تبدیل شدن آهنگ جدید خواننده معروف به بحران سیاسی در ترکیه
کد خبر: ۲۳۷۷۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2022 February 25    -    ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
موزیک ویدیو جدید و جنجالی آهنگ Geççek تارکان که ۲۴ ساعت پس از انتشار از مرز ۷ میلیون بازدید در یوتیوب گذشت و به پربحث ترین های توئیتر تبدیل شد سانسور خواهد شد. موزیک ویدیو Geççek یا Geçecek (می گذرد) به بحث داغی در سیاست نیز تبدیل شد. عده‌ای با تمجید آن را به وضعیت سیاسی کشور نسبت داده و عده‌ای نیز به انتقاد و تخریب آن پرداختند.

بازیگران مشهوری که شانس بازی در نقش های ماندگار را از دست دادند«تابناک با تو» - موزیک ویدیو جدید و جنجالی آهنگ Geççek تارکان که ۲۴ ساعت پس از انتشار از مرز ۷ میلیون بازدید در یوتیوب گذشت و به پربحث ترین های توئیتر تبدیل شد سانسور خواهد شد. موزیک ویدیو Geççek یا Geçecek  (می گذرد) به بحث داغی در سیاست نیز تبدیل شد. عده‌ای با تمجید آن را به وضعیت سیاسی کشور نسبت داده و عده‌ای نیز به انتقاد و تخریب آن پرداختند.

تبدیل شدن آهنگ جدید خواننده ترک به بحران سیاسی در ترکیه

در این میان تارکان اظهار داشت این آهنگ را برای تسلی و امید بخشیدن به مردم در دوران سخت کرونا خوانده است.

تبدیل شدن آهنگ جدید خواننده ترک به بحران سیاسی در ترکیه

این روزها همه جا صحبت از موزیک جنجالی تارکان با نام گچچک (گِچِجِک) است که از سوی بسیاری از چهره های سیاسی ترکیه مورد تمجید قرار گرفته است. تاکنون بیش از ۵۰ میلیون بازدید از ترانه تارکان با مضمون مخالفت سیاسی به پدیده افکار عمومی و فضای مجازی تبدیل شده است.

شاید کسی تا دیروز کسی فکرش را هم نمی‌ کرد که تارکان توت اوغلو خواننده آهنگ های عاشقانه به یکباره ترانه ای بخواند که همه در مخالفت این اثر با حزب سیاسی خاصی را اذعان کنند.

تبدیل شدن آهنگ جدید خواننده ترک به بحران سیاسی در ترکیه

تارکان در اقدامی هوشمندانه اعلام کرد که منظور او کرونا بوده و مخالفت با جناح یا حزبی خاص را رد کرد. او سیاسی بودن آهنگ را تکذیب کرده  است.

شکایات مربوط به چک به RTÜK رسید ! بسته به شدت شکایت، ممکن است نسخه ای با کلمات سانسور شده مخصوص تلویزیون ارائه شود یا فقط پخش در اینترنت مجاز باشد. دستمایه نما آهنگ نیز، زندگی در قرنطینه است. بازدید از این نما آهنگ تا هنگام نوشتن این متن، از شانزده میلیون گذشته است.

تارکان به پخش کننده رادیو، مهمت پلنت، گفت که چرا این آهنگ را نوشت: «فکر کردم شاید این آهنگ کمی به ما آرامش دهد، به ما روحیه و امید بدهد. امیدوارم “Geççek” لبخندی بر لبان شما بیاورد و برای همه خوب باشد. »

اما محمود چنار، منتقد موسیقی در یادداشتی در سایت گازته دووار (روزنامه دیوار)، ترانه تازه تارکان را “پاپ اعتراضی” لقب داد و نوشت که هر کس این ترانه را بشوند، “بی برو برگرد” در می‌ یابد که سراینده‌ اش به جز ویروس عالمگیر کرونا، توجه را به حکومت موجود و بحران اقتصادی نیز جلب کرده است که “در نتیجه سیاست های این حکومت به بار آمده و مردم را به تنگ آورده است.»

آقای چنار، تارکان را ستود که توانسته همزمان دو پیام را به مخاطب برساند. حال آنکه خود تارکان چنین ادعائی نکرده است.

معنای شعر آهنگ Geçcek چهره های سیاسی را به دو قسمت تقسیم کرد. مرال آکشنر با اشاره به اینکه آهنگ جدید تارکان برای اهداف سیاسی ساخته شده است، در توییتر خود نوشت: “بیشترش رفته، تقریباً تمام شده “. فخرالدین کوجا با بیان اینکه این اپیدمی برای همه گیری ساخته شده است، گفت: «از تارکان عزیز برای کمکش در مبارزه با همه گیری c.o.v.i.d تشکر می کنم.»

تبدیل شدن آهنگ جدید خواننده ترک به بحران سیاسی در ترکیه

سیاستمداران حزب حاکم عدالت و توسعه، “نیت خوانی” رقبای سیاسی خود از ترانه تازه تارکان را به ریشخند گرفتند. آلپای اوزآلان نماینده ازمیر در مجلس توییت کرد: “اپوزیسیونی را که امیدش تارکان باشد، این طوری مثل مرغداری نمی‌ شود اداره کرد..” حلیمه کوکچه، معاون شعبه حزب عدالت و توسعه در استانبول در توییتی نوشت: “این خل و چل‌هایی که دم گرفته‌اند: گچجک، گچجک، گمان می‌ کنند دارند مخالفت می‌ کنند در حالی که عقلشان آن قدر کور شده که نمی‌ توانند بفهمند از این کار به جز تضمین پیروزی اردوغان در انتخابات آینده، هیچ چیز دیگری بر نمی آید.”

بخشی از آهنگ جدید تارکان

 Geççek geççek elbet bu da geççek
میگذره،میگذره البته اینم میگذره
 Gör bak umudun gününü gün etçek…
ببین و نگاه کن امیدت، روزت رو میسازه…

 Gitçek gitçek geldiği gibi gitçek
میره، میره همون جور که اومده میره
 Her şeyin sonu var, bu çile de bitçek…
هر چیزی پایانی داره، این مصیبت هم تموم میشه…

روزیاتو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
4
1
چقدر خفقان سیاسی دارن توی ترکیه
اینجا هر کسی آزاده چنین اشعاری رو بخونه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
آره دوست من فقط اگه بخواد تلویزیون آهنگشو پخش نکنه ممنوع التصویر میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
"میگذره میگذره اینم میگذره"
خیلی سیاسی بود !!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار