بهترین راه برای نه گفتن
کد خبر: ۲۳۹۲۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
باید با خودتان تمرین کنید که خیلی راحت نه بگویید. شما آدم خودخواهی نیستید. فقط چیزی که در توان تان نبوده است را رد کرده اید؛ پس این کار را خیلی راحت و ساده به انجام برسانید. بدون این که احساس ترس و گناه داشته باشید و مسئله را بیش از حد برای خودتان بزرگ کنید، بدانید که کار درستی انجام داده اید.

بهترین راه برای نه گفتن

بهترین راه برای نه گفتن«تابناک با تو» - برخی از افراد با نه گفتن دچار حس پشیمانی می‌شوند به همین دلیل سعی میکنند خواسته کسی را رد نکنند، اما به کمک راه‌های مناسب میتوانند این حس را رفع کنند.

شما می‌توانید حس گناه را بعد از نه گفتن در خودتان از بین ببرید؛ اما شاید ندانید که چگونه باید این کار را انجام دهید. گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای است که نباید حرف طرف مقابل را قبول کنید. پس با خودتان کنار می‌آیید و نه می‌گویید، اما بعد از آن پشیمان شده و عذاب وجدان می‌گیرید.

دلیلی مهم برای نه گفتن به نباید‌ها

به این فکر کنید که به دردسر انداختن خود؛ باعث ایجاد استرس می‌شود. بسیاری از افراد به دیگران نه می‌گویند، به خاطر این که به آن‌ها کمک کنند. در واقع می‌خواهند آن‌ها را راضی نگه دارند، اما خودشان دچار استرس می‌شوند و به دردسر می‌افتند، اما از اینکه نه بگویند و به طرف مقابل صدمه بزنند هم می‌ترسند و دوست ندارد که دیگری را ناراحت کنند.

گاهی اوقات شما با بله گفتن به دیگری، خودتان را به دردسر می‌اندازید و احساس می‌کنید که مانند یک شمع آب شده اید و حتی ممکن است که از پسِ آن چیزی هم که قبول کرده اید بر نیایید و هر دو طرف دچار ضرر و زیان می‌شوید. شما مجبور به راضی نگه داشتن دیگران نیستید؛ پس باید منطقی فکر کنید.

بهترین راه برای نه گفتن

چگونه بدون احساس پشیمانی نه بگوییم؟

برای آنکه بدون ایجاد حس گناه و پشیمانی از کلمه "نه" استفاده کنید باید:

به خودتان زمان دهید و منطقی باشید

اولین مرحله برای نه گفتن بدون احساس پشیمانی و گناه این است که کمی به خودتان زمان بدهید. طرز فکر خود را تغییر دهید و به کسانی دقت کنید که خیلی راحت نه می‌گویند. مغز شما در حالت طبیعی و نرمال سعی دارد بگوید که اگر نه بگویید، دیگران را عصبانی کرده اید یا این که آن‌ها را از خودتان فراری می‌دهید و آن‌ها دیگر نمی‌خواهند با شما دوست باشند یا این که دیگران را به دردسر انداخته اید، اما اصلا این گونه نیست.

به نتیجه‌ی خوب بعدش فکر کنید

با خودتان فکر کنید که برای این نه گفتن دلیل داشته اید و همین باعث شده؛ تا به طرف مقابل هم بیشتر کمک کنید و باعث می‌شود که او از کسی این درخواست را داشته باشد که توانایی انجام دادنش را دارد.

بهترین راه برای نه گفتن

از دیگران الگو بگیرید

یاد بگیرید از کسانی که نه می‌گویند، الگو بگیرید. بعضی‌ها خیلی راحت نه می‌گویند و عذاب وجدان ندارند؛ پس پذیرش این مسئله اصلا گناه یا اشتباه نیست.


برای خود محدودیت ایجاد کنید

ایجاد محدودیت به شما کمک می‌کند که حس گناه را بعد از نه گفتن از بین ببرید. محدودیت‌ها بازتاب ارزش‌های شما هستند. برای این که ارزش‌های خود را بفهمید، باید محدودیت‌های تاثیر گذاری را ایجاد کنید. باید سعی کنید که یک احساس امنیت در خودتان به وجود بیاورید و به خودتان بفهمانید که چه محدودیت‌ها و استاندارد‌هایی در زندگی دارید.

اگر کسی از شما درخواست داشت که مجبور بودید محدودیت‌ها را کنار بگذارید، به او نه بگویید.

به انگیزه شخصی خودتان فکر کنید

ببینید که آیا این نه گفتن از نظر شما خودخواهی است یا این که تصمیم منطقی است. اگر تصمیم تان منطقی است، پس باید نه بگویید و از چیزی نترسید. با انجام این کار به طرف مقابل هم کمک می‌کنید؛ پس هرگز محدودیت‌های خود را زیر پا نگذارید.

بهترین راه برای نه گفتن

حس گناه را فراموش کنید

باید با خودتان تمرین کنید که خیلی راحت نه بگویید. شما آدم خودخواهی نیستید. فقط چیزی که در توان تان نبوده است را رد کرده اید؛ پس این کار را خیلی راحت و ساده به انجام برسانید. بدون این که احساس ترس و گناه داشته باشید و مسئله را بیش از حد برای خودتان بزرگ کنید، بدانید که کار درستی انجام داده اید.

اجازه ندهید که کسی شما را مجبور کند

گاهی اوقات دیگران شما را تحت رودربایسی یا فشار قرار می‌دهند تا هر طور شده به آن‌ها بله بگویید، اما انجام این کار به شما آسیب وارد می‌کند. باید به گونه‌ای رفتار کنید که هیچ کس حق نداشته باشد شما را تحت فشار بگذارد؛ به عنوان مثال برای نه گفتن هرگز از کسی عذرخواهی نکنید.

منبع: خبرفوری

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
0
0
منهم اوايل نه گفتن برام سخت بود اما الان به راحتی آب خوردن میگم نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار