قزل‌آلای تنوری، منبع ویتامین‌ دی
کد خبر: ۲۳۹۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 18    -    ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
ماهی منبع مناسبی از ویتامین D است و در فصل سرد سال که کمتر با نور خورشید مواجه می‌شویم می‌تواند تامین کننده کمبود دریافت این ویتامین از راه نور خورشید باشد. با شیوع بیماری کرونا مصرف این ویتامین بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.

هدایای عجیب و غریبی که سلبریتی ها به یکدیگر داده اند؛ از آدامس جویده شده تا جزیره شخصی«تابناک با تو» - ماهی منبع مناسبی از ویتامین D است و در فصل سرد سال که کمتر با نور خورشید مواجه می‌شویم می‌تواند تامین کننده کمبود دریافت این ویتامین از راه نور خورشید باشد. با شیوع بیماری کرونا مصرف این ویتامین بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. کارشناسان علم تغذیه می‌گویند مصرف دو وعده ماهی در طول هفته می‌تواند نقش زیادی در تامین این ویتامین در بدن داشته باشد. در اینجا طرز تهیه ماهی قزل‌آلای مجلسی را برای شما آورده‌ایم.

قزل‌آلای تنوری، منبع ویتامین‌ دی

*** مواد لازم ماهی قزل آلای تنوری

ماهی یک عدد

سیب زمینی (ورقه شده) ۲ عدد

آبلیمو ۳ قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۱/۴ پیمانه (لیوان)

زعفران آب کرده (غلیظ) یک قاشق چای خوری

سیر (پوره شده) ۲ حبه

سبزیجات (برای تزیین و اختیاری) به مقدار لازم

رب انار به مقدار لازم

نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

لیموترش ورقه‌ای یک عدد

*** طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه ماهی قزل آلا تنوری خانگی ابتدا درون یک کاسه نمک را همراه با فلفل و پوره سیر مخلوط کنید، سپس زردچوبه آبلیمو و نصف روغن زیتون را همراه با زعفران به این مواد اضافه نمایید، حالا روی پوست ماهی و داخل شکم آن را مرینیت کنید.

مرحله دوم

درمرحله و ماهی را برای مدت زمان ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا حسابی ادویه‌ها بخورد گوشت ماهی برود. حالا سینی فر را با ورقه‌های فویل بپوشانید سپس روی فویل را چرب کرده و برروی آن سیب زمینی‌های ورقه شده را بچینید.

مرحله سوم

در مرحله بعد سطح روی سیب زمینی‌ها را هم چرب کنید و پس از آن فیله ماهی را روی سیب زمینی‌ها قرار دهید. با انجام دادن این ترفند شما از چسبیدن خوراک ماهی مجلسی به فویل جلوگیری می‌کنید. اکنون با الباقی روغن زیتون روی سطح ماهی را چرب نمایید.

مرحله چهارم

در مرحله بعد و قبل از اینکه ماهی را درون فر قرار دهید چند عدد برگه لیمو ترش تازه داخل شکم ماهی قرار دهید اکنون سینی فر را روی طبقه وسط فر قرار داده و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد اجازه دهید تا خوراک ماهی شما پخته شود.

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از اینکه ماهی قزل‌آلا خوشمزه پخته شد سینی را از درون فر خارج نموده و اجازه دهید کمی سرد شود اکنون روی ماهی را با رب انار بپوشانید و خوراک خود را همراه با سبزی تازه و پلوی ایرانی سرو نمایید.

ایرنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
0
0
ان شاء اله همه بتونند بخورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار