شخصیت‌های جدید دنیای مد و فشن
کد خبر: ۲۳۹۱۱۲
تاریخ انتشار: 2022 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ورود برند‌های مختلف جهان به دنیای متاورس با چنان سرعتی در حال انجام است که اعتراض مشتریان را برانگیخته است. معرفی مدل‌های دیجیتال برای مخاطبانی که دنبال لباس‌ها و مد واقعی هستند غیر واقعی و ناکارآمد به نظر می‌رسد، اما این مدل‌ها چند سالی است در دنیای مجازی زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد در حال گسترش نیز هستند.

زیباترین بازیگر زن ترکیه ای ۸ بازیگر«تابناک با تو» - ورود برند‌های مختلف جهان به دنیای متاورس با چنان سرعتی در حال انجام است که اعتراض مشتریان را برانگیخته است. معرفی مدل‌های دیجیتال برای مخاطبانی که دنبال لباس‌ها و مد واقعی هستند غیر واقعی و ناکارآمد به نظر می‌رسد، اما این مدل‌ها چند سالی است در دنیای مجازی زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد در حال گسترش نیز هستند.

شخصیت‌های جدید دنیای مد و فشن

ورود برند‌های مختلف جهان به دنیای متاورس با چنان سرعتی در حال انجام است که گاهی مشتریان از درک این شتاب باز می‌مانند؛ در روز‌های اخیر برند مد و پوشاک PrettyLittleThing (PLT) با معرفی یک مدل کامپیوتری برای نمایش محصولات خود جنجال برانگیخت.

این آواتار مجازی که به عنوان آغاز ورود این برند به دنیای متاورس توصیف می‌شود، چندی پیش در وبسایت این فروشگاه معرفی شد و PLT با صدور یک بیانیه گفت: «ما می‌خواهیم دخترمان را تا حد امکان برای مشتریان خود قابل ارتباط و واقعی کنیم. ما سبک زندگی او را بر اساس علایق و تمایلات مشتریان خود خواهیم ساخت.»

شخصیت‌های جدید دنیای مد و فشن

این شرکت مدل مجازی خود را سفیری واقعی و البته منحصر به فرد می‌داند و در حال توسعه توانایی‌های اوست! قرار است این شخصیت مجازی احساساتی داشته باشد و به مشتریان واکنش نشان دهد. در اولین اقدام، PLT نام «لونا» را برای این مدل انتخاب کرد و وعده داد که خانواده این آواتار‌ها رشد پیدا خواهند کرد.

با این حال، مشتریان و طرفداران این فروشگاه پوشاک از این اقدام استقبال نکردند و آن را «ایده‌ای گنگ و عقب مانده» نامیدند. برخی نیز این کار را منجر به از دست رفتن مشاغل مرتبط با این حوزه دانستند. یکی از مشتریان نوشت: «وقتی تصویر کامپیوتری تولید می‌شود، چگونه می‌توانم بفهمم لباس‌ها واقعا چه شکلی هستند؟»

تعدادی دیگر از مشتریان این اقدام را «وحشتناک» توصیف کردند و گفتند که باعث «ایجاد انتظارات غیر واقعی» در مورد زنان خواهد شد. سخنگوی این شرکت، اما در بیانیه‌ای که به The Mirror داده گفت: راه‌اندازی اولین مدل مجازی شرکت ما اولین گامی است که به سوی دنیای متاورس برداشته‌ایم و می‌دانیم که مشتریان نسل جدید (Gen-Z) ما علاقه زیادی به دنیای مجازی دارند و این جایگزینی مورد توجه آن‌ها خواهد بود.

این شرکت تاکید کرد که به دنبال طراحی مدل‌های بیشتری در دنیای جدید مجازی است تا شکل‌ها، سایز‌ها و قومیت‌های مختلف را نشان دهد. با این حال این اولین مدل دیجیتالی نبود که به دنیای مد و فشن معرفی شد؛ شخصیت شود و در بهار ۲۰۱۷ خلق شد. او اولین مدل دیجیتالی است که با گذشت دو سال از مجله‌های Vogue و WWD سر درآورد، کمپین‌های Balmain و Ellesse را برپا کرد و اولین فرش قرمز خود را در مراسم سال ۲۰۱۹ فیلم BAFTA با لباس سفارشی Swarovski رقم زد.

شودو که به‌زودی به شهرتی جهانی رسید، به معنای واقعی کلمه غیر واقعی است. عکاس سابق مد، زمانی که در دنیای عکاسی دچار سرخوردگی شد به یادگیری طراحی سه بعدی روی آورد و این شخصیت پرنفوذ را ایجاد کرد. اکنون با رونق گرفتن جهان جدید متاورس اهمیت و کاربرد چنین طراحی‌هایی بیش از گذشته روشن شده و البته طبیعی است که اعتراضاتی را هم در پی داشته باشد چراکه افراد واقعی این‌چنین رویایی نیستند.

هشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار