مدت قرنطینه کرونا افزایش یافت
کد خبر: ۲۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: 2022 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مقام های هنگ کنگ روز جمعه از تشدید تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا با جهش سویه اُمیکرون و افزایش مدت قرنطینه به ۲۱ روز در این منطقه خبر دادند.
مقام های هنگ کنگ پس از ابتلای یک زن به کرونا در هتلی در این منطقه، مدت قرنطینه اجباری مسافران ورودی را به سه هفته افزایش دادند.
 
مدت قرنطینه کرونا افزایش یافت
 
هنگ کنگ نیز مانند سرزمین اصلی چین، یکی از معدود مکان‌هایی است که موفق شده میزان شیوع ویروس کرونا را به صفر برساند اما این مساله تاثیرات خود را  بر اقتصاد این کشور برجای گذاشته است.
 
به دنبال شیوع سویه جدید اُمیکرون، مقام های هنگ کنگ تصمیم گرفتند مدت زمان قرنطینه اجباری را از دو هفته به سه هفته افزایش دهند.
 
هنگ کنگی ها پیش تر نیز تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از سویه اُمیکرون اتخاذ کرده بودند و پروازهای ترانزیتی مسافران از کشورهای پرخطر را از روز ۱۶ ژانویه تا ۱۵ فوریه لغو کردند.
 
به تازگی چین نیز به علت افزایش تست‌های مثبت کووید-۱۹ چندین پرواز از مبدا آمریکا را لغو کرد. پکن اجازه ورود چند پرواز از کشورهای فرانسه و کانادا را هم نداده است.
 
طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر در جهان به اُمیکرون مبتلا شده اند که از زمان شروع همه گیری کرونا در جهان، رقم بی سابقه ای است.
 
 سرعت شیوع اُمیکرون در اروپا رو به افزایش است و آمارها از افزایش چشمگیر تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در اروپا حکایت دارد.
بهداشت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار