این چیزها تو آشپزخانه، دیگه مد نیست
کد خبر: ۲۳۶۳۲۵
تاریخ انتشار: 2022 February 09    -    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
آشپزخانه قلب خانه است، که خانم‌های خانه‌دار بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند، به همین دلیل باید توجه زیادی به دکوراسیون و چیدمان آن داشت تا فضایی زیبا و کاربردی به وجود آید. اگر خواهان آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی هستید، باید بدانید استفاده از برخی وسایل در آشپزخانه دیگر مد نیست و فضای آشپزخانه شما را نا زیبا نشان می‌دهد.

این چیزها تو آشپزخانه، دیگه مد نیست

این چیزها تو آشپزخانه، دیگه مد نیست«تابناک با تو» - آشپزخانه قلب خانه است بنابراین دکوراسیون صحیح و انتخاب لوازم مناسب اهمیت زیادی دارد، برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا باید نکاتی را در چیدمان رعایت کنید.

آشپزخانه قلب خانه است، که خانم‌های خانه‌دار بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند، به همین دلیل باید توجه زیادی به دکوراسیون و چیدمان آن داشت تا فضایی زیبا و کاربردی به وجود آید. اگر خواهان آشپزخانه‌ای زیبا و کاربردی هستید، باید بدانید استفاده از برخی وسایل در آشپزخانه دیگر مد نیست و فضای آشپزخانه شما را نا زیبا نشان می‌دهد. در این مقاله با نکاتی آشنا می‌شوید که با کمک آن‌ها می‌توانید آشپزخانه مدرن تری داشته باشید.

استند‌های قابلمه چوبی و فلزی

پایه سرویس قابلمه یکی از لوازم‌های آشپزخانه است که در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و معمولاً از چندین طبقه تشکیل شده و مساحت طبقات مختلف به تدریج از پایین به بالا کاهش می‌یابد. اگر شما جای کافی در آشپزخانه خود دارید، بهتر است قابلمه و ماهیتابه و... را درون کابینت بگذارید و از استند‌های چوبی و فلزی که ظاهر نازیبایی به خانه شما می‌بخشند، استفاده نکنید.

کاشی‌های بین کابینتی

کاشی بین کابینتی برای زیبایی دکوراسیون داخلی و پوشاندن فضا‌های خالی موجود در بین کابینت‌ها به کار می‌رود. امروزه در دکوراسیون آشپزخانه ترجیح بر استفاده از کاشی‌های بین کابینتی ساده می‌باشد.

این روز‌ها سنگ‌های گرانیتی محبوبیت بیشتری دارند، البته اگر آشپزخانه کوچکی دارید، کاشی بین کابینتی سفید برای شما مناسب است، زیرا منجر به افزایش بازتاب نور و باز شدن فضای آشپزخانه می‌شود. از کاشی‌هایی با طرح‌های شلوغ خیلی پر زرق و برق در خانه کوچک استفاده نکنید، زیرا این کاشی‌های بین کابینتی منسوخ شده اند.

این چیزها تو آشپزخانه، دیگه مد نیست

قرار دادن وسایل برقی روی میز آشپزخانه

گذاشتن وسایل برقی روی کانتر آشپزخانه یا کابینت بزرگ‌ترین اشتباه است. گذاشتن وسایل برقی روی کابینت همه زحمات طراح را هدر داده و سبب از بین رفتن فضا و شلوغی آشپزخانه خواهند شد پس به جای اینکه همه وسایل برقی خانه را روی کابینت‌ها بچینید آن‌ها را به داخل کابینت‌ها ببرید.

کابینت‌های رنگی و بیش از حد لوکس

رنگ کابینت‌ها باید با وسایل کاربردی و دکوراتیو آشپزخانه همخوانی داشته باشد. رنگ‌های کابینت آشپزخانه نیز بسیار متنوع هستند که بنا به سلیقه هر نفر انتخاب خواهند شد. رنگ سفید، محبوب‌ترین رنگ برای استفاده در کابینت و دکوراسیون داخلی خانه است که در ترکیب با رنگ‌های دیگر زیباتر می‌شود. اگر قصد خیلی زود کابینت‌های خود را ندارید، از کابینت‌های رنگی مثل قرمز، سبز، زردو... استفاده نکنید و بهتر است از کابینت‌های رنگ خنثی استفاده نمایید.

این چیزها تو آشپزخانه، دیگه مد نیست

شلوغ کردن دیوار آشپزخانه با شلف و قفسه

امروزه شلف‌های آشپزخانه در شکل، رنگ و سایز‌های مختلف وجود دارند. شلف‌ها گرچه بسیاری کاربردی هستن، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها و قرار دادن بسیاری از وسایل به صورت نامرتب روی شلف‌ها فضای آشپزخانه را نا مرتب و بی نظم نشان خواهد داد.

چسباندن مگنت روی در یخچال

در گذشته بسیاری از افراد در یخچال و فریز‌های خانه را پر از مگنت می‌کردند، اما این روز‌ها چسباندن مگنت‌های مختلف روی یخچال از مد افتاده است. چسباندن استیکر‌های پیتزافروشی محل یا آژانس که دیگر یک خطای بزرگ است. توصیه می‌کنیم روی در یخچال چیزی نچسبانید و اگر عکس‌های یادگاری را روی در یخچال می‌چسبانید دیگر از شماره پیتزافروشی محل یا آژانس و... صرف‌نظر کنید.

منبع: نمناک

برچسب ها: کابینت ، مد ، رنگ ، آشپزخانه ، خانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار