داد. این نظرسنجی به شیوه مصاحبه تلفنی از افراد بالای ۱۸ سال کل کشور با تعداد نمونه ۲۰۸۴ نفر انجام شد؛ ۵۰.۶ درصد پاسخگویان این نظرسنجی مرد و ۴۹.۴ درصد زن بودند و ۷۴.۱ درصد ساکن در نقاط شهری و ۲۵.۹ درصد در روستاها سکونت داشتند.
 
مهمترین آرزوی مردم برای سال آینده چیست؟
 
یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد، داشتن سلامتی مهم‌ترین آرزوی مردم برای سال ۱۴۰۱ بوده است که ۲۳.۲ درصد مردم به آن اشاره کرده‌اند؛ همچنین بهتر شدن اوضاع کشور از لحاظ وضعیت اقتصادی برای ۱۶.۷ درصد و از بین‌ رفتن کرونا مهمترین آرزوی ۱۱.۹ درصد از مردم برای سال آینده بوده است.
 
در خصوص بحث تزریق واکسن کرونا، براساس داده‌های حاصل از نظرسنجی، ۹۱.۳ درصد مردم دوز اول، ۸۵.۵ درصد دوز دوم و ۴۷.۲ درصد دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. ۸.۷ درصد نیز گفته‌اند تمایلی به دریافت واکسن ندارند. ۷۰.۷ درصد از کل کسانی که تاکنون دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند و هنوز دوز سوم را نزده‌اند، اعلام کرده‌اند که دوز سوم را دریافت خواهند زد، اما ۲۱.۶ درصد تمایلی به تزریق دوز سوم ندارند.
 
براساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی، ۳۴.۹ درصد از پاسخگویان کاملاً با عدم ارائه خدمات اجتماعی به کسانی که واکسن نزده‌اند، موافق‌ هستند و ۲۰ درصد به میزان زیاد و ۱۸.۱ درصد به میزان کم و ۴.۳ درصد تا حدودی با عدم ارائه خدمات اجتماعی به کسانی که واکسن نزده‌اند، موافقت کرده‌اند؛ همچنین ۱۹.۶ درصد اصلاً با این تصمیم موافق نیستند و ۳.۱ درصد به این سؤال پاسخ نداده‌اند. طبق نتایج نظرسنجی، ۵۱.۵ درصد از پاسخگویان با اعمال محدودیت برای سفرهای نوروزی موافق و ۴۴.۱ درصد با آن مخالفند.
 
(باتوجه به شرایط واکسیناسیون) ۴۰.۴ درصد از پاسخگویان با بازگشایی مدارس، ۴۷.۳ درصد با بازگشایی دانشگاه‌ها، ۳۳.۹ درصد با بازگشایی سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت، ۴۳.۵ درصد با بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتگاه‌ها و ۴۵.۶ درصد با بازگشایی کافه‌ها و رستوران‌ها موافق یا کاملاً موافقند.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار