غفلتی که از خانواده زندانیان شده
کد خبر: ۲۳۶۵
تاریخ انتشار: 2015 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
حمایت از خانواده زندانیان مغفول مانده است

 معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حمایت از خانواده زندانیان در سراسر کشور مغفول مانده لذا با حمایت مسوولان استانی باید این مشکل ریشه یابی و رفع شود.

اطهره نژادی شامگاه یکشنبه در جلسه هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان بیرجند، اظهار کرد: وظیفه اصلی ما در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت از حقوق زنان در حوزه های مختلف است.

وی با تاکید براینکه تقویت و توسعه سازمان های مردم نهاد در دستور کار ما قرار دارد، گفت: در قالب این نهاد خود جوش می توانیم از قشر آسیب پذیر جامعه حمایت کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: برای حمایت از خانواده زندانیان در خراسان جنوبی به حمایت مسوولان استانی نیاز داریم که مشکلات این استان مرزی را به صورت بومی ریشه یابی کنند.

نژادی با تاکید براینکه باید در خراسان جنوبی فضای مطمئنی برای نگهداری کودکانی که مادرشان در زندان ها به سر می برند، ایجاد کنیم ،گفت: در حال حاضر این کودکان شرایط مناسبی در خراسان جنوبی ندارند و در فضای 40 متری نگهداری می شوند.

وی بر لزوم مشارکت مردم در همه بخش ها تاکید کرد و افزود: ایجاد همکاری و هم افزایی بین سازمان های مردم نهاد یکی از اهداف اصلی این معاونت در سال جاری است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از مسوولان انجمن حمایت از خانواده های زندانیان خراسان جنوبی خواست که در پی رفع مشکلات خانواده های زندانی باشند و درآمدهای اندک خود را بجا صرف کنند.

نژادی افزود: در خراسان جنوبی باید مسئله اعتیاد بانوان مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری کارگاه های آموزشی لازم این معضل در استان کاهش یابد.
وی گفت: کلینیک های سلامت خانواده به زودی در خراسان جنوبی به عنوان پایلوت راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی در زمینه بهداشت و آسیب های اجتماعی زنان مشکلات اساسی وجود دارد که باید این دو مقوله مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار