یک درخواست از قاضی: انگشت داود قطع شود
کد خبر: ۲۳۵۳۴۹
تاریخ انتشار: 2022 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
پرونده شکایت مردی که در جریان درگیری خانوادگی انگشتش قطع شده در حالی به پزشکی قانونی فرستاده شد که وی خواهان قصاص است.

 رسیدگی به این پرونده از سال گذشته با یک نزاع جمعی در خیابان ابوذر تهران آغاز شد. پس از حضور مأموران درگیری خاتمه یافت و یکی از طرفین درگیری به سبب شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد و پزشکان دست وی را که یکی از انگشتانش قطع شده بود تحت درمان قرار دادند.

در ادامه مأموران تحقیقات‌شان را آغاز کردند و مشخص شد که اعضای دو خانواده از سال‌ها قبل با هم اختلاف داشته‌اند و این درگیری از پدربزرگ‌ها به فرزندان و سپس به نوه‌هایشان منتقل شده است.

با تکمیل تحقیقات پرونده با درخواست قصاص از سوی قربانی به شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده مرد شاکی به جایگاه رفت و گفت: پدربزرگ‌های ما سال‌هاست با هم اختلاف دارند و این اختلاف ادامه دار شده به طوری که هرگاه یکی از اعضای خانواده ما با خانواده متهم روبه‌رو می‌شوند درگیری رخ می‌دهد. به همین خاطر همه اعضای خانواده ما حتی زنان و دختران ما همیشه مسلح به قمه و شمشیر هستند.

وی درباره آخرین درگیری که منجر به قطع انگشتش شده بود نیز اظهار کرد: آن روز با خودرو‌ام در حال گذر از خیابان ابوذر بودم که با قاسم روبه‌رو شدم. او با چند نفر از اعضای خانواده‌اش با قمه و شمشیر به من حمله کردند و ضربه‌هایی به ماشینم زدند بعد هم قاسم با قمه به انگشت شست دست چپم زد و داوود برادرش هم با شمشیر انگشت شست دیگرم را هدف قرار داد. انگشت دست چپم در بیمارستان پیوند زده شد اما انگشت دست راستم قطع شد و پزشکان هم نتوانستند آن را پیوند بزنند و حالا هم برای هردو نفر درخواست قصاص دارم.

در ادامه هر دو متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام‌شان را انکار کردند و گفتند که فیلم درگیری توسط شهود ضبط شده و مشخص است که ما ضربه‌ای به او نزدیم.

به این ترتیب با توجه به درخواست قصاص از سوی شاکی، پرونده برای بررسی اینکه آیا امکان قطع عضو متهمان وجود دارد به پزشکی قانونی فرستاده شد تا پس از آن قضات حکم این پرونده را صادر کنند.

 
رکنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار