خواص شگفت‌انگیز روغن هویج برای پر پشت شدن مو
کد خبر: ۲۳۹۵۶۱
تاریخ انتشار: 2022 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
با بررسی کارشناسان مشخص شده است که استفاده از روغن هویج می‌تواند عاملی موثر برای داشتن مو‌های پر پشت باشد. وقتی به هویج فکر می‌کنید، به احتمال زیاد اضافه کردن آن به سالاد یا استفاده برای یک میان وعده یادتان می‌آید.

زیباترین بازیگر زن ترکیه ای ۸ بازیگر«تابناک با تو» - با بررسی کارشناسان مشخص شده است که استفاده از روغن هویج می‌تواند عاملی موثر برای داشتن مو‌های پر پشت باشد. وقتی به هویج فکر می‌کنید، به احتمال زیاد اضافه کردن آن به سالاد یا استفاده برای یک میان وعده یادتان می‌آید. کل سبزیجات از ریشه آن مانند همین هویج گرفته تا دانه‌ها، فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند. روغن هویج به تقویت، مرطوب کردن و تحریک فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

خواص شگفت‌انگیز روغن هویج برای پر پشت شدن مو

روغن هویج برای رشد مو‌ها

یک ماده مغذی و محافظ فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند، از ریزش مو جلوگیری می‌کند، فیبر‌های مو را تقویت می‌کند و مو و پوست سر را هیدراته می‌کند. روغن هویج خواص بازسازی‌کننده‌ای دارد و به تقویت گردش خون کمک می‌کند که کوتیکول مو را می‌بندد و فیبر مو را تقویت می‌کند. همین خواص گردش خون می‌تواند به جلوگیری از ریزش، حفظ سلامت و همچنین رشد مو کمک کند. ویتامین‌های آن (A، B، C و E و همچنین فسفر و منیزیم) در روغن هویج وجود دارند.

فواید روغن هویج برای مو

روغن هویج فواید زیادی برای مو و پوست سر شما دارد. رشد مو را تقویت می‌کند، از ریزش مو و ایجاد دو شاخه شدن انتهای مو جلوگیری می‌کند؛ و شوره سر و خشکی پوست سر را از بین می‌برد. بهتر از آن همه اینها، سطح رطوبت مو و پوست سر را نیز حفظ می‌کند.

روغن هویج برای رشد مو‌های نازک، شوره سر و خشکی پوست سر

از آنجا که روغن هویج دارای خواص ضد باکتریایی زیادی است، می‌تواند به محافظت در برابر انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها (مانند آن‌هایی که باعث شوره سر می‌شوند) کمک کند. استفاده از روغن‌های طبیعی روی پوست سر می‌تواند تولید روغن یا سبوم بدن شما را تحریک کند.

روغن هویج برای هر کسی که به دنبال تقویت، نرمی و محافظت از مو‌های خود است، عالی است.

با این حال، مهم است به خاطر داشته باشید که روغن هویج نباید برای همه انواع مو استفاده شود. روغن هویج می‌تواند رنگ‌های موی روشن (مانند نقره‌ای و بلوند) را خراب کند. حتی می‌تواند پوست سر را نیز تغییر رنگ دهد. هرکسی که به بیماری‌های مزمن پوست سر مبتلا است، باید هنگام استفاده از هر نوع روغن یا محصول طبیعی گیاهی، اول با پزشک خود صحبت کند.

روش استفاده از روغن هویج برای مو

اگر به دنبال تقویت و رشد مو‌های خود از آسیب گرما، یا کمک به کاهش شوره سر یا خشکی پوست سر هستید، باید روغن هویج را به روتین خود اضافه کنید. می‌توانید آن را در روغن ها، کرم ها، نرم کننده‌ها و ماسک‌های مو به عنوان یک عامل مرطوب کننده پیدا کنید. اما باید از آن حداکثر یک یا دو بار در هفته استفاده کنید. راه‌های زیادی برای استفاده از روغن هویج وجود دارد. روغن هویج می‌تواند به عنوان ماسک مو، آبکشی یا نرم کننده مو استفاده شود. فقط ۳ تا ۴ قطره اسانس هویج را در ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل (یا روغن حامل دیگر مانند دانه انگور) رقیق کنید؛ و روی پوست سر خود ماساژ دهید.

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار