تحصیل پزشکی در خارج از کشور با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی
کد خبر: ۲۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: 2022 March 05    -    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

تحصیل پزشکی در خارج از کشور با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور، متقاضیان بسیاری دارد؛ اما شرایط آن چیست؟ کدام کشور برای تحصیل رشته پزشکی در خارج مناسب‌تر است؟ هزینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور چقدر است؟ معمولا این سوالات، دغدغه افراد علاقمند به تحصیل پزشکی هستند. تحصیل پزشکی در اکثریت کشورها دارای آزمون ورودی است؛ اما بعضی از کشورها نیز هستند که بدون آزمون ورودی، شما را در رشته پزشکی پذیرش می‌کنند. همچنین، تحصیل پزشکی به صورت رایگان در برخی از کشورها امکان‌پذیر است. البته، توجه داشته باشید که بهتر است تا از دانشگاه‌هایی که توسط وزارت بهداشت و علوم تایید شده‌‌اند، پذیرش دریافت کنید.

مزایای تحصیل پزشکی در خارج از کشور چیست؟

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود تا افراد علاقمند به تحصیل پزشکی، به مهاجرت روی بیاورند، این است که شرایط تحصیل پزشکی در ایران بسیار سخت و محدود است. به دلیل رقابت شدید برای ورود به این رشته، تعداد بالای متقاضیان تحصیل و محدود بودن ظرفیت، ممکن است حتی با تلاش‌های فراوان موفق به قبولی در رشته پزشکی نشوند. در نهایت راه حلی که برای رسیدن به اهداف‌شان به ذهن آن‌ها می‌آید، تحصیل پزشکی در خارج از کشور است.

تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور، گزینه‌های بسیاری را در مقابل متقاضیان قرار می‌دهد. در واقع کشورهای بسیاری وجود دارند که این رشته را با شرایط مناسبی ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها، امکان تحصیل رایگان و برخی دیگر، امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. همچنین هزینه‌ها در هر کشور متفاوت است؛ اما نکته مثبت تحصیل در خارج از کشور، این است که شما می‌توانید در نهایت به کار در آن کشور بپردازید و اقامت دائم آن را اخذ نمائید.

برای اینکه بتوانید با موفقیت و به صورت تضمینی، پذیرش تحصیل پزشکی خود را در کشور مورد نظر دریافت کنید، می‌توانید با افرادی که در زمینه مهاجرت و تحصیل در خارج دارای تجربه هستند، مشورت کنید. همچنین موسساتی هستند که می‌توانند به بهترین نحو، پذیرش تحصیل پزشکی و ویزای تحصیلی را برای شما اخذ نمایند. البته توجه داشته باشید، موسسه‌ای که به آن مراجعه می‌کنید باید معتبر باشد. موسسه اصطهباناتی معتبرترین موسسه در زمینه مهاجرت، تحصیل و تحصیل پزشکی در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، آلمان، روسیه، اسپانیا و... است. بنابراین، تحصیل پزشکی با اصطهباناتی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

برخی از کشورها هستند که تحصیل رشته پزشکی در آن‌ها دارای شهرت و محبوبیت بسیاری است. در این بخش به معرفی این کشورها و برترین دانشگاه‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

تحصیل پزشکی در نیوزلند

تحصیل پزشکی در نیوزلند، دارای یک دوره 6 ساله است که 2 سال اول آن به یادگیری دروس عمومی اختصاص می‌یابد. 3 سال بعد، بر یادگیری دروس تخصصی و بالینی متمرکز است و در نهایت، سال آخر تحصیل به گذراندن دوره کارآموزی و عملی در بیمارستان‌ها اختصاص خواهد یافت. دانشگاه‌های برتر برای تحصیل پزشکی در نیوزلند، دانشگاه‌های اوکلند و اوتاگو هستند. این دو دانشگاه، همواره دارای برترین رتبه‌های جهانی در بین دانشگاه‌های حوزه پزشکی می‌باشند. هزینه تحصیل پزشکی در کشور نیوزلند بین 27000 تا 80000 یورو خواهد بود.

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه، همواره دارای متقاضیان و طرفداران بسیاری بوده است. دلیل این امر نیز، امکان دریافت پذیرش و ویزا در دانشگاه‌های پزشکی روسیه بدون ارائه مدرک زبان است. همچنین، اکثر دانشگاه‌های روسیه، در زمینه پزشکی از نظر وزارت بهداشت و علوم ایران تایید شده می‌باشند و این موضوع، دومین دلیلی است که نظر افراد را به تحصیل پزشکی در روسیه جلب می‌نماید. در نهایت، هزینه تحصیل پزشکی در روسیه، در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است و چیزی حدود 5000 تا 12000 دلار می‌باشد. البته، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به صورت کلی، کم‌تر از هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی می‌باشد.

تحصیل پزشکی در فرانسه

کشور فرانسه از گذشته تاکنون، یکی از سرزمین‌های پیشرو در عرصه پزشکی بوده است. دانشمندان و پزشکان متعددی در کشور فرانسه می‌زیسته‌اند که کشفیات بسیار مهمی را به عمل آورده‌اند.

کشور فرانسه، یکی از کشورهایی است که تحصیل پزشکی در آن، نیازمند قبولی در آزمون ورودی می‌باشد. همچنین یکی از مزایای تحصیل در فرانسه، این است که شما در صورت تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، می‌توانید به زبان انگلیسی درس بخوانید.

دانشگاه‌های این کشور، بورسیه‌های متعددی در زمینه تحصیل پزشکی ارائه می‌دهند که اخذ آن‌ها، نیازمند ارائه رزومه تحصیلی قوی و ممتاز می‌باشد. از مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در فرانسه 2022 می توان به ارائه مدرک زبان معتبر اشاره کرد. در صورتی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید، ارائه مدرک آیلتس 6 و 6.5 به بالا و همچنین در صورتی که قصد تحصیل به زبان فرانسوی را دارید، باید مدرک مهارت زبان فرانسوی حداقل سطح B2 را در دست داشته باشید.

تحصیل پزشکی در مجارستان

یکی دیگر از کشورهای برتر جهت تحصیل پزشکی، کشور مجارستان است. افرادی که متقاضی تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند، این امکان را دارند تا بدون ارائه مدرک زبان معتبر، از دانشگاه‌های مجارستان پذیرش دریافت کنند. یکی از شرایط تحصیل در مجارستان، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌ها است. همچنین ممکن است برخی از دانشگاه‌ها، جهت پذیرش دانشجویان پزشکی شرط سنی داشته باشند. معمولا افراد تا 25 سال، مجاز هستند تا در رشته پزشکی این کشور شرکت کنند.

دو دانشگاه بسیار معتبر با عناوین "دانشگاه سگد" و "دانشگاه سملوایز" در زمینه پزشکی در مجارستان فعالیت می‌کنند، که در صورت واجد شرایط بودن دانشجویان، برای آنان دعوت‌نامه تحصیلی صادر می‌کنند. دانشگاه سملوایز در سال 1769 تاسیس شده است و هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آن، 9100 دلار خواهد بود. همچنین، هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه سگد، 15200 دلار می‌باشد. آزمون ورودی که جهت پذیرش متقاضیان برگذار می‌شود، شامل دروسی چون شیمی و زیست‌شناسی خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

افراد علاقمند به تحصیل پزشکی در خارج از کشور، باید جهت دریافت پذیرش مدارکی را برای دانشگاه مقصد خود ارسال نمایند. ممکن است گواهی‌ها و مدارکی که جهت تحصیل در هر دانشگاه نیاز است با یکدیگر متفاوت باشند؛ اما به صورت کلی، مدارک عمومی که برای ورود به همه دانشگاه‌ها لازم خواهد بود، شامل موارد زیر هستند:

  • ترجمه رسمی مدارک سال دوازدهم و یازدهم دبیرستان
  • ترجمه رسمی ریزنمرات درسی
  • گذرنامه به همراه دو قطعه عکس با زمینه سفید
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی
  • گواهی سلامت پزشکی

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند، باید در ابتدا مقصد و دانشگاه مورد نظر خود را مشخص کنند و سپس مدارک لازم را جهت دریافت پذیرش تحصیلی، برای آن موسسه آموزش عالی ارسال نمایند. سپس آن‌ها باید جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند. در اکثریت کشورها، ارائه مدرک زبان معتبر و شرکت در آزمون ورودی، جزو شروط اصلی برای تحصیل رشته پزشکی است. از مزایای تحصیل پزشکی در خارج از کشور، می‌توان به کار حین تحصیل و اخذ اقامت دائم پس از اتمام تحصیل اشاره کرد.

سوالات متداول درباره تحصیل پزشکی در خارج از کشور

در بخش زیر، می‌توانید پاسخ سوالات متداول در زمینه تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بیابید.

بهترین کشورها جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور کدام‌اند؟

کشورهای نیوزلند، روسیه، فرانسه و مجارستان، جزو برترین کشورها برای تحصیل پزشکی هستند.

آیا تحصیل پزشکی در خارج از کشور رایگان است؟

تحصیل پزشکی در خارج از کشور، معمولا در صورت اخذ بورسیه رایگان خواهد بود.

آیا تحصیل پزشکی در خارج از کشور، آزمون ورودی دارد؟

این موضوع بستگی به دانشگاه مقصد شما دارد. برخی از دانشگاه‌ها بدون آزمون ورودی، دانشجویان را پذیرش می‌کنند.

آیا تحصیل پزشکی در خارج از کشور دارای شرایط سنی است؟

بله، اکثریت کشورها سنین 18 تا 25 سال و نهایتا 30 سال را جهت تحصیل پزشکی، پذیرش می‌کنند.

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در خارج از کشور چیست؟

ترجمه رسمی رزومه تحصیلی، گذرنامه، نامه هدف تحصیل، گواهی سلامت، مدرک زبان معتبر و...

منبع: estahbanaty.org

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار