افزایش درگیری کودکان به کرونا در این شهر
کد خبر: ۲۳۵۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: به سمت پیک در حال حرکت هستیم و درگیری کودکان نسبت به گذشته افزایش یافته است.
 محمود پرهام در جلسه ستاد ویروس کرونا اظهار داشت: علایم گوارشی و تنفسی کودکان مبتلا به ویروس کرونا را شاهد هستیم و باید بیمارستان‌ها در حالت «آماده‌باش» باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: آمار ویروس کرونا و بستری ها در استان قم به صورت تصاعدی در حال افزایش و این بسیار خطرناک است و می تواند بار دیگر تمام بیمارستان ها را پر کند.
 
وی تاکید کرد: از همشهریان تقاضا می کنیم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و در تجمعات شرکت نکنند.
 
وضعیت کرونایی استان قم که از روز پنجم آذرماه امسال به رنگ آبی درآمده بود، از چهارم بهمن‌ماه جاری، باردیگر به رنگ زرد درآمد.   
 
ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.     
 
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.   
بهداشت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
1
مدارس عامل اصلی است ...من و خانواده ام تا الان نگرفته بودیم من معلم تو مدرسه گرفتم ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار