چه زمانی رمدسیور تزریق کنیم؟
کد خبر: ۲۳۵۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 January 27    -    ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
عضو ستاد علمی مقابله با کرونا گفت: مطالعات دنیا و بررسی‌های داخل کشور نشان داده است که افرادی که سه دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند بالای ۹۰ درصد در برابر سوریه دلتا و امیکرون ایمن هستند.
علیرضا جلالی متخصص بیهوشی و عضو ستاد علمی مقابله با کرونا  ضمن هشدار نسبت به افزایش شیوع سویه امیکرون در کشور اضهار داشت: طی دو هفته اخیر تعداد موارد بستری افزایش جدی داشته است به طوری که در یک ماه گذشته تعداد بستری‌های روزانه ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ نفر بود و امروز این رقم به بالای ۵۷۰۰ بیمار بستری رسیده است.
 
چه زمانی رمدسیور تزریق کنیم؟
 
*در آستانه شروع پیک ششم هستیم
 
وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد متاسفانه در آستانه شروع پیک ششم هستیم. البته درحال حاضر اغلب مراجعین موارد درمان سرپایی هستند و موارد بستری نیز به مرور در حال افزایش است. بررسی ها نشان می‌دهد تا دو الی سه هفته آینده وارد پیک ششم خواهیم شد.
 
وی گفت: آمار دقیقی در خصوص موارد بستری کودکان وجود ندارد اما مطالعات نشان می‌دهد که اُمیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند. کرونای دلتا کودکان را کمتر تحت تاثیر قرار می‌داد اما درصد درگیری کودکان با سویه امیکرون بیشتر است.
 
*ضرورت واکسیناسیون کودکان
 
جلالی در خصوص ضروری بودن تزریق واکسن کرونا برای کودکان توضیح داد: در کشورهای دنیا و خصوصا کشورهای پیشرو در کنترل بیماری مانند چین، واکسیناسیون کودکان ۵ الی ۱۱ سال آغاز شده و این موضوع در ایران نیز مصوب شده است اما رضایت والدین در این خصوص ضروری است تا دو نوبت واکسن برای کودک تزریق شود. در صورت تزریق واکسن کودکان، ایمنی بدن آنها به مراتب از والدین و بزرگسالان بیشتر خواهد بود.
 
*ایمنی نود درصدی در برابر کرونا با تزریق دُز سوم
 
وی با بیان اینکه مطالعات دنیا و بررسی‌های داخل کشور نشان داده است که افرادی که سه دُز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند بالای ۹۰ درصد در برابر سوریه دلتا و امیکرون ایمن هستند گفت: افرادی که دو دُز واکسن زده‌اند ایمنی نسبی دارند و پس از دو الی سه ماه درصد ایمنی به زیر ۵۰ درصد خواهد رسید لذا توصیه می‌کنم همه مردم دُز سوم واکسن را تزریق کنند و تزریق دُز سوم واکسن کرونا هیچ محدودیتی ندارد. تزریق دُز سوم می تواند تا یک سال بدن را در برابر سویه‌های مختلف کرونا ایمن کند.
 
*چه زمانی رمدسیور تزریق کنیم؟
 
عضو ستاد علمی مقابله با کرونا ادامه داد: بیماری کرونا دو فاز دارد که فاز اول مرحله ورود ویروس به بدن است که با علائم عفونی مانند تب، لرز و سردرد ظاهر می‌شود و معمولاً بین ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد. در فاز اول اگر علائم بیمار مختصر باشد نیازی به مصرف داروی خاصی نیست و با مراقبت‌های اولیه مانند استراحت و قرنطینه از بیماری عبور خواهد کرد.
 
وی گفت: اگر بیمار با علائم شدید مواجه باشد و میزان اکسیژن خون فرد کمتر از ۹۳ درصد شد داروی رمدیسیور توصیه می شود. در گذشته این دارو برای پنج روز مصرف می‌شد اما امروز برای سه روز توصیه می‌شود. مصرف این دارو برای افرادی که در روزهای اول ابتلا به بیماری هستند می‌تواند به صورت چشمگیری از بستری شدن بیماران و بدحال شدن آنها جلوگیری به عمل آورد.
 
جلالی خاطرنشان کرد: در فاز دوم بیماری که پس از ۵ الی ۷ روز ایجاد می‌شود که بر اثر فعال شدن سیستم ایمنی بدن برخی از افراد واکنش‌های شدیدی را نشان می‌دهد. اگر بیمار در بیمارستان بستری شده باشد از داروهای مهار کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنیم مانند انواع کورتون. متاسفانه برخی از مردم بدون مشورت با پزشک کورتون مصرف می‌کنند که مصرف آن بدون دستور پزشک توصیه نمی‌شود.
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
1
محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها در فصل سرد و جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
از کادر درمان میتوانید در مورد افرادی که با وجود زدن دو دوز واکسن به کرونای شدید مبتلا شده اند و البته با مراقبت بهبود یافته اند، تحقیق کنید.
از مسئولین محترم تقاضا داریم این مسائل را در بازگشایی دانشگاه ها مد نظر داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار