اینفلوئنسرها چطور پول در می‌آورند؟
کد خبر: ۲۳۷۰۳۹
تاریخ انتشار: 2022 February 17    -    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
هرچند همهٔ این ماجرا شاید وسوسه‌انگیز به نظر برسد، ایلید هشدار می‌دهد که بیشتر اوقات میزان تلاش لازم برای این اینکه اینفلو‌ئنسر موفقی بشوید دست‌کم گرفته می‌شود. این کار زمان زیادی می‌برد، حتی ۳۰ ثانیه ویدئو دو روز وقت او را می‌گیرد تا آن را تنظیم کند و آماده کند و برای تائید شرکت تجاری بفرستد.

اینفلوئنسرها چطورپول در می‌آورند؟

اینفلوئنسرها چطورپول در می‌آورند؟تابناک باتو ــ برای بعضی افراد تولید محتوای آن‌لاین می‌تواند چنان سودآور باشد که تبدیل به کاری تمام‌وقت شود. اگر دنبال‌کنندگان و تماشا‌کنندگان ویدئو‌ها به تعداد کافی برسد تولید‌کنندگان محتوا از آگهی‌دهندگان درآمد کسب می‌کنند و می‌توانند قرارداد‌های مالی با شرکت‌ها و نام‌های تجاری برای عرضهٔ محصولات‌شان ببندند. هرچه تعداد دنباله‌رو‌ها بیشتر باشد و ویدئو‌ها بازدید بیشتری داشته باشد پول بیشتری در‌می‌آورند.

اما چگونه تولید‌کنندگان محتوای آنلاین می‌توانند به جایی برسند که بتوانند از کار خود درآمد داشته باشند؟

ایلید فورلان، "پلیت اکسپکتیشنز" را اداره می‌کند که دربارهٔ غذا و غذا خوردن در رستوران‌هاست. او از زمانی که دانشجو بود ارائه مطالب را شروع کرد، اما شش سال طول کشید تا شغل بازاریابی خود در شرکت خدمات نرم‌افزار کامپیوتر را رها کند و به طور متمرکز و تمام‌وقت به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی بپردازد.

کلید‌های موفقیت

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای اینکه از سرگرمی خود بتوانید درآمدی داشته باشید چقدر باید برای آن سرمایه‌گذاری کنید. یک‌دفعه صاحب ۲۰ یا ۳۰ هزار فالوئر نمی‌شوید؛ باید فضای مناسب برای پرورش آن‌ها را ایجاد کنید و محتوای ارگانیک فراوانی تولید کنید و باید برای غذا‌های گوناگون پول خرج کنید. برای رسیدن به چنین موقعیتی نیاز به پیگیری و تعهد به کارتان دارید".

ایلید معتقد است تعامل با فالوئر‌هایش یکی از راز‌های موفقیت اوست.

"این کار شاید هر روز چند ساعت از وقت مرا بگیرد، اما من همیشه جواب فالوئر‌هایم را می‌دهم و راحت با آن‌ها وارد گفتگو می‌شوم. در فضای مجازی من خودم هستم و هیچ نقابی بر چهره‌ام نمی‌زنم. گاه زیادی با دیگران قاطی می‌شوم و ناچار می‌شوم کمی خودم را جمع‌و‌جور کنم! تلاش می‌کنم خودم باشم و به دیگران توصیه‌های صادقانه کنم. من فکر می‌کنم راز موفقیتم همین است، من صادقانه رفتار می‌کنم".

اینفلوئنسرها چطورپول در می‌آورند؟

توصیه‌هایی برای تولید محتوا

سوهیت امین که مدیر شرکتی در زمینهٔ بازاریابی برای اینفلوئنسر‌هاست در پادکستی توصیه‌هایی برای موفقیت در این مسیر مطرح می‌کند: محتوای با‌کیفیت تولید کنید.

"ما در روز و روزگاری زندگی می‌کنیم که فناوری تصویر و صدا واقعاً پیشرفته شده است. اگر در این زمینه در صدر نباشید و محتوایی با کیفیت بالا تولید نکنید عقب می‌مانید. چرا باید محتوای بی‌کیفیت شما را تماشا کنند وقتی می‌توانند سراغ فرد دیگری بروند که محتوایی شبیه به محتوای شما با کیفیتی بهتر تولید می‌کند؟ "

الگوریتم‌ها را یاد بگیرید

به نظر من یادگیری الگوریتم‌های هر شبکهٔ اجتماعی خیلی مهم است، باید بدانید چرا از ویدئوی شما استقبال نمی‌شود، باید بدانید که کدام قسمت از محتوا خوب و اثر‌گذار بوده است و علاقهٔ مخاطب را بر‌می‌انگیزد و چه می‌توانید بکنید تا مخاطبان بیشتری داشته باشید. این اطلاعات باعث می‌شود که با آگاهی قدم اول را در این راه بردارید.

خودتان باشید

"با خودتان روراست باشید، خودتان باشید و قابل‌اعتماد. مردم هیچ خوش‌شان نمی‌آید که اینفلوئنسر‌ها شخصیتی غیرواقعی داشته باشند و خودشان را آنچه نیستند نشان دهند و بخواهند چیزی را عرضه کنند و کار‌هایی انجام دهند که خود واقعی‌شان نیست".

اینفلوئنسرها چطورپول در می‌آورند؟

روحیهٔ همکاری داشته باشید

تلاش کنید با تولید‌کنندگان محتوا که از شما پر‌طرفدار‌تر و اثرگذارتر هستند کار کنید البته تولید‌کنندگانی که کار آن‌ها را قبول داشته باشید، چون یکی از راه‌های خوب برای افزایش مخاطبان است".

تنوع

"کار‌های خود را در تمام شبکه‌های اجتماعی پخش کنید، تولید‌کنندگانی هستند که تولید محتوا را شروع می‌کند و در یک شبکه‌ٔ اجتماعی موفقیتی پیدا می‌کنند، برای مثال در تیک‌تاک و تلاش نمی‌کنند تا مخاطبانی در شبکه‌های دیگر اجتماعی پیدا کنند. اگر می‌خواهید اینفلوئنسر تمام‌عیاری در شبکه‌های اجتماعی بشوید باید مخاطبانی در تمام شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و این شبکه‌ها همه با هم در ارتباط هستند و مطالب آن‌ها قابل بازنشر در یکدیگر است".

ماه خوب، ماه بد


ایلید می‌گوید هر چند می‌توان به عنوان اینفلوئنسر زندگی خود را تأمین کرد، اما از نظر مالی ممکن است ماه‌های خوب و بد در راه باشد و درآمد‌تان نوسان داشته باشد، این مهم است که تولید‌کنندگان محتوا برای زمانی که صرف می‌کنند درآمد خوبی داشته باشند.

او ادامه می‌دهد:"اگر شرکت تجاری از شما چند کار بخواهد که تمام روز وقت شما را بگیرد باید اطمینان پیدا کنید که در برابر تلاش خود دستمزد مناسبی دریافت می‌کنید".

اینفلوئنسرها چطورپول در می‌آورند؟

ایلید شرایط کار خود را روشن و صریح مطرح می‌کند. "روشی که من با شرکت‌های تجاری کار می‌کنم این است که محتوایی که می‌سازم را به آن‌ها عرضه می‌کنم، فارغ از اینکه این محتوا چیست و بازخورد و واکنش مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن چه باشد و برای این کار قیمتی تعیین می‌کنم و این مبلغی است که آن‌ها به من می‌پردازند".

تولید‌کنندگان محتوا که نمی‌دانند رقم‌های پیشنهادی باید چگونه باشد می‌توانند پرس و جو کنند و نظر دیگران را جویا شوند.

هرچند همهٔ این ماجرا شاید وسوسه‌انگیز به نظر برسد، ایلید هشدار می‌دهد که بیشتر اوقات میزان تلاش لازم برای این اینکه اینفلو‌ئنسر موفقی بشوید دست‌کم گرفته می‌شود. این کار زمان زیادی می‌برد، حتی ۳۰ ثانیه ویدئو دو روز وقت او را می‌گیرد تا آن را تنظیم کند و آماده کند و برای تائید شرکت تجاری بفرستد".

"این کار‌ها خیلی بیشتر از آنکه مردم فکر می‌کنند وقت می‌برد".
منبع: بی بی سی فارسی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار