آزار جنسی زنان در وسایل حمل ونقل عمومی+عکس
کد خبر: ۲۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 June 15    -    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
در تحقیقاتی که موسسه رویترز در پانزده پایتخت پرجمعیت جهان انجام داده، زنان در کشورهای آمریکای لاتین بیش از نقاط مختلف دنیا در معرض تعرض جسمی و کلامی در وسایل نقلیه عمومی قرار می‌گیرند.

پس از انتشار گزارشی درباره آزار و اذیت جنسی پانزده درصد از ساکنین لندن در وسایل حمل و نقل عمومی، پلیس حمل و نقل بریتانیا با انتشار ویدئویی از شهروندان و زنان درخواست کرد که در صورت مواجه با آزار و اذیت جنسی در مترو و یا اتوبوس‌های شهری، این رفتارها را به پلیس گزارش کنند تا با آن مقابله شود.

آزار جنسی زنان در وسایل حمل ونقل عمومی+عکس

 در تحقیقاتی که موسسه رویترز در پانزده پایتخت پرجمعیت جهان انجام داده، زنان در کشورهای آمریکای لاتین بیش از نقاط مختلف دنیا در معرض تعرض جسمی و کلامی در وسایل نقلیه عمومی قرار می‌گیرند. وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای لندن، پاریس، توکیو و سئول هم بر اساس این تحقیق شهرهای چندان امنی برای زنان نیستند.

آزار جنسی زنان در وسایل حمل ونقل عمومی+عکس

یک گزارش بی‌بی‌سی پشتو هم نشان می‌دهد برخی زنان در افغانستان برای اینکه از آزار و اذیت جسمی در امان باشند، مجبور به نشستن در صندلی جلو تاکسی‌ها و پرداخت کرایه دو نفر به جای یک نفر هستند.

آزار جنسی زنان در وسایل حمل ونقل عمومی+عکس 

در ایران پس از انقلاب، اتوبوس‌ها به دو قسمت جداگانه برای زنان و مردان تقسیم شدند، و در سال‌های اخیر یک تا دو واگن قطارهای مترو به زنان اختصاص پیدا کرده است.

منبع: جام نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
1
5
قابل توجه کسانی که می خواهند جمعیت را دو برابر کنند و تعداد بدبخت ها را صد برابر با چه استدلالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار