نسخه طلایی مقابله با کرونا از دیدگاه بیل گیتس
کد خبر: ۲۳۸۶۴۱
تاریخ انتشار: 2022 March 06    -    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
بیل گیتس، می‌گوید:"اگر هر کشوری همان کاری را که استرالیا انجام داد، در دستور کار خود قرار دهد، جهان می‌تواند از همه گیری بعدی جلوگیری کند. "

بیل گیتس، می‌گوید:"اگر هر کشوری همان کاری را که استرالیا انجام داد، در دستور کار خود قرار دهد، جهان می‌تواند از همه گیری بعدی جلوگیری کند. "

به نقل از CNBC، مدت‌ها است که بیل گیتس درباره یک بیماری همه‌گیر جدید هشدار داده است و به گفته گیتس که یکی از بنیانگذاران مایکروسافت است، یک کشور قبلاً طرحی را برای کاهش موفقیت آمیز آن ارائه کرده است.

نسخه طلایی مقابله با کرونا از دیدگاه بیل گیتس

گیتس، این روزها، یک نیکوکار بهداشتی است که میلیارد‌ها دلار را به تحقیقات واکسن اختصاص داده است، وی در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ، اوایل این ماه گفت: "اگر هر کشوری همان کاری را انجام دهد که استرالیا انجام داد، در شیوع بعدی یک بیماری همه گیر، موفق خواهد بود. "

گیتس خاطرنشان کرد، احتمالاً در روز‌های اولیه شیوع آینده به سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه‌تری نسبت به آنچه که اکثر جهان علیه کووید اعمال کرده‌اند، نیاز دارد و کشور‌ها باید این سیاست‌ها را برای یک دوره زمانی پایدار حفظ کنند، حتی به طور بالقوه در برابر فشار عمومی.

گیتس از پاسخ استرالیا به کرونا به عنوان استاندارد طلایی برای پیروی نام برد. این کشور این هفته مرز‌های بین‌المللی خود را برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ بازگشایی کرد. در طول این همه‌گیری، شهروندان و مسافران بین‌المللی مورد تایید ملزم به قرنطینه در هتل‌هایی شدند که توسط پلیس و اعضای ارتش محافظت می‌شوند. ایالت‌های استرالیا حتی به صورت دوره‌ای مرز‌های مربوطه خود را قفل می‌کردند.

هزاران استرالیایی به این قرنطینه‌ها اعتراض کردند، اما به نظر می‌رسد این اقدامات موثر بوده است: بر اساس تحلیل نیویورک تایمز از داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، از ابتدای همه گیری، تنها ۲۰ نفر از هر ۱۰۰۰۰۰ استرالیایی بر اثر کووید جان خود را از دست داده اند. بر اساس همین تحلیل، این رقم بسیار کمتر از ۲۸۳ نفر در هر ۱۰۰۰۰۰ آمریکایی است که بر اثر کرونا، جان خود را از دست داده اند.

نرخ واکسن در استرالیا نیز نسبتاً بالاست: طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، ۸۱ درصد از جمعیت این کشور کاملاً علیه کرونا واکسینه شده‌اند. برای مقایسه، طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، کمتر از ۶۵ درصد از مردم ایالات متحده در حال حاضر به طور کامل واکسینه شده اند.

انتخاب

استرالیا برای مهار نوع امیکرون کرونا تلاش زیادی کرد. طبق داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، ۱۵۵ نفر در ۲۸ ژانویه در طول اوج گرفتن امیکرون در استرالیا جان خود را از دست دادند. اما امیکرون به طور مشابه در سایر نقاط جهان، تا حد زیادی بلامانع است و به نظر می‌رسد که نرخ مرگ و میر استرالیا با میانگین ۷ روزه در حال تثبیت است.

البته دلیلی وجود دارد که باور کنیم طرح استرالیا در جا‌های دیگر کمتر موفق بوده است: جمعیت نزدیک به ۲۶ میلیون نفری آن نسبتاً کوچک است و جزیره‌ای بدون هیچ گونه مرز زمینی است، اما گیتس گفت: "آن‌ها تشخیص‌ها را تنظیم کردند، سیاست‌های قرنطینه را اجرا کردند، و نرخ مرگ و میر آن‌ها در لیگی متفاوت از سایر کشور‌های ثروتمند است و همه توانایی انجام این کار را داشتند. "

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار