با پنل اولتراسوند، بازخورد لمسی به واقعیت مجازی اضافه می‌شود
کد خبر: ۲۳۸۷۸۷
تاریخ انتشار: 2022 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
حتی در بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی هم وقتی صحنه‌های واقعیت مجازی نشان داده می‌شود، می‌بینیم که مثلا دست کاربر از میان اشیا و اشخاص مجازی گذر می‌کند، گاهی بدون هیچ لامسه و گاهی هم با حسی اندک و بدون تناسب. مثلا اینجا نمایی از فیلم Im Your Man را می‌بینید که لمس باقت شخصیت‌های مجازی در اندازه حداقلی است.

با پنل اولتراسوند، بازخورد لمسی به واقعیت مجازی اضافه می‌شود

با پنل اولتراسوند، بازخورد لمسی به واقعیت مجازی اضافه می‌شود«تابناک با تو» - حتی در بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی هم وقتی صحنه‌های واقعیت مجازی نشان داده می‌شود، می‌بینیم که مثلا دست کاربر از میان اشیا و اشخاص مجازی گذر می‌کند، گاهی بدون هیچ لامسه و گاهی هم با حسی اندک و بدون تناسب.

مثلا اینجا نمایی از فیلم Im Your Man را می‌بینید که لمس باقت شخصیت‌های مجازی در اندازه حداقلی است.

با پنل اولتراسوند، بازخورد لمسی به واقعیت مجازی اضافه می‌شود

اما این امر می‌تواند تغییر کند:

بازخورد هپتیک Haptic می‌تواند تحولی در بازی‌ها و سایر تجربیات مجازی ایجاد کند، اما دستیابی به آن دشوار است. استارت‌آپ فناوری Emerge حالا با ایده Emerge Wave-۱، دستگاهی که با یک هدست VR جفت می‌شود. به این ترتیب یک سری امواج اولتراسونیک منتشر می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد اشیاء و احساسات مجازی را احساس کنند.

Emerge Wave-۱ پانلی به ابعاد (۲۶ در ۲۹.۸ سانتی متر) است که روی یک میز قرار می‌گیرد و حجم ۳ بعدی اولتراسوند را به هوای بالای آن پخش می‌کند. هنگامی که دست‌های خود را روی دستگاه می‌گیرید، می‌توانید این نیرو را به صورت نقاط لمسی احساس کنید که تا حدود یک متری بالای پانل کشیده شده و ۱۲۰ درجه در اطراف آن پخش می‌شود.

با پنل اولتراسوند، بازخورد لمسی به واقعیت مجازی اضافه می‌شود

ایده این است که این بازخورد لمسی به اشیای مجازی که از طریق هدست VR، Meta Quest ۲ (Oculus سابق) اضافه شود. سیستم Wave-۱ با برنامه Emerge Home همگام‌سازی می‌شود.

به این ترتیب به هیچ کنترلی به غیر از دست خود بازیکن نیاز نخواهد بود و با حرکت دست می‌شود در گیم‌ها پرتو‌های انرژی را تاباند، سیارک‌ها را منفجر می‌کنند، آب روی حیوانات مزرعه پاشاند و حسشان کرد.

هپتیک‌ها قطعاً یک حوزه جذاب از VR هستند که تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است و به نظر می‌رسد Emerge Wave-۱ یکی از اولین دستگاه‌های مناسب کاربران انتهایی باشد که وارد بازار شده، اما به نظر می‌رسد که محدودیت‌های خود را دارد.

اولاً، امواج اولتراسونیک فقط از یک جهت می‌آیند، که احتمالاً دامنه احساسات لامسه ارائه شده را محدود می‌کند. به نظر می‌رسد که کاربر باید سدت‌های خود را صاف نگه دارید تا تمام کمال بتواند چیزی را لمس کند.

مسئله دیگر این است که تجربیات لمسی در اکوسیستم اپلیکیشن خود Emerge محدود شده‌اند. اگر صد‌ها دلار برای یک قطعه سخت‌افزار خرج می‌کنید، باید بتوانید تضمین کنید که نرم‌افزار‌های هماهنگ زیادی، فراتر از چند بازی کوچک و یک فضای پاتوق مجازی برای آن وجود خواهد داشت.

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار