بازار ارزهای دیجیتال در آستانه یک شوک بزرگ
کد خبر: ۲۳۶۸۱۵
تاریخ انتشار: 2022 February 13    -    ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
 ماینرهای بیت کوین در چند وقت اخیر مقدار قابل توجهی از بیت کوین های خود را به فروش رسانده‌اند که این اقدام نشانه‌ای نگران کننده از سقوط در بازار ارزهای دیجیتال است.

 ماینرهای بیت کوین در چند وقت اخیر مقدار قابل توجهی از بیت کوین های خود را به فروش رسانده‌اند که این اقدام نشانه‌ای نگران کننده از سقوط در بازار ارزهای دیجیتال است.

براساس داده‌های سایت گلس نود که یک پلتفرم تحلیل ارزهای دیجیتال است، برای اولین بار از اواسط ماه نوامبر معیار پیگیری دارایی‌های استخراج کنندگان بیت کوین در تاریخ پنج فوریه منفی شد. این تحول در اندازه یا تغییر خالص موجودی استخراج کنندگان در یک مدت زمان سی روزه، نشان دهنده این امر است که ماینرها توکن‌های خود را فروخته‌اند و سقوط اپراتورهای کم‌بازده در راه است.

به گفته مؤسسه تحقیقاتی دلفی دیجیتال، حتی در زمانی که بازار با کاهش ارزش رو به رو شد و قیمت بیت کوین به سی و پنج هزار دلار رسیده بود نیز ماینرها ماه‌ها به موجودی خود اضافه می‌کردند؛ اما با توجه به اینکه بیت کوین هنوز قیمتش سی و پنج درصد کمتر از زمان اوج قیمت خود در ماه نوامبر باقی مانده، ماینرهایی که با استخراج‌های پرهزینه رو به رو هستند، تحت فشار قرار دارند تا به مانده‌های نقدی خود توجه کنند و در عین حال روی تجهیزات قدرتمندتر نیز سرمایه‌ گذاری کنند.

قیمت سهام شرکت‌هایی که در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال تمرکز دارند نیز در حال سقوط است. شرکت‌هایی مانند هلدینگ ماراتون دیجیتال، شرکت رایت بلاکچین، شرکت استرانگ‌ هولد دیجیتال ماینینگ و شرکت هات ایت ماینینگ، با بیشتر از چهل درصد کاهش از پایین‌ترین حد خود در ژانویه همراه شدند.

بازار ارزهای دیجیتال در آستانه یک شوک بزرگ

در جریان بحران اخیری که در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آمده بود، شرکت‌های ماراتون دیجیتال و هات ایت اعلام کرده بودند که هولدر باقی خواهند ماند. چارلی شوماخر، سخنگوی شرکت ماراتون دیجیتال، گفته بود:« از اکتبر ۲۰۲۰ هولد را آغاز کرده‌ایم و از آن زمان تاکنون، حتی یک ساتوشی هم نفروختیم». ساتوشی که از نام ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین برداشته است، به درصدی ناچیزی از توکن بیت کوین اشاره دارد.

همچنین سو انیس، مسئول ارتباط با سرمایه گذاران در شرکت هات ایت، گفته بود:

ما به بیت کوین اعتقاد داریم. برخی از ماینرها بیت کوین را می‌فروشند و از آن برای پرداخت هزینه‌ها استفاده می‌کنند، اما ما بیت کوین خود را نگه می‌داریم یا به اصطلاح هولد می‌کنیم.

ماینرهای بیت کوین به پیشرفت و رشد در این زمینه محکوم شده‌اند و باید تجهیزات بیشتری را برای استخراج بیت کوین خریداری کنند و هش ریت خود را افزایش دهند. با این لوکاس پایبس، یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، گفت: «با توجه به نحوه عملکرد بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۱ حاشیه کمی برای خطا از نظر اجرا وجود دارد».

گجت نیوز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار