۵ روش آسان برای گرفتن پوست لیمو، چه مدت می‌توان پوست لیمو را نگه داشت؟
کد خبر: ۲۳۹۰۷۳
تاریخ انتشار: 2022 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
برای گرفتن پوست لیمو می‌توانید از پوست‌کن‌های مخصوص مرکبات، رنده‌های بسیار ریز، رنده‌های باکسی و یا چاقو استفاده کنید. در حالی که استفاده از یک رنده بسیار ریز بهترین مزه را ایجاد می‌کند، یک پوست کن یا چاقو هم کار شما را راه می‌اندازد، اما نوار‌های بزرگتری ایجاد می‌شود.

۵ روش آسان برای گرفتن زست لیمو | چه مدت می‌توان پوست لیمو را نگه داشت؟

۵ روش آسان برای گرفتن زست لیمو | چه مدت می‌توان پوست لیمو را نگه داشت؟«تابناک با تو» - پوست رنگی مرکبات، لیمو و پرتقال، عطر دل‌انگیزی به غذا می‌دهد و همین باعث شده استفاده از آن در آشپزی طرفداران زیادی داشته باشد، اما چه طور می‌توانیم زست یا پوست رنگی لیمو و یا پرتقال را بگیریم؟

برای گرفتن پوست لیمو می‌توانید از پوست‌کن‌های مخصوص مرکبات، رنده‌های بسیار ریز، رنده‌های باکسی و یا چاقو استفاده کنید. در حالی که استفاده از یک رنده بسیار ریز بهترین مزه را ایجاد می‌کند، یک پوست کن یا چاقو هم کار شما را راه می‌اندازد، اما نوار‌های بزرگتری ایجاد می‌شود.

نکته کلیدی برای پوست کندن لیمو این است که از قسمت سفید رنگ آن پرهیز کنید این بخش از پوست لیمو (و یا پرتقال) تلخ است. پوست یا زست (zest) لیمو و پرتقال- براده‌های رنگی روشن و بیرونی‌ترین قسمت آن - بسیار خوش‌عطر است و پاشیدن مقدار کمی از آن به غذا یا دسر، کمک زیادی به اضافه کردن طعم لیمو، و یا پرتقال به یک ظرف می‌کند.

از آنجا که پوست مرکبات حاوی روغن‌های بیشتر است، طعم و رنگ روشن‌تر و شدیدتری نسبت به آب میوه دارد، بدون اینکه ترشی اسید آن دهن را جمع کند. پوست لیمو می‌توان بلافاصله به محصولات پخته شده، ماست، سس سالاد، پاستا، برخی دسر‌ها و شیرینی‌ها و خیلی چیز‌های دیگر اضافه کرد.

جیسون هاوک، سرآشپز و مربی آشپزی در شهر نیویورک می‌گوید: اسید موجود در پوست لیمو به تعادل طعم غذا کمک می‌کند، طعم غذا را زنده‌تر و تولید بزاق را در دهان شما آغاز می‌کند. همچنین به طعم‌های شیرین و شور تعادل می‌دهد.

قبل از اینکه پوست لیمو را رنده کنید، باید آن را کاملا بشویید. برخی از لیمو‌ها ممکن است با یک موم مخصوص مواد غذایی واکس خورده باشند که نیازی به برداشتن آن نیست، اما در صورت تمایل می‌توانید با ریختن آب جوش روی لیمو‌ها آن را حل کنید و با برس سبزیجات آن را بشویید.

ابزار‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید برای رنده کردن پوست لیمو یا هر مرکبات دیگری استفاده کنید. به گفته سرآشپز هاوک، یک لیموترش متوسط ​​حدود یک قاشق غذاخوری زست می‌دهد.

۵ روش آسان برای گرفتن زست لیمو | چه مدت می‌توان پوست لیمو را نگه داشت؟

۱. رنده ریز

به لطف تیغه‌های بسیار ظریف خود، این نوع رنده دستی خاص به شما امکان می‌دهد پوست لیمو را در قطعات بسیار ظریف‌تر از رنده باکسی سنتی بتراشید. این وسیله دارای لبه‌های بسیار تیز است، مراقب باشید که انگشتان خود را خیلی نزدیک به این ابزار قرار ندهید.
۲. رنده پوست مرکبات

درست به نام خود، این ابزار به طور خاص برای پوست میوه‌های مرکبات ساخته شده است. این وسیله نوار‌های پوستی کمی بلندتر تولید می‌کند که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تزئین محصولات پخته تبدیل می‌کند. برای این کار انتهای تیز ابزار را با فشار بسیار کم در امتداد پوست لیمو بکشید. در حالی که میوه را به آرامی می‌چرخانید، به حرکت دادن زستر در امتداد پوست ادامه دهید.

۳. رنده باکسی

این ابزار معمولی آشپزخانه فقط برای رنده کردن پنیر نیست - می‌توان از آن برای پوست انداختن مرکبات نیز استفاده کرد. با این حال، هاک خاطرنشان می‌کند که باید از سمتی که کوچک‌ترین سوراخ‌ها را دارد استفاده کنید، در غیر این صورت رنده معمولاً خیلی عمیق لیمو را بریده و مغز آن را می‌گیرد.

۴. پوست کن

این ابزار نوار‌های بزرگتری از پوست را فراهم می‌کند که برای تزئین دسر یا برای تزریق طعم لیمو به روغن‌ها و شربت‌ها عالی است. همچنین می‌توانید پوست لیموترش را با چاقو ریز خرد کنید یا ژولین کنید.

هاوک می‌گوید که با یک لایه‌بردار، باید مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید، زیرا می‌خواهید از مغز جلوگیری کنید.

۵. چاقوی آشپزی

اگر هیچ یک از ابزار‌های ذکر شده را ندارید، می‌توانید از چاقوی خرد کن برای رنده کردن پوست لیمو استفاده کنید -، اما مطمئن شوید که تیز است. لیمو را با یک دست روی تخته برش محکم نگه دارید.

با چاقو در دست غالب خود، در حین چرخاندن میوه، با دقت شروع به بریدن نوار‌های کوچک پوست کنید.

۵ روش آسان برای گرفتن زست لیمو | چه مدت می‌توان پوست لیمو را نگه داشت؟

آیا می‌توانید پوست لیمو را ذخیره کنید؟

هاوک توصیه می‌کند که در عرض ۲۴ ساعت از پوست لیمو استفاده کنید - پس از آن، پوست لیمو شروع به خشک شدن و کاهش طعم می‌کند. اگر تصمیم دارید مقداری از پوست باقیمانده را ذخیره کنید، او توصیه می‌کند آن را در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار یا ظرف کوچک دربسته در یخچال نگهداری کنید.

همچنین می‌توانید لیمو را در نایلون بپوشانید و پس از پوست گرفتن آن را در یخچال نگهداری کنید، اما به خاطر داشته باشید که سریع‌تر خشک می‌شود، زیرا دیگر لایه بیرونی محافظ خود را ندارد تا طعم و رطوبت را حفظ کند. به همین دلیل، هاوک می‌گوید که بهتر است از یک لیموی رنده شده در عرض یک یا دو روز استفاده کنید.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها: آسان ، لیمو ، زست ، پوست لیمو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار