با خودتان مهربان باشید
کد خبر: ۲۳۵۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 28    -    ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
اگر می‌خواهیم بهتر زندگی کنیم، بر ما واجب است که هرچه سریع‌تر مهربان‌تر بودن با خودمان را بیاموزیم.
 نرگس عطریان دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی اظهار داشت: بسیاری از ما بدون این که حتی آگاه باشیم، با خودمان ظالمانه رفتار کرده و لحظات خوش زندگی را با ترس از اتفاقاتی که حداقل هنوز رخ نداده‌اند خراب می‌کنیم در این شرایط با سرزنش خودمان موفقیت‌هایمان را کوچک می‌شماریم.
 
با خودتان مهربان باشید
 
عطریان اضافه کرد: بسیاری از کسانی که به زندگی‌شان پایان دادند نیز از خودشان متنفر بودند و از خود بیزاری شدید شان در نهایت آن‌‌ها را به کام مرگ کشانده است.
 
وی ادامه داد: پس اگر می‌خواهیم بهتر زندگی کنیم، بر ما واجب است که هرچه سریع‌تر مهربان‌تر بودن با خودمان را بیاموزیم. 
 
این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: ما باید اشکال مختلف «از خود بیزاری» و ریشه‌های آن را شناسایی کنیم و با ورود به مرحله خودسازی نقائص گذشته که احیاناً در اثر عدم اگاهی اطرافیان به ما وارد شده است را خود جبران کرده و به یاری خودمان بشتابیم.
 
وی افزود: از فکر کردن به موارد بی ارزش و به ظاهر غیر قابل حل دوری کنید و ذهنتان را آزاد بگذارید زیرا ترس از حوادث و رخدادهای احتمالی، حماقت محض است.
 
عطریان با بیان اینکه هرگز عادت به بازگو کردن مشکلات خود نزد همه نکنید، گفت: بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را زیاد می  کند و علاوه بر آن معمولاً وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، او هم چنین می کند و این یعنی تمام زمانی که می توانستید با دوست خود شاد باشید و خوش بگذرانید صرف یادآوری مشکلات و سختی هایتان شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه فقط به زمان حال فکر کنی ، اضافه کرد: گذشته‌تان و آینده‌تان را خیلی جدی نگیرید و پا پیچ خرابکاری ها و کوتاهی‌هایی که در گذشته در حق خودتان کرده‌اید نشوید زیرا همه افراد تا حدودی چنین بودند و از سوی دیگر انگشت فرو کردن در زخم های قدیمی، هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد.
 
این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: خوشحالی زمانی به دست می‌آید که فکرتان، سخن‌تان و عملکردتان در هماهنگی با هم باشند.
منبع: سیناپرس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
0
2
خانم استاد…..وقتی طرف روبرومون کسیه که فقط نق میزنه، انرژی منفی صادر میکنه، فقط جنبه های منفی اتفاقات و رویدادهای معمول زندگی رو میبینه، کلا بیشتریا از نظر اون کم و کوچیک و ناواردن و فقط خودش حلال و کار بلده…..وای…اون موقع چکار کنیم؟؟؟؟؟….به کی و کجا پناه ببریم؟؟؟؟….چطوری با خودمون مهربون باشیم؟….یعنی خودمونم بخوایم، یکی مثه مبل، جلومون نشسته که نذاره زندگی کنیم….ای خدا چی بگم…..چقد بگم…..کاش اختیار زندگی هر نفر، به دست خودش بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار